Citat:
Ursprungligen postat av birdsong
Hej, jag går en sån där 20 veckors utbildning via komvux där jag får CE, ADR, truck hjullastare.. Nu är denna utbildning snart klar och jag ska snart ut på praktik då undrar jag nu vart är det bäst att söka någonstans? Eftersom jag har 0 kontakter i denna bransch så frågar jag er? Vart tror ni man har störst chans till jobb? Hur ska jag gå tillväga?
Jag har tankar kring DHL, Schenker och dom men det är ju mest smååkare som kör FÖR dom om jag förstår det rätt? Hur är det med posten? Har dom sina egna bilar?
Hjälp uppskattas!
Ta en praktik på ett åkeri som har ett gäng bilar. Brukar trots allt finnas ett gäng åkerier över landet som har 50-60 bilar. Finns många åkerier över landet som kör för Schenker och har ett dussintal ekipage. Samma med DHL - har säkert ett dussintal åkerier med fler än 30 bilar/åkeri.
Posten äger alla sina bilar och har inga anslutna åkerier. Finns en del exempel där posten anlitat en underleverantör, t.ex. BPM transport.
Har en ganska lång lista med åkerier på min dator runt Sverige du kan få, skicka ett Pm var i landet du bor så skickar jag några förslag på åkerier som ligger i närheten.
Bara ett axplock.