Ja shinto du har rätt där angående rätt åkeri, men när man kämpat ett halvår och fått 0 tillbaks för allt slit så sjunker motiveringen.Jag har kört varje dag nya distrb rutter på 20 olika lastbilar och jag känner inget sug alls.
Nu har jag i af bra anställningsavtal och slipper det här med obetald övertid och löner som inte stämmer och inte minst STRESSEN som distrb betyder när man kör ny rutt varje dag. På vårt åkeri fuskades det enormt med kör och villotider, bilbatteri laddades ut för att informationen skulle gå förlorad på digitala färdskrivare (och åkeriet är inte litet).
Som "semestervikarie" skriver så finns det dom som sitter på bra anställningsavtal med rimligt arbete och gnäller, dom kan man skita i , det håller jag med om. Men det händer mycket, MYCKET mer bakom kuliserna.
Jag skulle nog inte misstänka i min djupaste fantasi att det kunde vara så ruttet på åkerier, majoriteten av arbetsplatser i Sverige verkar relativt ok...Men det är där orsaken som beskrivs från trailer kommer, i och med att många vill köra så börjar åkare se det som något slags ideelt arbete