2008-02-22, 00:06
Bannlyst
Har lyckats med WILD av misstag iaf 2 gånger. Det brukar luta åt sexdrömmar då..
Citera
2008-02-23, 15:21
Medlem
Kanzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
Har aldrig tänkt på om man kan själv välja när man vill vakna men oftast så vaknar du bara precis som i en vanlig dröm vilket då kan resultera att du blir besviken, eller glider in i en vanlig dröm (alltså "glömmer bort" att du drömmer").

Men att säga att det inte skulle vara värt att försöka få en bara för att man kan vakna upp och bli besviken är ju bara dumt. Det är ju lite som att säga att det är onödigt att äta denhär tårtan för att den kommer ta slut. Eller har jag missupfattat dig helt nu?

Nej, du har förstått mig helt rätt, men om man glider från den lucida drömmen till en vanlig dröm, då borde man glömma bort att man drömt en lucid dröm?
Citera
2008-02-24, 18:33
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanzler
Nej, du har förstått mig helt rätt, men om man glider från den lucida drömmen till en vanlig dröm, då borde man glömma bort att man drömt en lucid dröm?

nej det gör du ju inte. Det händer bara om drömmen förändras väldigt mycket. T.ex om du kommer till en ny plats eller det händer något som gör att du får tankarna på annat. Eller när du råkar ut för ett s.k false awakening. Du tror att du vaknar men egentligen e de bara hjärnan som luras med dig och du drömmer förtfarande, men då är du ju inte medveten om att du drömmer längre. Men du har ju fortfarande kvar minnet från den "lucida" delen av drömmen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in