2008-01-02, 21:51
Medlem
Är det någon här som lyckats med 'Wake Initiated Lucid Dream'? Hur gjorde du, har du några bra tips?

Jag har försökt ett par gånger, men jag kommer inte ens till stadiet då man ska börja hallucinera.

Eller jo, det är klart att jag kommit dit & längre än så ett par tusen gånger, men jag har inte varit vid medvetande när jag gjort det och det är ju lite av poängen att man skall vara...
Citera
2008-01-03, 02:47
Medlem
Pentanistens avatar
Well, jag hörde om det av kompisar, som verkligen lyckas, vet hur man gör och kan framkalla det själva. Min upplevelse var endast att jag kom ihåg vad jag gjorde i detalj, och att det handlade om det mesta jag skulle vilja drömma om.

Kan försöka rekrytera dessa kompisar att gå med och dela med sig av sina upplevelser.
Citera
2008-01-04, 09:54
Bannlyst
Det verkar intressant. Jag läste den första guiden som kom upp när man sökte på 'Wake Initiated Lucid Dream' på google. Dock tror jag inte att jag har tålamodet eller den rätta omgivningen för att utöva någonting sådant. Men det skulle ändå vara intressant att höra om andra flashbackares upplevelser.
Citera
2008-01-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Det verkar intressant. Jag läste den första guiden som kom upp när man sökte på 'Wake Initiated Lucid Dream' på google. Dock tror jag inte att jag har tålamodet eller den rätta omgivningen för att utöva någonting sådant. Men det skulle ändå vara intressant att höra om andra flashbackares upplevelser.
Jag funderar på om det är en god förutsättning att vara trött när man skall utföra experimentet.

Antingen så slipper man ligga lika länge och vänta på att något skall hända, vilket annars brukar kunna få en att avbryta experimentet, därför att man blev uttråkad.

Eller så somnar man bara när man skall utför experimentet.

Det vore kul om någon som lyckats vill lämna en kommentar i tråden!
Citera
2008-01-05, 02:10
Medlem
Psynovas avatar
Goda råd finns på www.dreamviews.com

Jag har nått vibrationerna, inte kommit längre

Personligen är reality checks och vanlig sömn med tankarna kring klardrömmar det som jag har mest ork för. Brukar funka rätt bra ändå!
Citera
2008-01-05, 06:29
Bannlyst
jag lyckades precis. tror jag. Jag vaknade ca 04.20 och har försökt ända sedan dess. Jag "drömde" bla. att jag läste en lapp och jag kunde se bokstäverna/orden hur klart som helst. På lappen stod det något om en pojke som hette Lasse och en massa udda meningar. Allting kändes ytterst verkligt. Jag "drömde" även en del väldsamma sjuka grejer. Det var helt enkelt en vaken vivid dream. Allt man behöver göra är att ligga stilla och inte röra sig. Om man råkar defokusera måste man börja om igen. Det första so märks är dom vanliga cev's:en och sedan blir kroppen tung. Sedan börjar man se urblekta bilder so m tillslut blir väldigt kraftiga. Sedan kan man styr drömmen.
Citera
2008-01-05, 14:12
Medlem
Metalhead21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
jag lyckades precis. tror jag. Jag vaknade ca 04.20 och har försökt ända sedan dess. Jag "drömde" bla. att jag läste en lapp och jag kunde se bokstäverna/orden hur klart som helst. På lappen stod det något om en pojke som hette Lasse och en massa udda meningar. Allting kändes ytterst verkligt. Jag "drömde" även en del väldsamma sjuka grejer. Det var helt enkelt en vaken vivid dream. Allt man behöver göra är att ligga stilla och inte röra sig. Om man råkar defokusera måste man börja om igen. Det första so märks är dom vanliga cev's:en och sedan blir kroppen tung. Sedan börjar man se urblekta bilder so m tillslut blir väldigt kraftiga. Sedan kan man styr drömmen.
du kanske bara var fett hög?
Citera
2008-01-05, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metalhead21
Hög på luft?
Citera
2008-01-13, 20:53
Medlem
DenSomInteVets avatar
Jag har lyckats med det en gång. Var rätt så trött när jag gjorde det. Så verklighetstrogen klardröm som den har jag aldrig haft. Det roliga med det hela var att jag skulle utföra en astralresa(vilket jag aldrig har lyckats med), så när jag började känna mig tung och märkte att jag snart skulle lyckas tänkte jag på att stiga upp ur sängen. Så hela min klardröm började med att jag satt vid sängkanten.

En viktig sak som jag tror att man måste göra är att vakna för att kunna minnas drömmen och det är inte det lättaste när man just har somnat.
Senast redigerad av DenSomInteVet 2008-01-13 kl. 20:58.
Citera
2008-01-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalhead21
Just att det var klockan 04.20 som det inträffade för honom, får mig att väcka misstankar...
Citera
2008-01-15, 09:19
Medlem
HeyNo!s avatar
Jag har lyckats en gång tror jag och kommit till vibrations/brusstadiet en gång.

Första gången hade jag jobbat hårt, åkt till jobb 05:00, kommit hem 19:00 flera dagar i rad. Jag låg och försökte somna, sedan vart jag förlamad i kroppen och det brusade högt i öronen, sedan trodde jag att jag vaknade men det såg inte likadant ut i rummet. Jag såg folk i rummet som inte var där osv. Sedan lyckades jag vakna på riktigt. När jag skulle försöka somna igen inträffade samma sak igen. När jag kom ur det på nytt var jag rädd för att jag blivit galen så jag la mig och tittade på tv och somnade sakta till den istället.

Vid andra tillfället försökte jag medvetet komma i samma stadium, detta dock flera månader senare. Jag la mig i sängen, försökte ha så lite kontakt som möjligt mina kroppsdelar i mellan. Sedan kom ett starkt brus och det kändes som jag höll på att lätta från sängen, lite för obehagligt för mig just då så jag bröt mig ur det och somnade på vanligt vis istället.

Edit: Svar till TS

Saker som kanske underlättar:
Se till att vara utarbetad, trött i kroppen men inte i huvet. Detta borde ju underlätta kroppen att gå in i REM-sömn utan att medvetandet hänger med riktigt.

Se till att vidröra dig själv så lite som möjligt.

Fokusera

GLHF OBS, jag är inget proffs eller så men jag tror detta ska vara bra tips.
Senast redigerad av HeyNo! 2008-01-15 kl. 09:24.
Citera
2008-01-19, 16:17
Medlem
Jag var vaken ungefär 3 -4 dygn troligtvist pga av hypomani. Jag kunde uppleva starka färger, 3D, att människor som inte fanns i närheten av mig talade till mig och bad mig göra saker. Jag var även mycket säker på att polisen och så vidare skulle arrestera mig. Efter 1 vecka med ung 10 tim sömn så deckade jag helt enkelt för att kroppen orkade inte hålla mig uppe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in