Jag har lyckats en gång tror jag och kommit till vibrations/brusstadiet en gång.
Första gången hade jag jobbat hårt, åkt till jobb 05:00, kommit hem 19:00 flera dagar i rad. Jag låg och försökte somna, sedan vart jag förlamad i kroppen och det brusade högt i öronen, sedan trodde jag att jag vaknade men det såg inte likadant ut i rummet. Jag såg folk i rummet som inte var där osv. Sedan lyckades jag vakna på riktigt. När jag skulle försöka somna igen inträffade samma sak igen. När jag kom ur det på nytt var jag rädd för att jag blivit galen så jag la mig och tittade på tv och somnade sakta till den istället.
Vid andra tillfället försökte jag medvetet komma i samma stadium, detta dock flera månader senare. Jag la mig i sängen, försökte ha så lite kontakt som möjligt mina kroppsdelar i mellan. Sedan kom ett starkt brus och det kändes som jag höll på att lätta från sängen, lite för obehagligt för mig just då så jag bröt mig ur det och somnade på vanligt vis istället.
Edit: Svar till TS
Saker som kanske underlättar:
Se till att vara utarbetad, trött i kroppen men inte i huvet. Detta borde ju underlätta kroppen att gå in i REM-sömn utan att medvetandet hänger med riktigt.
Se till att vidröra dig själv så lite som möjligt.
Fokusera
GLHF

OBS, jag är inget proffs eller så men jag tror detta ska vara bra tips.