Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-01, 03:43
  #1
Medlem
Grimlocks avatar
Jag har tidigare provat med billagare varianter av Kreatin Monohydrat,och dom var man tvungen att ta flera gånger om dagen,även träningsfria dagar. Det gav ingen större effekt,och jag gick upp några kilo i vätska.

Nu har jag hittat en web-shop so säljer KP3 till ett bra pris,så jag funderar på att slå till och inhandla KP3 därifrån.Enligt reklamen så är fördelen med KP3 att man tar det endast under träningsdagar(det låter ju bra,för då räcker det ju längre)och man behöver ingen uppladdningsperiod för det heller.

Nu till frågan till er som styrketränar,tränar kampsport och andra krävande idrotter och som har testat KP3,-ger KP3 bra effekt? Känner man märkbart av dessa egenskaper som enligt reklamen ska ge:

Öka styrka och explosivitet
Öka styrke-uthållighet
Öka startstyrka
Öka snabbhet/ reaktionsförmåga
Öka mental skärpa
Öka fettförbränning


All feedback från er som använt KP3,både bra och dåliga, är välkommna att skriva om sina erfarenheter här.
Citera
2008-01-01, 03:47
  #2
Medlem
schabo-labos avatar
Bra produkt

Hej
Jag gillar Kp3 skarpt och har använt den vid ett flertal tillfällen. På senare tid har jag dock använt Fairings variant KCG2, som jag har upplevt som billigare. Det som är bra med kp3 och kcg2 jämfört med andra kreatin-produkter är att de innehåller beta-alanin. Beta-alanin har tillförts för att du ska tåla mjölksyra bättre.
Citera
2008-01-01, 15:36
  #3
Medlem
Dreass avatar
Kör med Kp3 och gillar det, okej allt som sägs i reklamen händer väl inte men det kan man ju inte räkna med!
Citera
2008-01-01, 22:17
  #4
Medlem
Kp3 är grymmt bra tycker jag!
Ca 30 minuter efter att jag tagit KP3 får jag en riktigt bra kick och det börjar krypa i kroppen. Typ som om det kittlar/sticker lite i huden =)
Citera
2008-01-01, 22:19
  #5
Medlem
bergelins avatar
Koffein, kreatin och beta alanin - alla tre är ämnen som är bevisat effektiva. Läs på lite om de tre ämnena så vet du köper.
Citera
2008-01-02, 00:10
  #6
Medlem
LD50s avatar
Jag har använt kp3 några ggr och tycker att den är ok, inget mer.
För min del så går det lika bra att köra med vanligt, billigt monohydrat.
Får kanske lite bättre effekt av de olika sorterna "fin-kreatin" men inte så att det är värt pengarna mer än någon gång ibland.
Citera
2008-01-02, 01:24
  #7
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Jag har använt kp3 några ggr och tycker att den är ok, inget mer.
För min del så går det lika bra att köra med vanligt, billigt monohydrat.
Får kanske lite bättre effekt av de olika sorterna "fin-kreatin" men inte så att det är värt pengarna mer än någon gång ibland.
Innehåller beta-alanin också, vilket är bevisat effektivt med kreatin.
Citat:
The effects of creatine and creatine plus beta-alanine on strength, power, body composition, and endocrine changes were examined during a 10-wk resistance training program in collegiate football players. Thirty-three male subjects were randomly assigned to either a placebo (P), creatine (C), or creatine plus beta-alanine (CA) group. During each testing session subjects were assessed for strength (maximum bench press and squat), power (Wingate anaerobic power test, 20-jump test), and body composition. Resting blood samples were analyzed for total testosterone, cortisol, growth hormone, IGF-1, and sex hormone binding globulin. Changes in lean body mass and percent body fat were greater (P < 0.05) in CA compared to C or P. Significantly greater strength improvements were seen in CA and C compared to P. Resting testosterone concentrations were elevated in C, however, no other significant endocrine changes were noted. Results of this study demonstrate the efficacy of creatine and creatine plus beta-alanine on strength performance. Creatine plus beta-alanine supplementation appeared to have the greatest effect on lean tissue accruement and body fat composition.
Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2006 Aug;16(4):430-46
Citera
2008-01-02, 01:32
  #8
Medlem
spudwishs avatar
Hur mycket av varje ingrediens innehåller den?
Citera
2008-01-02, 01:40
  #9
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Hur mycket av varje ingrediens innehåller den?
Bra fråga, verkar vara hemligt.. 20% är beta-alanin iaf.
Citera
2008-01-04, 05:20
  #10
Medlem
schabo-labos avatar
Jag föredrar köpa grejerna separat och blanda själv. Personligen gillar jag beta-alaninet så jag brukar ta lite extra. Jag inbillar mig att om man väger över 100kg räcker inte den mängden som är tillsatt under produktionen.
Citera
2008-05-01, 08:53
  #11
Medlem
D Bases avatar
Gillar Eiselts KP3, men är det nån mer än mig som får sjukt mycket stickningar i ansiktet känns som en hel farm med piss myror .
Käkar inget kosttillskott annars men tycker detta fungerar supper bra på mig.
Citera
2008-05-01, 14:06
  #12
Medlem
Mr.Mes avatar
Funkar utmärkt förutom alla stickningar i kroppen och ansikitet....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback