2011-03-01, 22:07
Medlem
shredding-pows avatar
har pirox elite - hur gör jag för att farma guld lättast? har ench + jc, orkar fan aldrig farma, men behöver verkligen lite $

helst vill jag ha tips på hur man lätt tjänar pengar på ah, genom att köpa billigt o sälja dyrt, fanns massagrymma grejer en månad sen men alla är out of date då priserna gå upp vilket gör att man bara går minus
Senast redigerad av shredding-pow 2011-03-01 kl. 22:12.
2011-03-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossibula10
BTW testa nya HB och vad är skillnaden på BG och pvp? :O pröva bg nu och det verkar vara samma eller?

BG ska tydligen kunna ta flags och sådant, deffa FC i WSG och sådant, medan PvP bara springer runt efter profilens hotspots..
2011-03-01, 22:37
Medlem
Soffgurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
har pirox elite - hur gör jag för att farma guld lättast? har ench + jc, orkar fan aldrig farma, men behöver verkligen lite $

helst vill jag ha tips på hur man lätt tjänar pengar på ah, genom att köpa billigt o sälja dyrt, fanns massagrymma grejer en månad sen men alla är out of date då priserna gå upp vilket gör att man bara går minus

Ska du tjäna pengar med elite går det främst ut på att döda mobs för ett speciellt item, t.ex. volatiles, eller t.ex. för ett pet såsom hyacinth macaw. In på piroxforumet och leta upp en profil som passar dig.

Hur du tjänar pengar på AH't är en helt annan fråga, i grund och botten går det ut på att lära känna priserna på din server, för att kunna veta vad som är billigt en dag fast dyrt en annan. För att klara det riktigt bra blir det helt enkelt tidskrävande. Det finns gratisguider på AHfarming ute på det fantastiska internet, lycka till

Mvh
2011-03-01, 22:38
Medlem
Emil99s avatar
Citat:

helst vill jag ha tips på hur man lätt tjänar pengar på ah, genom att köpa billigt o sälja dyrt,

Du säger ju själv hur du gör ?
Scanna AH med auctioneer eller håll koll på ett par prisgrupper i ett par veckor så du mlär dig lite om marknaden, sen är det bara att börja.
2011-03-01, 22:39
Medlem
Emil99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Inatt hände nåt jävligt spännande..
Min priest var rätt nydingad lvl 84 och drog igång en deepholme grinding profil vid 3 tiden i natt, jag var kanske 4-5 bars in, och hade ytterligare 10 bars rested. Lät den grinda ett tag, låg på 1.4m xp / hour när jag gick och la mig.. räknade ut att det skulle behövas typ 10 timmmar till ding, när jag vaknade idag kl 11 gick jag in, såg att jag dcat och tänkte typ jaja undrar hur långt jag kom i natt, öppnar HB: tydligen har jag snittat 7 miljoner xp / hour och dingat 85 nån gång under natten och sen gått afk och loggats ut. Hur FAN har jag fått så mycket xp i timmen? har jag lyckats döda massa rares? nån som fattar hur det kan ha gått till?

Jag har faktist ingen aning om jag ska va ärlig. men som sagt skicka log till tropikehoe så han kan se vad som hänt ! själv orkar jag inte leta igenom ännu en log så jag lämnar det till den som orkar

Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Radera inlägget och skicka profilen i PM!
Nej men kolla loggarna, finns/fanns någon bugg där mobsen inte attackerade en, fast man kunde döda dom och loota, kanske där du hamna?

Kolla i tråden där du laddade ner profilen ifall någon annan har stött på det där "problemet"

men du var fortfarande tvungen att döda mobsen ?
jag menar, blir du inte attackerad minskar det lite på downtime med healing etc men det finns ju itne en chans att den dödar mobs 4 gånger fortare bara för att de inte slår på en :P
2011-03-01, 22:57
Medlem
shredding-pows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil99
Du säger ju själv hur du gör ?
Scanna AH med auctioneer eller håll koll på ett par prisgrupper i ett par veckor så du mlär dig lite om marknaden, sen är det bara att börja.

aldrig använt auctioneer, hur menar du egentligen att jag ska scanna prisgrupper - aldrig använt addonet så elaborera lite

aldrig varit ett big fan av addons om jag ska vara ärlig, kört helt cleant sen tbc, men om auctioneer verkligen kan hjälpa så kanske jag ska testa
2011-03-01, 23:03
Medlem
Emil99s avatar
Citat:
aldrig använt auctioneer, hur menar du egentligen att jag ska scanna prisgrupper - aldrig använt addonet så elaborera lite

aldrig varit ett big fan av addons om jag ska vara ärlig, kört helt cleant sen tbc, men om auctioneer verkligen kan hjälpa så kanske jag ska testa

Det är alldeles för mycket information för att skriva här, www.google.se
2011-03-02, 00:49
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Radera inlägget och skicka profilen i PM!
Nej men kolla loggarna, finns/fanns någon bugg där mobsen inte attackerade en, fast man kunde döda dom och loota, kanske där du hamna?

Kolla i tråden där du laddade ner profilen ifall någon annan har stött på det där "problemet"

Citat:
skulle gärna vilja veta vilken profil det var också!

Citat:
Ursprungligen postat av Emil99
Jag har faktist ingen aning om jag ska va ärlig. men som sagt skicka log till tropikehoe så han kan se vad som hänt ! själv orkar jag inte leta igenom ännu en log så jag lämnar det till den som orkar

Har inte kvar log, blev så glad när jag var 85 att jag började botta BGs direkt

Här är profilen iaf, ska ge den ett försök på min mage och se vad jag tar för xp.
3/6 Gnome Female lvl 85 nu också! wohoo
2011-03-02, 14:30
Medlem
Bossibula10s avatar
Lämna boten på nu när jag drog till jobbet men när jag kom hem så har dettta kommit upp!:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/ScreenShot060.jpg

är det inte bra? blev jag precis banad elr nåt?!
2011-03-02, 14:46
Medlem
Smerothlols avatar
Citat:
Lämna boten på nu när jag drog till jobbet men när jag kom hem så har dettta kommit upp!:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/ScreenShot060.jpg

är det inte bra? blev jag precis banad elr nåt?!
Händer för mig också ibland, inget att oroa dig över. Bara relogga.
2011-03-02, 14:55
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerothlol
Händer för mig också ibland, inget att oroa dig över. Bara relogga.
ok, tack!
2011-03-02, 15:37
Medlem
shugamanos avatar
Köpte nyss pirox bot pvp tool men ja har lite problem, så om ngn snäll själ skulle kunna hjälpa till hade det varit kanon. Jag är inne i setup tråden och allt funkar som det ska förutom; # Enter a name into the Setup field above the 3 icons ex. Warlock PvP and click the first icon "Save Setup" and the settings are saved.

Ja hittar inte setup field? nån som kan skicka ett SS eller liknande? Har letat i timmar nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in