2010-11-20, 04:16
Medlem
Det är en grej jag undrar. när man väljer profiler honorbuddy så använder man ju .xml filer. vad är då mesh till för :O?
2010-11-20, 07:20
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
hmm håller på och försöker fixa ihop det så min bot lootar quest items också.. har en hunter som ja ladda hem en questorder till från hb forumet.. ladda den fint etc den tar quest och hittar quest mob och lootar fast tar inte quest itemet.. någon som vet vad problemet kan vara?? Ang CC är det ett måste?

nu när ja kollar mer i loggen så står det : I can't tell if we looted , blacklisting it just to be safe.

CC är inget krav men gör leveling / grinding / farming smidigare och snabbare. Som hunter vet jag inte riktigt hur default är men som rogue var det som dag och natt, speciellt som subtlety som inte gick att spela utan CC.

Ta bort profilen och ladda ner den igen, se till att du har tomma bags, autoloot ikryssat och hoppas det håller. Eftersom den blacklistar själv så är det ju nånting som krånglar till det för den, vilket quest är det?
2010-11-20, 08:35
Medlem
fan updaterade inte buddy forum meshen så gamla honorbuddy inte fungerar?
eller nåt iaf så den slutade fungera?
edit: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FUNGERANDE BOT ÄR JU UTE! pRAISE THE LORD-a
2010-11-20, 10:26
Medlem
vitryssns avatar
Nån som har fått IB att fungera? Verkar ju helt jävla episkt.
2010-11-20, 10:54
Medlem
Jag köpte Pirox, bottar just nu en mage..

Jag skulle gärna ta emot lite tips då mitt bot inte gör riktigt rätt..

Springer ut i vattnet och skjuter på mobs som är på land = evade = no mana = fail.

Lootingen är kass, fungerar inte alls.

Hur minimerar man så man kan göra andra saker medans man bottar?

vilket bot är enklast att använda, inser nog att pirox kanske var ett misstag då syftet med botet ska vara att levla...
2010-11-20, 10:58
Medlem
guggeos avatar
Varför säljer inte min HB linen cloth? Samt hur ställer jag in boten så den säljer detta?
2010-11-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
hmm håller på och försöker fixa ihop det så min bot lootar quest items också.. har en hunter som ja ladda hem en questorder till från hb forumet.. ladda den fint etc den tar quest och hittar quest mob och lootar fast tar inte quest itemet.. någon som vet vad problemet kan vara?? Ang CC är det ett måste?

nu när ja kollar mer i loggen så står det : I can't tell if we looted , blacklisting it just to be safe.

Testa att googla på erroret och se ifall du får någon hit på Buddyforum, annars testa en annan profil och en CC, och angående CC så är det inget måste, men är oftast bättre.
Lvlade en hunter till 40 med den ungefär, skit bra pullade upp till 5 mobs på en gång med min cC jag hade, bytte aspect och sånt, enligt mig är det ett måste :P

Citat:
Ursprungligen postat av Silkaaay
Det är en grej jag undrar. när man väljer profiler honorbuddy så använder man ju .xml filer. vad är då mesh till för :O?

.Mesh var det gamla tror jag..

Citat:
Ursprungligen postat av Kazeus
fan updaterade inte buddy forum meshen så gamla honorbuddy inte fungerar?
eller nåt iaf så den slutade fungera?
edit: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FUNGERANDE BOT ÄR JU UTE! pRAISE THE LORD-a

Haha, killen med kollen just nu?

Citat:
Ursprungligen postat av toppisar

Springer ut i vattnet och skjuter på mobs som är på land = evade = no mana = fail.

vilket bot är enklast att använda, inser nog att pirox kanske var ett misstag då syftet med botet ska vara att levla...

Det bästa är nog att fråga på deras forum med tanke på att du har köpt boten, vet inte ifal ldo mhar 30 dsagars refund policy, ifall du inte är nöjd får du pengarna tillbaka, det har iaf HB.
Pirox är bäst för PvP, men gathering också enligt andra eftersom dom har så många alternativ..

Men HB och GB är bäst enligt mig, och har inte strulat så mycket för mig.
2010-11-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggeo
Varför säljer inte min HB linen cloth? Samt hur ställer jag in boten så den säljer detta?

Kolla i profilen du har laddat ner, det finns en långt stycke med 'Protected Items' och alla saker har ett ID bara för mig, så gå till Wowhead och sök på Linen Cloth http://www.wowhead.com/item=2589
Linen cloths ItemID är 2589, så öppna profilen i anteckningar och sök efter det ItemID'et och radera det, eventuellt andra saker du inte vill ha.

Edit:
Den behåller oftast sånt för att det behövs till professions och det, vilket är bra, men köpa 4 par netherweave bag ifall du har råd, så slipper du oroa dig för platsen lol
2010-11-20, 11:28
Medlem
vitryssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar

Har dragit upp 5 chars med pirox. För att kunna mina måste du ha premium.
Det du som har ställt in nånting fel om den gör så.
Har absolut inga problem med lootingen.

Pma om det är nått
2010-11-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silkaaay
Alltså, .xml profilen är där de står dina "hotspots" alltså där den ska vara och döda monster och det finns x antal av dem beroende på vilken profil. Så botten kommer att döda mobsen vid hotspotsen och när de är klart gå tilll nästa hotspot.

Mesh är ett system som "läser av" alla ställen där botten kan gå. Om den ska gå från A->B så vet den bara kordinaterna men med mesh vet den vart man KAN gå utan att bli stuck och går den närmsta vägen.

Detta var en förenkling.
http://www.mmowned.com/forums/world-of-warcraft/bots-programs/memory-editing/198650-screenshot-thread-51.html#post1856587
Om du kollar på bilderna och beskrvning så visar bilderna vart man kan gå och vart man inte kan gå, när man kommer att "krocka" men en osynlig vägg etc.
2010-11-20, 12:40
Medlem
Fan vad surt Upptäckte nyss att boten sålde all copper ores, hade fan 100 igår innan jag somnade, kollade ny och har 7 -.-
Verkar som protected items inte fungerar helt?

Edit :
Jaha.. Kollade och var visst bara Copper Vein som var protected och inga ores, någon som sitter på en protectedlist med all ores, herbs och leather, skit surt att behöva lägga till en i taget
Senast redigerad av Tropikhoe 2010-11-20 kl. 12:53.
2010-11-20, 12:56
Medlem
vitryssns avatar
Kollade just upp min gubbe på armory.
1 quest complete och lvl 60 =D

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här