2008-01-23, 21:51
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzak
Nej 1 dag är inte så farligt det är mest att jag missar en raid som jag gärna deltagit i. Det som stör mig mest är att jag blir lite extra övervakad så jag kan inte dra igång och botta upp en till alt .

Ja tyvärr så kommer nog det ske, glad nog har jag ej blivit upptäckt en Men man får ju vara lite försiktig, t ex om du ska bota i AV som du gjorde, kanske inte det bästa på minst 10-20 dagar jallefall
2008-01-23, 22:43
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Behöver ny wownyckel, nån som vet nåt ställe man kan köpa online i sverige?
Och få nyckel direkt alltså.

edit: skit samma, tar en från utanför sverige, under 120:-

Vad ska du med en ny wowkey till?, bottar du upp gubbar för att sälja?:P
2008-01-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
Vad ska du med en ny wowkey till?, bottar du upp gubbar för att sälja?:P

Jag gjorde alltid det förr men har haft ett break, nu tänkte jag nog mest farma och sälja guld. Kräver mindre underhåll om man bara farmar än om man levlar nya chars. Men jo, jag brukar botta upp och sälja, men den marknaden är rätt mättad, kolla bara blocket. Just nu har jag ingen key så har bottat mitt trialkonto till max, måste ha en key för att fortsätta!
2008-01-24, 01:35
Medlem
SinXs avatar
Står något just nu om att man ska hålla sig undan glider då blizzard uppdaterat Warden. Någon som håller nå koll på detta?
2008-01-24, 01:36
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Jag gjorde alltid det förr men har haft ett break, nu tänkte jag nog mest farma och sälja guld. Kräver mindre underhåll om man bara farmar än om man levlar nya chars. Men jo, jag brukar botta upp och sälja, men den marknaden är rätt mättad, kolla bara blocket. Just nu har jag ingen key så har bottat mitt trialkonto till max, måste ha en key för att fortsätta!

Du har PM
2008-01-24, 06:24
Medlem
SinXs avatar
En lite fundering. När jag hittat en profil jag vill använda, går till zonen och klickar i glidern att den ska starta gör den det. Så långt allt väl. Dock får jag inte riktigt det här med knapparna att fungera. Enligt glider-hjälpen för min class (warrior) säger den att jag ska placera olka shortcuts på olika ställen i actionbar 5 och 6. Men eftersom jag enbart är på lvl 10 så har jag knappt hälften av grejerna den vill att jag ska placera i bar 5 och 6. Tex står det i hjälpfilen för warrior att jag ska lägga "Ranged attack" på första knappen i bar 5. Problemet är att jag inte har någon ranged attack som warrior om man nu inte ska se "charge" som en ranged attack. Denna vill glider-hjälpen dock att jag ska placera på knapp 4 om jag inte minns fel. Hur gör jag med de knappar som glider enligt hjälfilen vill ha på olika ställen men som jag ännu inte har pga av för låg lvl? Kan jag helt enkelt hoppa över dem?

Det finns ju dessutom en fil som heter Keys.xml eller nått, måste jag editera den, eller räcker det med att ställa in något direkt i glider ?
2008-01-24, 09:40
Medlem
st00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
En lite fundering. När jag hittat en profil jag vill använda, går till zonen och klickar i glidern att den ska starta gör den det. Så långt allt väl. Dock får jag inte riktigt det här med knapparna att fungera. Enligt glider-hjälpen för min class (warrior) säger den att jag ska placera olka shortcuts på olika ställen i actionbar 5 och 6. Men eftersom jag enbart är på lvl 10 så har jag knappt hälften av grejerna den vill att jag ska placera i bar 5 och 6. Tex står det i hjälpfilen för warrior att jag ska lägga "Ranged attack" på första knappen i bar 5. Problemet är att jag inte har någon ranged attack som warrior om man nu inte ska se "charge" som en ranged attack. Denna vill glider-hjälpen dock att jag ska placera på knapp 4 om jag inte minns fel. Hur gör jag med de knappar som glider enligt hjälfilen vill ha på olika ställen men som jag ännu inte har pga av för låg lvl? Kan jag helt enkelt hoppa över dem?

Det finns ju dessutom en fil som heter Keys.xml eller nått, måste jag editera den, eller räcker det med att ställa in något direkt i glider ?

Ranged Attack, köp en båge/throwing weapon och sätt dit den där, hjälper en hel del, så du inte får några snepulls.

Du ställer in allt i keys.xml, så kan du ha dina bars som du vill, och har du inte själva spellen, skriv Undefined på den då! :]
2008-01-24, 12:03
Medlem
temp0s avatar
När man kör med glider för att levla, vilket sett är då smartast? Att grinda levlar eller att grinda quest items? :P

Och jag frågar änn en gång vad är detta CustomClasses som folk talar om som följer med elite?
2008-01-24, 12:10
Medlem
Razzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX

Du kan gå in i options under dropdown menyn för klasser så finns det lite inställningar att göra, jag skulle rekommendera att du inte drar med ranged utan använder charge för man ser på mils avstånd att det är en bot. Jag brukar binda om allting så jag använder bar 1 och x, eftersom dina actionbars sparas server side.
2008-01-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
När man kör med glider för att levla, vilket sett är då smartast? Att grinda levlar eller att grinda quest items? :P

Och jag frågar änn en gång vad är detta CustomClasses som folk talar om som följer med elite?

Kör du glider för att levla så bry dig inte om quests eftersom du då måste ödsla tid på att springa o hämta och lämna in quests mellan åt. Låt boten bara grinda xp på mobs. Om du däremot inte har något emot att spela ibland så går det snabbast möjligast att levla om du.

Låter boten köra jämt när du inte kör själv men gör quests och kör själv när du kan och vill. Manuellt spel är alltid snabbast i xp/h men du orkar inte sitta och spela 24 timmar om dygnet själv, vilket glider gärna gör

edit:
Custom classes är typ "profiler" för klasserna som oftast är bättre med fler inställningar än standard klasserna"
Warlock t.ex har en känd customclass som heter Leetlock som är mycket mer konfigurerbar än standard warlocken som gör att den kan dra in mer xp/h, hantera adds bättre och ser mindre "botig" ut, pga den är smartare då det som sagt finns fler inställningar och funktioner än standard.
Senast redigerad av Shaydeath 2008-01-24 kl. 12:20.
2008-01-24, 12:19
Medlem
Razzaks avatar
Jag hittde några bra verktyg för att ändra keys:

http://vforums.mmoglider.com/showthread.php?t=16019

http://www.fatalbug.com/gliderkeys/gliderkeys_v1-1.php
2008-01-24, 16:34
Medlem
ShmotZs avatar
Så ja, nu blev det ju wow uppgradering, tror ni det fortfranade går att använda glider? Eller ska man vänta lite?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in