2008-01-23, 14:19
Medlem
Jockegrillars avatar
Så drygt att inte glider stöder Vista x64. Hade passat fint att använda sin gamla glider till att lvla upp en ny 70 nu när jag skaffat ett nytt konto. Jag får väl göra allt arbete själv då...
2008-01-23, 14:19
Medlem
st00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Förresten vet någon hur man gör en ghost way points? så den springer av sig själv när man dör

Dö, stäng av glider, gå till profiles, klicka i ghost sen tryckeru på Add eller dylgit, sen springeru till liket!

Har ej programmet framför mig så lite svårt och förklara!
2008-01-23, 14:27
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st00r
Dö, stäng av glider, gå till profiles, klicka i ghost sen tryckeru på Add eller dylgit, sen springeru till liket!

Har ej programmet framför mig så lite svårt och förklara!

Det är lungt Tack för hjälpen! ska prova det
2008-01-23, 14:36
Medlem
garybuseys avatar
Hur är det egentligen, jag har tänkt börja glida 2 konto nu, självklart har jag olika namn och adress men hur är det, om dom ser att båda kontona körs på samma IP, finns det en risk att båda blir bannade om en åker dit?
2008-01-23, 14:39
Medlem
Ja du kan köra 2 wow på samma dator utan problem, själv har jag som mäst spelat med 3 wow fönster öppna samtidigt ,
Spelar på 1 och leachar med dem 2 andra, visst laggar lite men det funkar om man inte ska raida dock.
2008-01-23, 14:44
Medlem
temp0s avatar
ett hett tips är att sätta på sjuukt hög volym så man hör när folk whisprar en.

Vad är detta warden folk talar om?, har länge funderat på glider men är lite orolig över att bli upptäckt och jag vill inte starta om nu när jag äntligen fått upp 2 gubbar till 60+ :/
2008-01-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
ett hett tips är att sätta på sjuukt hög volym så man hör när folk whisprar en.

Vad är detta warden folk talar om?, har länge funderat på glider men är lite orolig över att bli upptäckt och jag vill inte starta om nu när jag äntligen fått upp 2 gubbar till 60+ :/

För att fatta sig kort kan man säga att warden är blizzards program för att hitta hacks, exploitprogram, fusk osv som körs med wow. Men warden hittar inte glider i dagsläget. Senast det gjorde det var i juni förra året, då blev det en skaplig hög med bans

Men har du fått upp två chars till 60+ och bara ville ha glider för att levla med och inget mer så är det ju bara köra manuellt sen när dom dingat 70, även om warden skulle hitta glider i framtiden så löper du ju ingen risk bara för att du har det på datorn eller har använt det tidigare.
2008-01-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Har sagt det många ggr förut och säger det igen, ha alltid avoid same och other faction ikryssat! Annars är det som att be om en playerreport, fortsätter din bot att springa när folk är runt omkring tar det inte ens 30 sek för dom att se att du är en bot om du har otur och springer på ett träd eller nåt. Och någon som bottar själv eller har lite insikt ser direkt.

Det tar ju otroligt lång tid att glida när man är i vältrafikerade områden ifall man har på avoid faction. En som pysslar med bottar fattar ju ändå att man är bot ifall man loggar ut jämnt och ständigt så fort dom kommer. Sen ifall man inte har en helt värdelös profil så ser det rätt trovärdigt ut för en som inte vet vad glider är för något.

Nä skippa avoid faction säger jag annars tar det ju bara en massa tid. och jag tror inte annan som använder glider är så dum att dom reportar dig med risk för att själv bli investigated.
2008-01-23, 16:00
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
För att fatta sig kort kan man säga att warden är blizzards program för att hitta hacks, exploitprogram, fusk osv som körs med wow. Men warden hittar inte glider i dagsläget. Senast det gjorde det var i juni förra året, då blev det en skaplig hög med bans

Men har du fått upp två chars till 60+ och bara ville ha glider för att levla med och inget mer så är det ju bara köra manuellt sen när dom dingat 70, även om warden skulle hitta glider i framtiden så löper du ju ingen risk bara för att du har det på datorn eller har använt det tidigare.

Tänkte även glida upp en twink, och självklart tänkte jag köra manuelt efter 70 dingen med undantag för att gridan elementals osv. men känner mig fortfarande orolig men samtidigt grymmt sugen. Lust att övertala mig? :P
2008-01-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuhNalle
Det tar ju otroligt lång tid att glida när man är i vältrafikerade områden ifall man har på avoid faction. En som pysslar med bottar fattar ju ändå att man är bot ifall man loggar ut jämnt och ständigt så fort dom kommer. Sen ifall man inte har en helt värdelös profil så ser det rätt trovärdigt ut för en som inte vet vad glider är för något.

Nä skippa avoid faction säger jag annars tar det ju bara en massa tid. och jag tror inte annan som använder glider är så dum att dom reportar dig med risk för att själv bli investigated.

Tanken med avoid faction är ju inte att du ska stå stilla i ett vältrafikerat område utan att du ska köra bra profiler där det sällan är folk men det kan passera en och annan. Men det är ju upp till var och en
2008-01-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
Tänkte även glida upp en twink, och självklart tänkte jag köra manuelt efter 70 dingen med undantag för att gridan elementals osv. men känner mig fortfarande orolig men samtidigt grymmt sugen. Lust att övertala mig? :P

Bästa sättet är att inte bry sig så mycket och tänka att om jag blir bannad så börjar jag om.

Jag har botat rätt hårt i nästan ett år nu och har aldrig blivit bannad förutom i banwaven i juni vilket va oundkomligt om man bottade just under den warden updaten, vissa hade ju tur och va inte online då och klarade sig.

Men jag är inte rädd för att bli bannad, har botat 24/7 till och från och klarat mig, gäller bara att vara lite försiktig.

Kör man utan avoid faction som nån sa här ovan får man skylla sig själv om man blir bannad ifall du frågar mig. Better safe than sorry anser jag.
Senast redigerad av Shaydeath 2008-01-23 kl. 16:06.
2008-01-23, 16:18
Medlem
temp0s avatar
Vad är detta CustomClasses som folk talar om då?

Edit: Stavfel
Senast redigerad av temp0 2008-01-23 kl. 16:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in