2008-10-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Låter som en kul idé, dock inget jag orkar hålla i.

Har en del jag kan bidra med isf

hehe tack okej, du kan du ge mig filer då ja ska lvla en warrior nu och vill lvla så fort som möjligt alriksson7@hotmail.com
Senast redigerad av T0bbs 2008-10-06 kl. 18:28.
2008-10-06, 19:20
Medlem
* förlåt ifall ja posta mycket men vill lvla fort som sagt!*

ah nu behöver ja hjälp glider är help mongo nu :/ kan någon hjälpa mig via teamviewer: du styr min dator och fixar allt
2008-10-08, 07:48
Medlem
attans vad lama alla är igen som är aktiv här längre :/
2008-10-08, 14:05
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0bbs
attans vad lama alla är igen som är aktiv här längre :/
Om du via msn eller liknande orkar visa hur man använder sig utav mmoglider så kan jag hjälpa dig med att få igång ett forum!

En fråga. Har hört talas om vissa som kör scripts för att få flera karaktärer (från olika konton såklart) att göra samma sak som en karaktär från ett "master" account gör. Något någon känner till?

Man ser ju ibland tex 6 orc shamans med identisk gear, nästintill identiska namn osv. Frågade en polare och han sa något i stil med att det är en kille som kör flera wow på samma dator, med ett konto på varje wow "instance" (duh?) och sen när han tex kastar en chain lightning, så gör alla karaktärer på de olika kontona också det.

Någon som kan förklara närmare? Är det emot Blizzards eula? Du sitter ju vid datorn, och det är ju inte tex emot deras eula att bosta en låg lvl karaktär på ett konto med en hög lvl karaktär på ett annat konto om du är ägare till båda kontona!
2008-10-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Om du via msn eller liknande orkar visa hur man använder sig utav mmoglider så kan jag hjälpa dig med att få igång ett forum!

En fråga. Har hört talas om vissa som kör scripts för att få flera karaktärer (från olika konton såklart) att göra samma sak som en karaktär från ett "master" account gör. Något någon känner till?

Man ser ju ibland tex 6 orc shamans med identisk gear, nästintill identiska namn osv. Frågade en polare och han sa något i stil med att det är en kille som kör flera wow på samma dator, med ett konto på varje wow "instance" (duh?) och sen när han tex kastar en chain lightning, så gör alla karaktärer på de olika kontona också det.

Någon som kan förklara närmare? Är det emot Blizzards eula? Du sitter ju vid datorn, och det är ju inte tex emot deras eula att bosta en låg lvl karaktär på ett konto med en hög lvl karaktär på ett annat konto om du är ägare till båda kontona!

ja ja kan hjälpa dig, men du måste ju betala cd keyn själv... och vet inte det med forumet för inga verkar vara på ju :/
det där med flera acc och chars, ja tror du emanr party glide alltså man kör först multi glide typ 4st acc på en dator med 4st glider uppe och sen är alla dom i en party so man ställer in och en party profile/ task e.x en healer och 3 dps då.. sen gankar dom sönder... jävligt br aär då nu RAF då amn fixar RAF på typ 4st acc och så kör man 2st partyn och så är dom i group och får sina 300% mera xp... finsn färdig gjorde party task för RAF som verkar vara riktigt bra
2008-10-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia

MULTIBOXING, OBS, INGE BOT

Själv kört lite multiboxing, som det heter när man kör flera fönster, dock fortfarande nybörjare på det, men kan iaf få dig startad osv.
Jag kör med ett programm som heter keyclone, som är en väldigt enkelt program och lagom för mig som nybörjar med den simpla funktionen att om du trycker på en tangent i ett fönster, för den automatiskt över det till de andra fönstrerna.
Detta finns att ladda ner på piratebay, behöver även en crack till den för att slippa "30 dagars provtid", osäker på vad torrentfilen heter, men crackfilen heter iaf "keyclone-alphaoverrid" . Du kan annars skicka ett PM till mig kan jag skicka över msn llr liknande.
Men egentligen bara att lägga in programmet och köra igång. Själv har jag 2 account+ min brors som jag multi-boxar på. Då använder jag ett add-on som heter Jamba och finns att ladda ner på:
http://wow.jafula.com/addons/jamba
Man sätter då en karaktär som är "Master" som du även kommer att assistera med "slavarna".
Finns även lite annat smått och gått i addon väg, men jamba är iaf för mig det viktigaste.
Vet ej hur erfaren du är i macro väg (för att få slavarna att följa efter/assistera master osv)
så kort och gått.
1, skriv "/macro" eller tryck på escape och gå in på macros (eller någelunda heter de)
2. Välj symbol/namn, förslag..Follow för följmacro, eller Lightning bolt för den macron (för shamaner). Tryck sedan okej.
3. Skriv i textfältet i Macrofönstret, för follow macro bara "/follow". För en ability macro skriv "/assist LEADARKARAKTÄRENSNAMN" tryck enter (ner en rad) och därefter skriv t.ex "/cast lightning bolt", "/cast taunt", "/cast flash heal" osv.
4. dra ut macrosymbolen till samma ruta i dina slavars fönster som i din mästares, eller se till att ha de bindade lika, t.ex har du greater heal på nr 4 i hos din Masterkaraktär så gör macros "/assist MASTERKARAKTÄR" "/Cast greater heal" och dra därefter ut symbolen till nr 4.

Logga in på de account du vill, gör upp macros såhär, starta keyclone (t.ex). Och NJUT

Finns även sida www.dual-boxing.com med forum och info osv.

Hör av dig ifall någonting är oklart, annars lycka till.
Senast redigerad av Ormul 2008-10-08 kl. 19:58.
2008-10-08, 19:24
Medlem
volvo 240s avatar
Herregud vad tragiskt. Fuska i ett onlinespel.

Vad är nöjet och vitsen med att ett program speelar upp en karaktär åt dig?

Att vissa betalar för ett fusk är ju ännu mer löjligt.

Nej jag spelar inte wow, men fusk i ett spel där andra människor medverkar är förkastligt.

Att Blizzard inte lyckas sätta stopp för sånthär.
2008-10-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Nej jag spelar inte wow, men fusk i ett spel där andra människor medverkar är förkastligt.

Vad gäller botar så har blizzard stämmt MMOGLIDER för xxxxxx kr, så där håller de på för fullt. Vad gäller multiboxing, finns det flera GMs som också gör det, och att använda det i PVP är jag emot, men leka pve är kul.
2008-10-08, 23:40
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Jag antar att det görs för att slippa levlingsprocessen, man vill helt enkelt åt end-game snabbare. Annars kan jag tänka mig att botta upp en character o sedan sälja den kan ge en fin extra inkomst.
2008-10-09, 01:00
Medlem
Audacias avatar
Den enda anledningen för mig att använda tex mmoglider för att snabbare komma upp till 70 är att jag redan kört manuellt 3 st karaktärer upp till 70. Börjar bli aningen tröttsamt att göra alla processer om och om och om igen! Därför skulle jag kunna tänka mig att köra en bot som grindar mig upp till önskvärd lvl, förslagsvis till 60. Därefter är det någorlunda roligt fortfarande att questa/grinda.

Jag skulle göra detta endast för min egen skull, och ingen annan blir lidande av det, så moraliskt ser jag inget fel i det!

Tack för informationen Ormul förresten!
2008-10-09, 01:46
Medlem
Kan förstå det, första och andra charen var någelunda. Men nr, 3,4,5,6 att köra 1 och 1 manuellt till 70 är inte skoj. Men ett hett tips om du har tillgång till flera accs är att pröva multiboxing, t.o.m roligt på lvl 3^^
2008-10-09, 01:53
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormul
MULTIBOXING, OBS, INGE BOT.

Vill bara nämna att du kan bli bannad om du multiboxar olika accounts, du måste vara ägaren till alla accounten, annars blir man bannad för accountsharing.

/Doffward

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in