Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Om du via msn eller liknande orkar visa hur man använder sig utav mmoglider så kan jag hjälpa dig med att få igång ett forum!
En fråga. Har hört talas om vissa som kör scripts för att få flera karaktärer (från olika konton såklart) att göra samma sak som en karaktär från ett "master" account gör. Något någon känner till?
Man ser ju ibland tex 6 orc shamans med identisk gear, nästintill identiska namn osv. Frågade en polare och han sa något i stil med att det är en kille som kör flera wow på samma dator, med ett konto på varje wow "instance" (duh?) och sen när han tex kastar en chain lightning, så gör alla karaktärer på de olika kontona också det.
Någon som kan förklara närmare? Är det emot Blizzards eula? Du sitter ju vid datorn, och det är ju inte tex emot deras eula att bosta en låg lvl karaktär på ett konto med en hög lvl karaktär på ett annat konto om du är ägare till båda kontona!
MULTIBOXING, OBS, INGE BOT
Själv kört lite multiboxing, som det heter när man kör flera fönster, dock fortfarande nybörjare på det, men kan iaf få dig startad osv.
Jag kör med ett programm som heter keyclone, som är en väldigt enkelt program och lagom för mig som nybörjar med den simpla funktionen att om du trycker på en tangent i ett fönster, för den automatiskt över det till de andra fönstrerna.
Detta finns att ladda ner på piratebay, behöver även en crack till den för att slippa "30 dagars provtid", osäker på vad torrentfilen heter, men crackfilen heter iaf "keyclone-alphaoverrid" . Du kan annars skicka ett PM till mig kan jag skicka över msn llr liknande.
Men egentligen bara att lägga in programmet och köra igång. Själv har jag 2 account+ min brors som jag multi-boxar på. Då använder jag ett add-on som heter Jamba och finns att ladda ner på:
http://wow.jafula.com/addons/jamba
Man sätter då en karaktär som är "Master" som du även kommer att assistera med "slavarna".
Finns även lite annat smått och gått i addon väg, men jamba är iaf för mig det viktigaste.
Vet ej hur erfaren du är i macro väg (för att få slavarna att följa efter/assistera master osv)
så kort och gått.
1, skriv "/macro" eller tryck på escape och gå in på macros (eller någelunda heter de)
2. Välj symbol/namn, förslag..Follow för följmacro, eller Lightning bolt för den macron (för shamaner). Tryck sedan okej.
3. Skriv i textfältet i Macrofönstret, för follow macro bara "/follow". För en ability macro skriv "/assist LEADARKARAKTÄRENSNAMN" tryck enter (ner en rad) och därefter skriv t.ex "/cast lightning bolt", "/cast taunt", "/cast flash heal" osv.
4. dra ut macrosymbolen till samma ruta i dina slavars fönster som i din mästares, eller se till att ha de bindade lika, t.ex har du greater heal på nr 4 i hos din Masterkaraktär så gör macros "/assist MASTERKARAKTÄR" "/Cast greater heal" och dra därefter ut symbolen till nr 4.
Logga in på de account du vill, gör upp macros såhär, starta keyclone (t.ex). Och NJUT
Finns även sida
www.dual-boxing.com med forum och info osv.
Hör av dig ifall någonting är oklart, annars lycka till.