2008-01-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st00r
Va? Jag har ingen större koll på det där, men jag har Visa utan att jobbat något än, eller jag extrajobbar. Går fortfarande i skolan.

Känner en polare som har nordea som bank och han har haft sitt Nordeabank/visa kort i flera år nu.
Jag själv försökte skaffa ett visa via Swedbank men dom jävlarna har ju en massa krav för att man ska få kortet. Typ att jobba i x antal månader. Fick ett maestro kort istället, men det duger bara till att handla mat på affären
2008-01-10, 09:48
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Det är när man inte bryr sig alls om sitt konto som glider blir effektivast

Så sant.. Och man är inte lika paranoid som man är när man glidar ett konto man faktiskt bryr sig lite om.

Citat:
Ursprungligen postat av st00r
Va? Jag har ingen större koll på det där, men jag har Visa utan att jobbat något än, eller jag extrajobbar. Går fortfarande i skolan.

Man behöver inget jobb för att få ett visa kort, vill du däremot koppla kredit till ditt visakort så blir det nog kämpigt att lyckas övertala banken om du inte har någon anställning.

Citat:
Ursprungligen postat av BongHookah
Känner en polare som har nordea som bank och han har haft sitt Nordeabank/visa kort i flera år nu.
Jag själv försökte skaffa ett visa via Swedbank men dom jävlarna har ju en massa krav för att man ska få kortet. Typ att jobba i x antal månader. Fick ett maestro kort istället, men det duger bara till att handla mat på affären

Märkligt.. jag måste ha världens bästa kontakt med min bank. Jag har lånat 100 lök till en bil, skaffat kredikort etc utan fast anställning och med 2 betalningsanmärkningar. Det är härligt med lokala kontor där man kan bygga upp en bra kontakt med personalen så de ser förbi bankens föråldrade rekomendationer och istället bildar sig en uppfattning om sin kund utifrån det nuvarande läget istället för att rida på paragrafer och neka pga gamla synder.

edit: svarade på ett inlägg till..
Senast redigerad av ap3 2008-01-10 kl. 09:51.
2008-01-10, 09:49
Medlem
st00rs avatar
Citat:

Jag har med Swedbank :/
Kanske hade tur då!

Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Man behöver inget jobb för att få ett visa kort, vill du däremot koppla kredit till ditt visakort så blir det nog kämpigt att lyckas övertala banken om du inte har någon anställning.

Jag har kredit med :/
Bara fått minus 250kr hittils dock (vet ej var gränsen går för kredit dock), visste inte jag kunde få det först, så nu är jag lite mer försiktig
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Märkligt.. jag måste ha världens bästa kontakt med min bank.

Samma här, lokala kontor är bäst, hon jag går till är riktigt trevlig faktiskt!
Senast redigerad av st00r 2008-01-10 kl. 09:53.
2008-01-10, 10:06
Medlem
Rangvalds avatar
Har en liten fråga ang. Glider!

Om jag Glidar ett acc i background, och Raidar sammtidigt med min main. Om Warden då skulle få reda på att Glider ligger och kör, blir då båda accounten bannade, eller bara det som är aktivt ihop med Glider? :S
2008-01-10, 10:58
Medlem
Kattlådans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Har en liten fråga ang. Glider!

Om jag Glidar ett acc i background, och Raidar sammtidigt med min main. Om Warden då skulle få reda på att Glider ligger och kör, blir då båda accounten bannade, eller bara det som är aktivt ihop med Glider? :S

Om något i warden ändras så stängs glider ner, så du behöver inte vara orolig.
99,9% av alla banningar av glidare är, så vitt jag har förstått, player reports.
2008-01-10, 10:59
Medlem
MiniMarängs avatar
Citat:

Gå in och prata med dem, jag fick mitt visakort utan fast inkomst direkt när jag bara gick till min bank personligen istället för att pröva webbansökan osv. Sen är det bara att köpa glider!
2008-01-10, 13:15
Medlem
ShmotZs avatar
En fråga =P, Funkar de tror ni om jag köper en key av en kompis så jag får keyn av honom?.
2008-01-10, 13:20
Medlem
st00rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
En fråga =P, Funkar de tror ni om jag köper en key av en kompis så jag får keyn av honom?.

Ja, bara ni inte delar den, dom märker sådant. :]
2008-01-10, 13:25
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattlådan
Om något i warden ändras så stängs glider ner, så du behöver inte vara orolig.
99,9% av alla banningar av glidare är, så vitt jag har förstått, player reports.

Jag har inte följt med den här tråden, så ordet kanske har kommit upp förut. Men iaf, Vad är "Warden"? Är det systemet/programmet som Blizzard har för att kolla ifall du har några tredje-partsprogram som körs mot wow? Eller?
2008-01-10, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Jag har inte följt med den här tråden, så ordet kanske har kommit upp förut. Men iaf, Vad är "Warden"? Är det systemet/programmet som Blizzard har för att kolla ifall du har några tredje-partsprogram som körs mot wow? Eller?

Precis.
2008-01-10, 13:47
Medlem
fattonys avatar
Jag kör med Innerspace + open-bot, funkar hur bra som helst
2008-01-10, 14:10
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Jag kör med Innerspace + open-bot, funkar hur bra som helst

Vad är innerspace? :P