Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Det är när man inte bryr sig alls om sitt konto som glider blir effektivast

Så sant..

Och man är inte lika paranoid som man är när man glidar ett konto man faktiskt bryr sig lite om.
Citat:
Ursprungligen postat av st00r
Va? Jag har ingen större koll på det där, men jag har Visa utan att jobbat något än, eller jag extrajobbar. Går fortfarande i skolan.
Man behöver inget jobb för att få ett visa kort, vill du däremot koppla kredit till ditt visakort så blir det nog kämpigt att lyckas övertala banken om du inte har någon anställning.
Citat:
Ursprungligen postat av BongHookah
Känner en polare som har nordea som bank och han har haft sitt Nordeabank/visa kort i flera år nu.
Jag själv försökte skaffa ett visa via Swedbank men dom jävlarna har ju en massa krav för att man ska få kortet. Typ att jobba i x antal månader. Fick ett maestro kort istället, men det duger bara till att handla mat på affären

Märkligt.. jag måste ha världens bästa kontakt med min bank. Jag har lånat 100 lök till en bil, skaffat kredikort etc utan fast anställning och med 2 betalningsanmärkningar. Det är härligt med lokala kontor där man kan bygga upp en bra kontakt med personalen så de ser förbi bankens föråldrade rekomendationer och istället bildar sig en uppfattning om sin kund utifrån det nuvarande läget istället för att rida på paragrafer och neka pga gamla synder.
edit: svarade på ett inlägg till..