2008-03-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Tjo, har en fråga om ett problem i glider och tänkte om ni har svaret. Skulle börja glida nu ikväll och då märker jag när jag sätter igång den att den vill inte switcha mellan barsen utan stannar på den baren som den va på senast och dett meddelandet kommer upp i loggen:
Gliding started
Chat.txt is present, but HandleChatTxt is not true in config
Combat is not on, toggling
Auto-stop enabled, will glide until: 08:49
Gliding started
Chat.txt is present, but HandleChatTxt is not true in config
Loot complete
Starting from waypoint list beginning
Combat is not on, toggling0

Och botten försöker göra grejerna som egentligen är på combat baren fast den kan ju inte för det blir fel bar. Nån som har nån lösning på detta. Det är första gången nånting sånt händer för mig och har glidat bra förut men nu är det muppat. Svar uppskattas ^^

/MvH Petter

"Reset to default" i keybindings låter det som
2008-03-13, 23:32
Medlem
Vad händer om man disconnectas? Kan man ställa in så att glider automatiskt loggar tillbaka in igen eller är det kört isf?

Är det lätt att hitta "profiles" man kan ladda hem som fungerar bra för hunter?

Är lite av en nybörjare när det kommer till glider..
2008-03-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alikz
Vad händer om man disconnectas? Kan man ställa in så att glider automatiskt loggar tillbaka in igen eller är det kört isf?

Glidermonkey basic reloggar om du disconnectar

Ja det finns flera tusen
2008-03-14, 01:45
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikz

Lättaste är att du läser på om pather och kör på det. När man väl kommer in i det så är det sjukt smidigt. Vet dock inte om det finns någon bra hunter class till det
2008-03-14, 07:01
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bico
"Reset to default" i keybindings låter det som

Kan man alltså inte ha keybinds medans man har glider?

/MvH Petter
0
Senast redigerad av Thedoit 2008-03-14 kl. 07:04.
2008-03-14, 08:55
Medlem
ap3s avatar
Citat:

/MvH Petter
0

Jo visst kan man ha det, men då lär du ändra i din keys.xml
2008-03-14, 09:41
Medlem
Citat:

/MvH Petter
0

Du kan inte ha keybindings som är samma som de glider har tänkt använda. Då blir det lite fel
2008-03-14, 09:51
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bico
Du kan inte ha keybindings som är samma som de glider har tänkt använda. Då blir det lite fel

Men asså, kan jag inte använda interface funktionen där man tar och använder de nedre och högra barsen som finns i wow redan? För efter att jag börjat binda keys till dem så fick ja de där meddelanden i loggen så antar att jag inte kan det men hur ska jag kunna pvpa samtidigt som jag använder glider om jag inte kan ha keybinds? Kan man kanske börja använda nån bar addon eller så? Då kanske inte glider påverkas av att man bindar till dem och inaktiverar de addons man använder när man ska glida, kan det funka?

/MvH Petter
2008-03-14, 10:04
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Men asså, kan jag inte använda interface funktionen där man tar och använder de nedre och högra barsen som finns i wow redan? För efter att jag börjat binda keys till dem så fick ja de där meddelanden i loggen så antar att jag inte kan det men hur ska jag kunna pvpa samtidigt som jag använder glider om jag inte kan ha keybinds? Kan man kanske börja använda nån bar addon eller så? Då kanske inte glider påverkas av att man bindar till dem och inaktiverar de addons man använder när man ska glida, kan det funka?

/MvH Petter

Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Jo visst kan man ha det, men då lär du ändra i din keys.xml

...och bar addons fungerar inte med glider. Har för mig att det fanns ett addon för att byta mellan olika profiles för keybindings. kommer dock inte ihåg vad det hetter... Har inte det problemet då jag har 1 karaktär jag spelar på och 1 jag bottar/farmar på.
2008-03-14, 10:53
Medlem
Citat:

/MvH Petter

Går ju att ställa in char specifik key bindings med om det är olika du lirar på.
Annars är det bara att pvpa med samma keys som glider.

Bar addonet som Ac3 pratar om heter Simple Action bars och gör så du kan spara alla dina bars i en fil för att automatiskt ladda dom. Då kan du ha en uppstättning för dina vanliga när du själv lirar och sen på 1s byta till de som glider vill ha.
2008-03-14, 23:36
Medlem
Hur uppenbart är det att man bottar när man har dragigt in ~40k honor på ett dygn. Folk kan ju se hur mycket man har håvat in, dags att ta det lugnt nu under natten?

Oroar jag mig i onödan? xd
2008-03-14, 23:53
Medlem
NitroxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubbe
Hur uppenbart är det att man bottar när man har dragigt in ~40k honor på ett dygn. Folk kan ju se hur mycket man har håvat in, dags att ta det lugnt nu under natten?

Oroar jag mig i onödan? xd
De e väl inte alls så uppenbart, om boten kan dra ihop så mkt honor kan ju en vanlig spelare oxå göra det, därför bör du inte oroa dej för mkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in