2008-01-07, 09:04
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Nä fyfan, botting var inget för mig, inte värt pengarna..jag får helt enkelt få tummen ur och spela.

Var det svårt att få igång?
2008-01-07, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Var det svårt att få igång?

Hehe.

Naa, det var ju bara att sätta igång en profil och sånt, men det kändes inte rätt.
2008-01-07, 15:46
Medlem
ap3s avatar
Ok lite tips/råd.. Botta diskret och måttligt.

Igår på morgonen såg jag en kille i nagrand som farmade muck spawns.. han sprang rakt in i ett träd i ungefär en halv minut innan han kom loss, hans beteende fullkomligen skrek "I R BOT!!11". När jag loggar in på kvällen är idioten kvar på samma ställe och grindar för fullt.

Till slut svarade han på en whisper, han bottade tydligen dygnet runt nästan.
Kan garantera att han kommer bli bannade relativt snart.

Så kör diskret och måttligt.
2008-01-07, 16:49
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ok lite tips/råd.. Botta diskret och måttligt.

Igår på morgonen såg jag en kille i nagrand som farmade muck spawns.. han sprang rakt in i ett träd i ungefär en halv minut innan han kom loss, hans beteende fullkomligen skrek "I R BOT!!11". När jag loggar in på kvällen är idioten kvar på samma ställe och grindar för fullt.

Till slut svarade han på en whisper, han bottade tydligen dygnet runt nästan.
Kan garantera att han kommer bli bannade relativt snart.

Så kör diskret och måttligt.

Alltså ska man botta ute i världen så var diskreta som sjutton. Ge fan i ställen där folk passerar oftare än 1 gång per timme typ. I PVP känns det som glider är lungt... typ 20% av folket bottar och med tanke på att 90% av dem kör pirox som är extremt mycket mer uppenbart så känner åtminstone jag mig lugn med glider afkandes när jag är på jobbet.

Levlar gubben manuellt och bottar in lite epix
2008-01-07, 16:50
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Alltså ska man botta ute i världen så var diskreta som sjutton. Ge fan i ställen där folk passerar oftare än 1 gång per timme typ. I PVP känns det som glider är lungt... typ 20% av folket bottar och med tanke på att 90% av dem kör pirox som är extremt mycket mer uppenbart så känner åtminstone jag mig lugn med glider afkandes när jag är på jobbet.

Levlar gubben manuellt och bottar in lite epix

Pirox.. ja herregud, de kan lika gärna springa runt och sjunga kraftwerks gamla hit "we are the robots".

edit: Dessutom är det snällare bans i pvp, så där bottar jag lugnt. Blizz vill väl sätta åt de idioter (typ den killen jag skrev som exempel) som pajar ekonomin.
2008-01-07, 16:57
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Pirox.. ja herregud, de kan lika gärna springa runt och sjunga kraftwerks gamla hit "we are the robots".

edit: Dessutom är det snällare bans i pvp, så där bottar jag lugnt. Blizz vill väl sätta åt de idioter (typ den killen jag skrev som exempel) som pajar ekonomin.

Japp, om man kollar mmogliders forum på vilka som blir bannade så är det folk som farmar 25 primal waters per dag och förstör marknaden för alla andra. Ett mycket intressant faktum som jag är ganska intressad av. Är det så att blizzard kontrollerar AH eller bannar de "misstänkta" bottar som pajjar ekonomin.. men inte de som bara levlar runt?
2008-01-07, 18:52
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Japp, om man kollar mmogliders forum på vilka som blir bannade så är det folk som farmar 25 primal waters per dag och förstör marknaden för alla andra. Ett mycket intressant faktum som jag är ganska intressad av. Är det så att blizzard kontrollerar AH eller bannar de "misstänkta" bottar som pajjar ekonomin.. men inte de som bara levlar runt?

De är mest intresserade av att banna folk som förstör ekonomin, som uber farmare tex. En del är ju så puckade att de lägger upp 25 primals på ah, det ser ju liiite misstänkt ut. Men de flesta blir bannade pga andra spelare som rapporterar dem.
2008-01-07, 18:54
Medlem
Exaktes avatar
Ungefär hur lång tid tar det att köra upp en char från 1-70 med glider samt vilken klass är lättast/snabbast om du bara vill ha charen till 70 snabbt?
2008-01-07, 18:57
Medlem
Emptypocketss avatar
12-15days played med public profiles och custom class tror jag.
2008-01-07, 19:24
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Ungefär hur lång tid tar det att köra upp en char från 1-70 med glider samt vilken klass är lättast/snabbast om du bara vill ha charen till 70 snabbt?

En sak ska du veta, det går inte fortare att levla med glider utan du slipper bara göra skiten själv.
2008-01-07, 19:32
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
En sak ska du veta, det går inte fortare att levla med glider utan du slipper bara göra skiten själv.

Medveten om det, dock går det snabbare tidsmässigt sett i dagar irl då jag kan göra annat samtidigt, även fast played time kommer vara densamma, undrade dock bara om hur lång tid det skulle kunna ta att dra upp en char till 70 om jag började nu och med vilken klass det snabbast går med.
2008-01-07, 20:50
Medlem
Citat:

Hinner man inte spela mycket varje dag så går det snabbare att levla 1-70 med glider eftersom du kan glida dygnet runt. Däremot så är ju played time alltid höge om du glidat. Man får kortare played manuellt 1-70, men hinner jag bara köra manuellt en kvart om dagen blir det en jävla massa dagar innan jag är klar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in