Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Men det stora problemet är att dagens svenska kvinnor vill göra karriär. Karriär och barnuppfödning går inte hand-i-hand. Så det innebär att vi måste gå tillbaka till ett samhälle där bara männen arbetar. Men då får vi för få arbetsföra.
Hur fan ska det lösas?

Jag stör mig mer och mer på alla dessa insändare som gnäller om hur få barn svenska kvinnor föder, och hur det är helt L-I-V-S-N-Ö-D-V-Ä-N-D-I-G-T att vi tillåter en högre invandring av diverse brunhyade orcher från den fattigare delen av världen till detta fina Sverige. Det förefaller mig som om den här "nödvändigheten" är en PK-myt avsedd att slå blå dunster i folk och få dem att acceptera massinvandringen. Vi kan inte tävla med rasfrämlingarna när det gäller konsten att föröka sig, och det bör vi inte heller. Vad vill ni barn-fantaster,egentligen? Att alla kvinnor skall föda minst fem barn? Inse, att det inte är VI som föder för få barn, det är de mörka som föder för många!! Enligt en FN-rapport är det mörkingarnas alltför höga barnafödande som håller kvar dem i fattigdom. Det blir helt enkelt alltför många munnar att mätta. För en tid sedan kunde jag läsa om ett svenskt företag som flyttade hem igen, efter ett antal år utomlands. Ledde detta till fler arbetstillfällen? Nej. Varför? Jo, produktionen var till större delen automatiserad. Vi lever inte i något jävla bondesamhälle där det är bra med så många barn som möjligt som kan sysselsättas ute på åkern, och som kan ansvara för en på ålderns höst. Det är ju skrattretande att läsa hur en del stollar skriver att vi behöver "fler människor" för att "klara ekonomin", när företag i hela världen rationaliserar bort personal på grund av teknologiska framsteg. En annan sak som dessa stollar hela tiden glömmer är att kvantitet inte är detsamma som kvalitet. När tidiningarna skriver om att det behövs fler människor inom diverse konkurrensutsatta sektorer, betyder det att företagen inte har tillräckligt med kompetent personal för att kunna fylla alla dessa luckor. Med kompetent personal avses inte illiterära getfarmare från Irak, Afghanistan eller Somalia.
Om man nu verkligen behöver "fler människor", så föreslår jag följande åtgärder.
1. Man bör endast tillåta VIT europeisk invandring. Rasfrämlingar får invandra endast i undantagsfall, under förutsättning att de verkligen är högkompetenta och vi har nytta av dem. Dessa undantags-främlingar skall INTE tillåtas att stanna här permanent.
2. I stället för pengar till bistånd och annat strunt bör man satsa pengar på teknik och forskning, som gör att vi kan ersätta människor med maskiner och robotar i en ännu högre omfattning.
3. Göra det enklare för kvinnor/män att kunna kombinera arbete/barn. Själv har jag väldigt svårt för människor som tycker att ett kneg är så mycket roligare och viktigare än att bilda familj, men men.
4. Använda samhällets propaganda-apparat för att förmå kvinnor att om inte fler barn, så i alla fall tidigare än vad som sker nu. Många kvinnor väntar tyvärr alltför länge med att skaffa barn, vilket gör det svårare för dem att bli gravida.
5. Använda oss av modern teknik. Vår civilisation har frambringat den. Det är upp till oss att använda den. Själv föredrar jag det "naturliga" sättet, men om det nu skulle krisa sig har vi ju redan nu modern teknik att ta till. Teknik vi kan utveckla vidare, om vi så önskar. Jag är som sagt väldigt kluven till detta. Jag läste helt nyligen att det nu finns en politisk majoritet inom det så kallade "etablissemanget" som vill tillåta insemination av ensamstående kvinnor. De behöver inte ens en man för att skaffa barn. Huruvida asociala, bittra, manshatande feministkärringar bör tillåtas att skaffa barn på konstgjord väg vid 39 års ålder är väl en smula tveksamt. Men tekniken finns, och har funnits i många år. I värsta fall får vi väl odla små bebisar i stora tankar i framtiden. Men eventuella problem går att lösa. UTAN massinvandring av mörka utlänningar.