2007-12-31, 03:03
Bannlyst
http://www.barometern.se/opinion/insandare/massinvandring-har-skapat-kaos(405349).gm

Citat:
Massinvandring har skapat kaos

Insändare i går 14:25

Ska vi få någon ordning på det kaos som massinvandringen har skapat i Sverige måste vi minska mottagandet till en nivå som landet orkar med socialt och ekonomiskt. Sverige kan inte år efter år fortsätta med världens dyraste och mest generösa invandrings-och flyktingpolitik räknat per invånare. De enorma kostnaderna för massinvandringen förklarar bland annat krisen inom vården, skolan, omsorgen och polisen och är på väg att rasera hela det svenska välfärdssamhället.

Bo Wallerstig
Har historikern Bo Wallerstig rätt eller fel?

Vad finns det för argument för hans sak?

Och framför allt: Hur i all sin dar kommer det sig att tidningen Barometern publicerar denna insändare? Lättar PK-censuren?
Citera
2007-12-31, 03:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
http://www.barometern.se/opinion/insandare/massinvandring-har-skapat-kaos(405349).gm

Och framför allt: Hur i all sin dar kommer det sig att tidningen Barometern publicerar denna insändare? Lättar PK-censuren?

Det är inte den enda insändaren han fått med:
Citat:
Kungen ska inte offentligt ta ställning i dagspolitiska stridsfrågor. Han bör till exempel inte kräva en utbyggnad av kärnkraften, minskad u-hjälp, att barnomsorgen ska skrotas eller att Sverige snarast bör lämna EU.
Därför var kungens jultal, i vilket han åter prisade den kontroversiella massinvandringen till Sverige som länge varit världens största och dyraste per capita, ett allvarligt övertramp. Kravet att kungen inte offentligt ska ta ställning i dagspolitiska stridsfrågor måste gälla också invandringen där den svenska opinionen är djupt splittrad.
Bo Wallerstig
http://www.barometern.se/opinion/insandare/overtramp-av-kungen-i-jultal(405347).gm

Vad händer? Har helvetet frysit till is?

Har dessa raketattacker resulterat i ett uppvaknande? Vad är Oskarshamnstidningen för sorts blaska?
Citera
2007-12-31, 03:58
Medlem
Japhys avatar
Helt otroligt - vilken tidning!

Vad sägs om en dagstidning som dristar sig att publicera detta:

Citat:
Den nuvarande invandrings- och integrationspolitiken har i första hand kommit att belasta de skattefinansierade understödssystemen. I "Mångkultur eller välfärd?" visas hur kostnaderna för invandrare och flyktingar i relation till BNP fördubblades mellan 1990 och 1999. De uppgår numera totalt till 267 miljarder kronor per år. I denna siffra inkluderas kostnaden för förlorat tillskott till bruttonationalprodukten för de flyktingar och invandrare som står utanför arbetsmarknaden, vid sidan av alla direkta och indirekta kostnader för invandrarbefolkningens underhåll. Kostnaderna består huvudsakligen av utgifter för invandrarnas skattefinansierade välfärd.
Siffror från SCB visar att av de utrikes födda hade 55 procent arbete (svenskar 78,5 procent). Häri ingår jobb som självgenererats av invandringen. Inte mindre än 330 000 utrikes födda var arbetslösa eller räknades inte till arbetskraften över huvud taget. Invandrarnas produktivitet är i själv verket så mycket lägre att de inte kan användas som reserv om en brist på arbetskraft skulle uppstå.

Sanning!!! Jag läser sanning! En en dagstidning!
http://www.barometern.se/nyheter/debatt/maste-valfarden-andras(7996).gm
Citera
2007-12-31, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop

Historikern Bo Wallerstig har rätt på alla punkter. Han har dragit precis samma slutsatser som mig och många andra här inne på forumet och ute i vårt avlånga land.

Han har alla argument färdiga.
Citera
2007-12-31, 09:47
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Historikern Bo Wallerstig har rätt på alla punkter. Han har dragit precis samma slutsatser som mig och många andra här inne på forumet och ute i vårt avlånga land.

Problemet utan stor invandring är att Sveriges befolkning skulle minska drastiskt på lång sikt. Hur ska det lösas?
Citera
2007-12-31, 09:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:

Ehum. Exakt vilka argument var det igen? Jag vet inte om jag läser samma text som dej, men på mej verkar det enbart handla om åsikter.

Och när blev han historiker? När han påstod det?

Ja, källkritiken är lika suverän som vanligt, ser jag.
Citera
2007-12-31, 10:06
Medlem
leffe.js avatar
Invandringen.

Problemet med den stora invandringen kan stavas "ANHÖRIGINVANDRING", där startade de stora problemen.
Citera
2007-12-31, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ehum. Exakt vilka argument var det igen? Jag vet inte om jag läser samma text som dej, men på mej verkar det enbart handla om åsikter.

Och när blev han historiker? När han påstod det?

Ja, källkritiken är lika suverän som vanligt, ser jag.

Hans åsikter går i hand med dom argument han kan lägga fram när som helst var som helst och därmed tysta vilken massinvandringsförespråkare som helst i Sverige.

Vet du inte att man nödvändigtvis inte behöver ha en akademisk examen för att kallla sig för historiker:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Historiker

Du ska inte göra dig lustig över källkritik här, du har jau aldrig några egna källor att komma med.
Citera
2007-12-31, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Problemet utan stor invandring är att Sveriges befolkning skulle minska drastiskt på lång sikt. Hur ska det lösas?

Genom att etniskt svenska par vill skaffa fler barn via en sund barnpolitik och därmed knullar mer utan preventivmedel.
Citera
2007-12-31, 10:23
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Hans åsikter går i hand med dom argument han kan lägga fram när som helst var som helst och därmed tysta vilken massinvandringsförespråkare som helst i Sverige.

Jasså? Du känner honom och vet vilka argument han KAN lägga fram, om han nu frågasätts?

Citat:
Vet du inte att man nödvändigtvis inte behöver ha en akademisk examen för att kallla sig för historiker:

Du läser visst inte så noga ens i dina egna källor:
"En historiker är någon som forskar om historia. Vanligen åsyftas en person som har akademisk examen i ämnet historia."

Har denna intellektuella gigant en sådan examen?

Citat:
Du ska inte göra dig lustig över källkritik här, du har jau aldrig några egna källor att komma med.

En intressant åsikt - om man inte har egna källor så måste man alltså acceptera all dynga som andra sprider ut, för då har man alltså tappat rätten till att frågasätta? Men, nu var det inte jag som skulle stått för källkritiken, utan du själv, INNAN du postade din länk.

Vem är denne insändarskribent?
Vilken bakgrund har han som ger honom mer trovärdighet än du eller jag, eller vilken slumpmässig kverulant på insändarsidorna?
Vad är hans argument? Vad baserar han sina åsikter på?

Att hans åsikter råkar sammanfalla med dina egna är liksom inget bevis för att han är trovärdig.

Om du inte förstår detta, så blir jag iofs inte förvånad.
Citera
2007-12-31, 10:41
Medlem
Citat:

Hade han haft en akademisk examen så skulle jag ta hans åsikter betydligt seriösare. En akademisk exam visar att personen har förmåga att tänka och att skilja på fakta och myter. Det lustiga är att alla som har högre akademiskt utbildning nästan aldrig är invandringsfientlig. Kan du förklara det? Vad har denna "historiker" för andra meriter?
Citera
2007-12-31, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jasså? Du känner honom och vet vilka argument han KAN lägga fram, om han nu frågasätts?

Nej du slusken, jag känner inte honom, det vet du mycket väl. Hans argument finns i artikeln. Denne Bo Wallerstig hadde klätt av dig naken i en verbal duell, vem som helst här på forumet kan ju göra det.

Citat:
Du läser visst inte så noga ens i dina egna källor:
"En historiker är någon som forskar om historia. Vanligen åsyftas en person som har akademisk examen i ämnet historia."

Har denna intellektuella gigant en sådan examen?

(Ler i mjugg) Jag är MYCKET noga i mina val av källor skall du veta. Vad står det i länken? jo:

Alltså det räcker med att forska i ämnet, man behöver nödvändigtvis inte ha en akademisk utbildning för att kunna kalla sig för historiker. Kan du själv inte utläsa detta i texten?

Du kanske inte tycker att släktforskare är några släktforskare på riktigt heller?

Citat:
En intressant åsikt - om man inte har egna källor så måste man alltså acceptera all dynga som andra sprider ut, för då har man alltså tappat rätten till att frågasätta? Men, nu var det inte jag som skulle stått för källkritiken, utan du själv, INNAN du postade din länk.

ifrågasätt hur mycket du vill slusken, men var beredd på att du inte blir tagen på allvar om du själv inte kan lägga fram belägg eller källkritisera ditt eget ev material.

Citat:
Vem är denne insändarskribent?
Vilken bakgrund har han som ger honom mer trovärdighet än du eller jag, eller vilken slumpmässig kverulant på insändarsidorna?
Vad är hans argument? Vad baserar han sina åsikter på?

Kverulant? Han talar sanning för fan. Han är historiker och har alla rätt på sin sida, han är mera trovärdig än vad du någonsin kommer att bli. Fler och fler människor delar Bosses och mina samt alla andra meningsfränders åsikter. Dina och dina gelikars åsikter smälter allt mer till ingenting. Snart kan du bara hämta meningsfränder bland dina blattegrannar i Rissne med omnejd.

Citat:
Att hans åsikter råkar sammanfalla med dina egna är liksom inget bevis för att han är trovärdig.

Han är jävligt trovärdig enligt mig. Har du belägg för att han inte är det så ge belägg för detta här och nu.

Citat:
Om du inte förstår detta, så blir jag iofs inte förvånad.

Nej jag förstår mig inte på sådana kufar som du Ruskigbuss, däremot förstår jag mig på den svenska massinvandringens konsekvenser för vårt framtida välfärdssamhälle. Den håller på att raseras bit för bit pga massinvandringens direkta och indirekta kostnader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in