2007-12-31, 10:45
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hade han haft en akademisk examen så skulle jag ta hans åsikter betydligt seriösare. En akademisk exam visar att personen har förmåga att tänka och att skilja på fakta och myter. Det lustiga är att alla som har högre akademiskt utbildning nästan aldrig är invandringsfientlig. Kan du förklara det? Vad har denna "historiker" för andra meriter?

Det är knappast sant att alla med högre utbildning per automatik skulle vara invandrarvänliga. Dom är nog som folk är mest. Däremot är risken väldigt stor att de skulle förlora sina jobb om det gick ut med kritik mot invandringen. Detta är knappast något nytt.
Citera
2007-12-31, 10:46
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Genom att etniskt svenska par vill skaffa fler barn via en sund barnpolitik och därmed knullar mer utan preventivmedel.

Men det stora problemet är att dagens svenska kvinnor vill göra karriär. Karriär och barnuppfödning går inte hand-i-hand. Så det innebär att vi måste gå tillbaka till ett samhälle där bara männen arbetar. Men då får vi för få arbetsföra.

Hur fan ska det lösas?
Citera
2007-12-31, 10:49
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Problemet utan stor invandring är att Sveriges befolkning skulle minska drastiskt på lång sikt.
Varför är det så viktigt då?
Citera
2007-12-31, 10:49
Bannlyst
Citat:
Hade han haft en akademisk examen så skulle jag ta hans åsikter betydligt seriösare. En akademisk exam visar att personen har förmåga att tänka och att skilja på fakta och myter. Det lustiga är att alla som har högre akademiskt utbildning nästan aldrig är invandringsfientlig. Kan du förklara det? Vad har denna "historiker" för andra meriter?

Anser du inte heller att man kan ta en släktforskare på allvar eftersom han vanligtvis inte har en akademisk utbildning.

Utbildning kan aldrig kompensera för bristande intelligens
som någon sade här på FB en gång. Det stämmer jävligt bra då världen kryllar av akademiker som är fullständiga idioter.
Citera
2007-12-31, 10:52
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn

Med minskande barnafödande så kommer befolkningens åldersnitt att bli allt högre vilket gör att ekonomin går åt helvete.
Citera
2007-12-31, 10:53
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Precis, jag ser hellre en minskning av vår befolkning än att vi släpper in en jävla massa patrask som idag.
Citat:
Ursprungligen postat av TengilKato
Det lustiga är att alla som har högre akademiskt utbildning nästan aldrig är invandringsfientlig. Kan du förklara det? Vad har denna "historiker" för andra meriter?
Jag vet inte om invandrarfientliga, men bland invadringskritiska hittar du många med akademisk utbildning.
Citera
2007-12-31, 10:56
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Med minskande barnafödande så kommer befolkningens åldersnitt att bli allt högre vilket gör att ekonomin går åt helvete.
Som om den inte gör det redan.
Citera
2007-12-31, 11:00
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Som om den inte gör det redan.

Som det ser ut idag är bara en piss i havet i jämförelse.
Citera
2007-12-31, 11:04
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Som det ser ut idag är bara en piss i havet i jämförelse.
Nej, att Sverige behöver ta emot massa invadrare för att vi inte ska få någon slags ekonomisk kollaps eller att kunna betala våra framtida pensionärer är bara en myt. Frågan har varit uppe många gånger innan och det finns en länk till en artikel som redogör varför det är fel.
Citera
2007-12-31, 11:11
Medlem
Vobblers avatar
Är rasistinsändaren borttagen eller?
Citera
2007-12-31, 11:16
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Hade han haft en akademisk examen så skulle jag ta hans åsikter betydligt seriösare. En akademisk exam visar att personen har förmåga att tänka och att skilja på fakta och myter.
Bwahahahaha! Det var det dummaste jag har hört på mången god dag. Du har uppenbarligen aldrig satt din fot på ett ställe som KTH. Där gödslas det med utbildningar för autistiker som korvstoppar sig till en akademisk examen utan att förstå vad de håller på med.

Citat:
Det lustiga är att alla som har högre akademiskt utbildning nästan aldrig är invandringsfientlig.
Vad är det för lustigt med det? Det är väl fullkomligt logiskt. Hur kan man vara fientlig mot något man aldrig ser?

Hög utbildning -> Arbete där alla kolleger också är högutbildade -> Bra betalt -> Bostad i segregerat övre medelklassområde

De få invandrare som vi akademiker kommer i kontakt med är högutbildade och välintegrerade. Möjligtvis med undantag för den charmige bergsturken som bakar lunchpizzan, men han arbetar ju hårt för sitt uppehälle.
Citera
2007-12-31, 11:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Nej du slusken, jag känner inte honom, det vet du mycket väl. Hans argument finns i artikeln. Denne Bo Wallerstig hadde klätt av dig naken i en verbal duell, vem som helst här på forumet kan ju göra det.

(Ler i mjugg) Jag är MYCKET noga i mina val av källor skall du veta. Vad står det i länken? jo:

"En historiker är någon som forskar om historia. Vanligen åsyftas en person som har akademisk examen i ämnet historia."

Alltså det räcker med att forska i ämnet, man behöver nödvändigtvis inte ha en akademisk utbildning för att kunna kalla sig för historiker. Kan du själv inte utläsa detta i texten?

Du kanske inte tycker att släktforskare är några släktforskare på riktigt heller?

ifrågasätt hur mycket du vill slusken, men var beredd på att du inte blir tagen på allvar om du själv inte kan lägga fram belägg eller källkritisera ditt eget ev material.

Kverulant? Han talar sanning för fan. Han är historiker och har alla rätt på sin sida, han är mera trovärdig än vad du någonsin kommer att bli. Fler och fler människor delar Bosses och mina samt alla andra meningsfränders åsikter. Dina och dina gelikars åsikter smälter allt mer till ingenting. Snart kan du bara hämta meningsfränder bland dina blattegrannar i Rissne med omnejd.

Han är jävligt trovärdig enligt mig. Har du belägg för att han inte är det så ge belägg för detta här och nu.

Nej jag förstår mig inte på sådana kufar som du Ruskigbuss, däremot förstår jag mig på den svenska massinvandringens konsekvenser för vårt framtida välfärdssamhälle. Den håller på att raseras bit för bit pga massinvandringens direkta och indirekta kostnader.

Med andra ord - det enda du har är att hans åsikter sammanfaller med dina.
Du vet inget om hans bakgrund, du köper rakt av hans egen beskrivning av sej själv, du frågasätter inte hans argument och begär av MEJ att jag skall källforska DINA källor?

Nej, då begriper jag att du inte förstår bättre.

Stackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in