2013-10-02, 22:56
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du svarar inte på frågor, du upprepar samma argument, du skäller på alla hela tiden, du ljuger uppenbarligen (eller har dåligt minne) etc etc. Det blir svårt att inte fnissa lite ibland.

Vad ska jag svara på? Att jag minns fel om minusgraderna? Det jag minns är att det var jävligt kallt och en bra bit över 20 minus. Du som inte var där har ingen aning om hur kallt det var så uppenbarligen får du lita på mig eller inte lita på mig. Och om det tillhör det senare så behöver du ju inte ens diskutera det med mig. Alla gör inte som dig. Dvs. filmar termometrar innan de börjar med dokumentärer osv. Men visst, fnissa på du. Jag fortsätter vara otrevlig.
Citera
2013-10-02, 22:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Om du vill jag ska vara trevlig kanske du även bör tona ner lite själv i dina inlägg. Men skratta och göra narr av en tycker du inte är lika farligt vad? Jag ger samma mynt tillbaka emot människor. Visst, jag kanske inte har miljoner vänner som dig som är så trevlig hela tiden. Behöver inte heller.

Inte fan vet väl jag varför någon skrivit det. Jag är inte gud över den youtube-kanalen. Fan, alla kan väl skriva fel, för fel är det definitivt isf.
Ok, så:

Det var fel plats (matbespisning/sommarstuga istället för barnhem)
Det var fel dag (den 5 januari istället för den 6 januari som du eller dina vänner skriver i filmen)
Det var fel temperatur (-25 till -30 grader istället för -13,4 som var SMHI's kallaste den 5 januari - ja det var ännu varmare då än den 6 januari...)

Men, de blå blänken de är förihelvete orber med eget medvetande - det måste ju ALLA se på den sekunden!!
Citera
2013-10-02, 23:02
Medlem
Litenklens avatar
Magrutan har presterat ett magplask..
Har du ett nytt svamilofsigt patetiskt försök?
Senast redigerad av Litenklen 2013-10-02 kl. 23:04.
Citera
2013-10-02, 23:02
Medlem
Rust-Lees avatar
[quote=enlevandeman|45507877]Vilken video syftar du på? Damm far absolut inte på det viset. De svänger inte och ändrar riktning helt plötsligt och har inte sådana stora former. Jag vet hur damm ser ut och det är absolut inte sådär. Sedan när det gäller den andra videon med huset så var det vindstilla. Så där faller din teori, tyvärr.

Den sista videon du postade. Och jo, damm svänger och ändrar riktning. Finns MASSOR av sådana videos ute. Damm!

Seriöst. Efter ditt agerande - aggressivt och ändrar storyn konstant, hur ska man lita på något du säger? Damm och snö kan åka runt i alla riktningar!
Varför filmas typ 99% av alla orbs i gamla smutsiga hus, vindar och källare? För att det smutsigt och dammigt där! Låt det vara mörkt, helst bara ljuskälla från kameran och voila!! Intelligenta själar enligt dig.
Citera
2013-10-03, 00:44
Medlem
enlevandemans avatar
[quote=Rust-Lee|45508872]
Citat:
Vilken video syftar du på? Damm far absolut inte på det viset. De svänger inte och ändrar riktning helt plötsligt och har inte sådana stora former. Jag vet hur damm ser ut och det är absolut inte sådär. Sedan när det gäller den andra videon med huset så var det vindstilla. Så där faller din teori, tyvärr.
Citat:

Den sista videon du postade. Och jo, damm svänger och ändrar riktning. Finns MASSOR av sådana videos ute. Damm!

Seriöst. Efter ditt agerande - aggressivt och ändrar storyn konstant, hur ska man lita på något du säger? Damm och snö kan åka runt i alla riktningar!
Varför filmas typ 99% av alla orbs i gamla smutsiga hus, vindar och källare? För att det smutsigt och dammigt där! Låt det vara mörkt, helst bara ljuskälla från kameran och voila!! Intelligenta själar enligt dig.

Nej, damm svänger inte och ändrar riktning på det sätt som är filmat i den videon. Du kan tro det hur mycket det vill, men det är inte så. Sedan så har vi kommit fram till att dina teorier faller för att det varken snöade eller blåste den dagen. Så case closed. Det ÄR orber. Jag hade rätt och du hade fel. Var det något mer?

Edit: Sedan om du nu tror att det är damm kan du ju svara på frågan varför man inte alltid ser dessa "dammpartiklar" fara omkring? På samma plats och under samma omständigheter, men inga "dammpartiklar" dyker upp. Damm ändrar inte riktning, hastighet och svänger, stannar upp och ändrar former. Det bara är så. Du får nog ta och damma av din dammexamen hörru.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-03 kl. 00:49.
Citera
2013-10-03, 00:46
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Magrutan har presterat ett magplask..
Har du ett nytt svamilofsigt patetiskt försök?

Har du ens kollat klippen jag länkade? Ingen som har kunnat bevisa vad det är fortfarande. Så jag anser att jag därmed vunnit debatten och kommit med konkreta bevis. Magplasket får du stå för. Sen att du är avundsjuk på att jag är vältränad lyser igenom i vartenda inlägg du gör. Jantelagen...typiskt. Kom med något konkret i tråden istället för att göra mig övertygad om att du är en patetisk liten 12-åring.

edit: srry för dubbelpost
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-03 kl. 00:51.
Citera
2013-10-03, 00:50
Medlem
Rust-Lees avatar
[quote=enlevandeman|45510229]
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
[b]

Nej, damm svänger inte och ändrar riktning på det sätt som är filmat i den videon. Du kan tro det hur mycket det vill, men det är inte så. Sedan så har vi kommit fram till att dina teorier faller för att det varken snöade eller blåste den dagen. Så case closed. Det ÄR orber. Jag hade rätt och du hade fel. Var det något mer?

Det finns minst 100 videos enbart på youtube med fina damm-orbs + videos där folk återskapar orbs med hjälp av ljuskälla och just - DAMM!

Och vi har inte kommit fram till något. Det enda som är etablerat i denna tråd är din aggressivitet, oförmåga till ett hederligt samtal och svårighet med att hålla sig till en story.
Citera
2013-10-03, 00:51
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Har du ens kollat klippen jag länkade? Ingen som har kunnat bevisa vad det är fortfarande. Så jag anser att jag därmed vunnit debatten och kommit med konkreta bevis. Magplasket får du stå för. Sen att du är avundsjuk på att jag är vältränad lyser igenom i vartenda inlägg du gör. Jantelagen...typiskt. Kom med något konkret i tråden istället för att göra mig övertygad om att du är en patetisk liten 12 åring.

edit: srry för dubbelpost

Mmm, lite damm som flyger runt i ett rum är alltså "konkreta bevis"?
Citera
2013-10-03, 00:54
Medlem
enlevandemans avatar
[quote=Rust-Lee|45510307]
Citat:

Det finns minst 100 videos enbart på youtube med fina damm-orbs + videos där folk återskapar orbs med hjälp av ljuskälla och just - DAMM!

Och vi har inte kommit fram till något. Det enda som är etablerat i denna tråd är din aggressivitet, oförmåga till ett hederligt samtal och svårighet med att hålla sig till en story.

Jag har inte ändrat någon story öht, förutom att jag kanske hade fel på några ynka minusgrader. Annars kan du ju gärna komma på vad det är jag har ändrat. Sedan så är det inte damm hur mycket du än skriver att det är damm. Du har uppenbarligen inte kollat igenom hela klippet om du fortfarande bara kommit fram till att det är damm. Istället för att undvika mina frågor så kan du ju svara på varför man inte ser dessa dammpartiklar på samma plats under samma omständigheter hela tiden? Jag menar, om det är damm borde man ju alltid få de på film eller hur?

Citat:
Mmm, lite damm som flyger runt i ett rum är alltså "konkreta bevis"?

Du är ju uppenbarligen dum i huvudet. Nej, det är för fan inte damm. När ska du fatta?
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-03 kl. 00:56.
Citera
2013-10-03, 01:01
Medlem
Rust-Lees avatar
[quote=enlevandeman|45510361]
Citat:

Jag har inte ändrat någon story öht, förutom att jag kanske hade fel på några ynka minusgrader. Annars kan du ju gärna komma på vad det är jag har ändrat. Sedan så är det inte damm hur mycket du än skriver att det är damm. Du har uppenbarligen inte kollat igenom hela klippet om du fortfarande bara kommit fram till att det är damm. Istället för att undvika mina frågor så kan du ju svara på varför man inte ser dessa dammpartiklar på samma plats under samma omständigheter hela tiden? Jag menar, om det är damm borde man ju alltid få de på film eller hur?

Du är ju uppenbarligen dum i huvudet. Nej, det är för fan inte damm. När ska du fatta?

1. Hitta ett dammigt rum. Helst en gammal vind eller övergivet hus.

2. Se till att det är mörkt. Helst på natten.

3. Låt ljuskällan komma från kameran.

4. Viola!!! Orbs!

Funkar även i städade hem och i ljusare klimat, men blir inte så tjocka och fina orbs. Mer små prickar som verkar cirkulera runt oss.

Det är damm. Inget annat.
Citera
2013-10-03, 01:04
Medlem
Rust-Lees avatar
Jag lovar att inom några veckor lägga upp en film på fina tjocka orbs.
Ska städa ut förrådet snart. Extremt dammigt
Citera
2013-10-03, 01:04
Medlem
enlevandemans avatar
[quote=Rust-Lee|45510435]
Citat:

1. Hitta ett dammigt rum. Helst en gammal vind eller övergivet hus.

2. Se till att det är mörkt. Helst på natten.

3. Låt ljuskällan komma från kameran.

4. Viola!!! Orbs!

Funkar även i städade hem och i ljusare klimat, men blir inte så tjocka och fina orbs. Mer små prickar som verkar cirkulera runt oss.

Det är damm. Inget annat.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Jag kan även tillägga att dessa blåa och vita orber kan jag se utan kamera. Vad är ditt svar på det?

Citat:
Jag lovar att inom några veckor lägga upp en film på fina tjocka orbs.
Ska städa ut förrådet snart. Extremt dammigt

Lycka till, kommer inte likna något av det jag syftar på.

Edit: Antar att du tycker det här är damm också?

http://www.youtube.com/watch?v=4FiYUzT61dU

Inga insekter som flyger nära kameran är det iaf. Men visst, tro att det är damm. Jag är van att få höra det nu. Vill gärna se dig reproducera detta.
Senast redigerad av enlevandeman 2013-10-03 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in