2019-04-19, 17:32
Medlem
Jag är en skeptiker men öppen för allt. Vad jag skulle vilja göra är att ta dit flera medium i omgångar och se om dom säger samma.

Det är ju en del skumt i programmet som inte går förklara, och att dom gissar så bra, kan va inside info.

Dom tittar ju aldrig på något utan bara rabblar upp info om personer i rummet. Hur ser dom personerna och får info om dom inte fäster blicken mot något.
Citera
2019-04-19, 17:36
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag snackar inte skit om er. Jag tror bara inte ni besitter på nån gåva.
Ingen har lyckats bevisa det för mig hittills.

Jag har själv spelat medium och lurat människor. Det är inget jag är stolt över och jag har slutat med det idag.

Det började med att ett känt medium från tv sa jag hade gåvan och kunde till och med bli ett bättre mediumen än honom om jag tränade. (jag tänker inte säga hans namn) Han introducerade mig genast till en av hans kurser som han tyckte jag skulle gå. (Detta var i början av 2000 talet då detta var ganska nytt inom media så jag var nyfiken)

Ja gick en kurs hos honom och efter det var jag redo att praktisera själv. Jag har haft säkert 50 tals klienter som kommit till mig för readings och många började gråta medans jag tog kontakt med andevärlden. Har även haft en del som svimmat av det jag sagt så jag nästan tillkallat läkarvård.

Men efter ett tag när jag läst mycket böcker om just psykologi och även forskat runt fenomenet cold reading så började jag förstå att även jag lurat mig själv. Jag fiskade information undermedveten med hjälp av klientens kroppsspråk, ansiktsuttryck och med dom svar dom gav mig när jag frågade om dom kände igen något av det.

Jag började inse att jag hade en del fel i läsningarna och ibland mycket fel. Då ursäktade jag mig med att kontakten var svag och började prata om något annat. Klienten vart alltid nöjd. Men inte jag.

För jag började förstå vad jag sysslade med. Jag läste av personen och inte andevärlden.

Sen dess har jag testat många medium och och exempelvis nickat när dom dom egentligen haft fel. Hittat på saker om min nuvarande situation som dom skulle titta på. Många gånger har det varit svårt att hålla sig för skratt för jag kände igen deras tekniker precis så som jag sysslade med.

När jag började öppna mina ögon på riktigt så började jag förstå att allt detta bara är ett spel för gallerian. Vissa vet som jag att detta är en bluff och fortsätter tjäna pengar på det. Medans andra som jag i början även lurade mig själv.

Så detta har inte med att jag kastar skit på er. Det är bara vad jag har lärt mig genom mina korta år som ett så kallat ”medium”

EDIT: jag är nästan tvärsäker på att folk som tror sig tala med dom döda har nån form av psykologiska problem. Jag var själv i stor sorg när jag började gå hos medium och själv började utföra det på andra.

Kan fortfarande till och med bli ett bättre medium än mig om du tränade på det!

Försöker väl hela tiden hålla förmågan hemlig för människor under alla omständigheter!
Citera
2019-04-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag är en skeptiker men öppen för allt. Vad jag skulle vilja göra är att ta dit flera medium i omgångar och se om dom säger samma.

Det är ju en del skumt i programmet som inte går förklara, och att dom gissar så bra, kan va inside info.

Dom tittar ju aldrig på något utan bara rabblar upp info om personer i rummet. Hur ser dom personerna och får info om dom inte fäster blicken mot något.

Inside info kallas Hotreadings
Vem vet hur programmet är uppbyggd.

I den engelska serien haunted (hemsökta hus) så fick tillexempel mediumen för information så dom visste vad det handlade om.

En i teamet blev trött på det och lurade ett medium (Derek) om fel information.
Efter det så slutade han i serien och gick ut med det i media. Du hittar det på youtube
Citera
2019-04-19, 17:47
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Efter det så slutade han i serien och gick ut med det i media. Du hittar det på youtube

Gick det verkligen till på det sättet..
Citera
2019-04-19, 17:49
Medlem
Citat:
Inside info kallas Hotreadings
Vem vet hur programmet är uppbyggd.

I den engelska serien haunted (hemsökta hus) så fick tillexempel mediumen för information så dom visste vad det handlade om.

Det verkar som tjejen som sökte hjälp i programmet nu på 7an blev ett medium.

Tack.
Citera
2019-04-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gick det verkligen till på det sättet..

Japp. Han fick kontakt med en person som hette kreed kafer.
Parapsykologegen hade hittat på det namnet och talat om det för Derek innan.

Kastar man om bokstäverna så blir kreed kafer = Derren faker

https://youtu.be/PW_ONN8odYs
Citera
2019-04-19, 18:11
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Japp. Han fick kontakt med en person som hette kreed kafer.
Parapsykologegen hade hittat på det namnet och talat om det för Derek innan.

Kastar man om bokstäverna så blir kreed kafer = Derren faker

https://youtu.be/PW_ONN8odYs

Gav inte någon sig på honom så han hamnade på sjukhuset då?
Citera
2019-04-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gav inte någon sig på honom så han hamnade på sjukhuset då?

Det vet jag inte. Men hans trovärdighet sjönk nog snabbt.
Inte nog med det så visste Programledaren Yvette om detta hela tiden men lät Derek hålla på.
När Derek bluff kom ut i media så ersattes han snabbt av ett annat medium.

Bra tittarsiffror ger mycket pengar
Senast redigerad av Rebelson 2019-04-19 kl. 18:20.
Citera
2019-04-19, 18:25
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Det vet jag inte. Men hans trovärdighet sjönk nog snabbt.
Inte nog med det så visste Programledaren Yvette om detta hela tiden men lät Derek hålla på.
När Derek bluff kom ut i media så ersattes han snabbt av ett annat medium.

Bra tittarsiffror ger mycket pengar

Många hatar dom till döds!

Speciellt den där serien från den tiden för en riktig anledning!
Citera
2019-04-28, 17:38
Medlem
Är det bara jag som blir irriterad när de hela tiden blippar bort namnen på spökena. De anhöriga brus sig väl inte så mycket om det t.ex handlar om någon som dog i början av 1900 talet. Har de ens någon anhörig?
Citera
2019-04-28, 23:06
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Är det bara jag som blir irriterad när de hela tiden blippar bort namnen på spökena. De anhöriga brus sig väl inte så mycket om det t.ex handlar om någon som dog i början av 1900 talet. Har de ens någon anhörig?

Det finns många anledningar och motiv för det, giltiga sådana om jag får insistera på den saken utan att gå allt för djupt in i det.
Citera
2019-04-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Samtidigt brukar medium ta in ganska så skiftande information men visst borde dessa kunna ta in "huvudkaraktärerna" speciellt om det gäller ett vanligt hus. Även om ett sådant test gjordes så skulle nog skeptikerna säga att det är inside info om det blev för korrekt.

Just det där hur medium tar in info kan nog skilja sig åt en del, mycket handlar ju mer om att förnimma känslor, se inre bilder osv. Sedan får man ju inte heller direkt se när mediumen sitter och fokuserar då det skulle bli ganska så tråkigt för tvtittarna.

Hörde också från en bekant vars bekanta haft besök av det okända att det gavs väldigt mycket mer info än den som lämnades ut i det okända. Tydligen har man på programmet blivit väldigt mycket mer försiktig med att lämna ut info om spökena då deras efterlevande vid några tillfällen har stämt programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in