2017-08-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Hur ska man kunna visa att man talar med andar, har du något förslag?

Hör du rösterna utifrån, eller finns de inne i ditt huvud?

Om du hör rösterna utifrån, och du inte är schizofren, så borde det kunna bevisas med elektroder på huvudet som registrerar hjärnaktivitet. Om rösterna finns på riktigt så borde ditt hörselsinne synas som aktiverat.
Citera
2017-08-03, 12:12
Medlem
Citat:
Det finns bedragare i alla branscher, även den här. Sedan finns det seriösa och hårt arbetande medium som är här för att hjälpa.
Hur gör du för att i teve-programmet bedöma om någon är seriös eller bedragare?

Kan du ge några exempel på bedragare som varit med i "Det okända"?
Citera
2017-08-03, 12:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det var så länge sedan, tyvärr. Jag minns att det var en fascinerande serie.
Så stark var den energin och personligheten...
Citera
2017-08-03, 12:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det finns bedragare i alla branscher, även den här. Sedan finns det seriösa och hårt arbetande medium som är här för att hjälpa.
Skillnaden är att i andra branscher går det att kontrollera vilka som är seriösa.
I "mediumbranschen" kan alla vara bedragare.
Citera
2017-08-03, 13:05
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Man ska tänka självständigt och inte låta sig styras av någon.

Även om du tänker fel?
Citera
2017-08-03, 13:08
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Var finns sådana medier? Hur kan någon som inte kan demonstrera sina förmågor kallas seriös?
Citera
2017-08-03, 15:25
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hör du rösterna utifrån, eller finns de inne i ditt huvud?

Om du hör rösterna utifrån, och du inte är schizofren, så borde det kunna bevisas med elektroder på huvudet som registrerar hjärnaktivitet. Om rösterna finns på riktigt så borde ditt hörselsinne synas som aktiverat.
Jag hör inga röster därför att jag är fullt frisk. Hur ska man kunna mäta utomkroppslig aktivitet?
Senast redigerad av enfindam 2017-08-03 kl. 15:33.
Citera
2017-08-03, 15:37
Medlem
Citat:
Hur ska man kunna mäta utomkroppslig aktivitet?
Varför frågar du när du är totalt ointresserad av svaret?
Citera
2017-08-03, 15:39
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Varför frågar du när du är totalt ointresserad av svaret?
Vad får dig att tro det?
Citera
2017-08-03, 15:42
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro det?
Ditt tidigare agerande när någon svarat på dina inlägg. Det enda som händer är att du säger "Nej! Det går inte!", och sedan babblar på om dimensioner och frekvenser.

Antingen är du oseriös, okunnig eller helt enkelt blåst i huvudet.
Senast redigerad av holgerett 2017-08-03 kl. 15:45.
Citera
2017-08-03, 15:50
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Ditt tidigare agerande när någon svarat på dina inlägg. Det enda som händer är att du säger "Nej! Det går inte!", och sedan babblar på om dimensioner och frekvenser.

Antingen är du oseriös, okunnig eller helt enkelt blåst i huvudet.
Tänk själv istället!
Citera
2017-08-03, 16:37
Medlem
Citat:
Jag tillhör inte en grupp människor där man förväntas vara skeptisk. Återigen, man ska tänka självständigt.

Att vara skeptisk, är det nåt fult? Nåt som är fel att vara?

Man ska tänka självständigt säger du? Ok, låter ju fint. Men hur ska man veta om man tänker rätt då?
Om jag tänker självständigt på t ex ämnen som berör mitt jobb, så är det rätt stor chans att jag tänker rätt, vilket då även kan verifieras via välkända kontrollerbara fakta etc.

Men om en yngling utan samma erfarenheter och kunnande på detta som jag har, tänker självständigt, så kanske han kommer fram till nåt helt annat men som han ändå upplever som en sanning. Men vid kontroll med kända fakta så är det faktiskt fel. Hur ska vi hantera detta?

Menar du att alla som tänker självständigt, alltid har rätt? Och att en upplevelse man har, alltid är sann och att man aldrig kan ha misstagit sig i det man upplever?

Är du helt omedveten om att våra sinnen, som förvisso är mycket perceptiva på många sätt, trots det kan vara mycket lätta att manipulera så vi upplever nåt som bevisligen är helt felaktigt, oavsett hur stark och verklig upplevelsen än är.

Bara en sådan sak man kan kolla och förundras över själv, är om man går in på sidor som behandlar optiska illusioner. Där får man verkligen svart på vitt att vi inte alltid kan lita på vår syn och att det vi ser alltid är verkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in