2010-09-21, 21:09
Medlem
Krullpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Har faktiskt lagt ner att kolla på programmet nu, eftersom det är precis så som TS beskriver det: enformigt. Det är samma skit varje år, skillnaden nu, är dock att all "mystik" som kanske kunde närvara vissa program back in the day har försvunnit helt och ersatts med upprepande tråk. För övrigt så tycker jag att de borde åka till kända slott, kyrkor, kyrkogårdar och andra spökhetsade ställen och rigga kameror eller varför inte spela in på kvälls/natt tid? Vad som helst för att förnya och förbättra, sen så skiter man ju i om Ulla-knulla från Norrland har en köksdörr som öppnas en gång i veckan. Vill se riktig skit, inge jävla tattarpack som sitter och snackar om hur deras 3a i enköping är hemsökt. Real shit! iallafall mer experimenterande och utforskande metoder

Bra idé, de borde som sagt utforska svenska slott, det vore något!
Citera
2010-09-21, 21:23
Medlem
Minns ett avsnitt av Det Okända som sändes för några år sedan, när dom skulle försöka föra över anden till "ljuset" så small en laminerad bords glasskiva i flera delar.
Citera
2010-09-21, 22:19
Medlem
Krullpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mpersson88
Minns ett avsnitt av Det Okända som sändes för några år sedan, när dom skulle försöka föra över anden till "ljuset" så small en laminerad bords glasskiva i flera delar.

Det var det danska programmet, första avsnittet. Kommer ihåg hur högt jag hoppade när det sprack
Citera
2010-09-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krullpulver
Det var det danska programmet, första avsnittet. Kommer ihåg hur högt jag hoppade när det sprack

Ja, det var pilotavsnittet filmat med en vanlig videokamera. Mediet bad spöket att bekräfta att det var där innan de lämnade dem.

Men det var inte bara det som var speciellt med det avsnittet. Killen som bodde i lgh blev ömsom kritvit och frusen, sen högröd och jättevarm. Det går inte att spela det, anser jag.
Det var inte det avsnittet som visades först, det visades senare vill jag minnas..

Den kaxiga sambon som sprang skrikande och gråtande ut i hallen när bordet sprack och kamerateamet som sprang efter så att kameran hoppade, var ganska kul också..
Citera
2010-09-21, 22:38
Medlem
Cryxs avatar
Var ju även nåt avsnitt jag minns (brukar aldrig se det, men just detta såg jag) när kamerateamet lyckades filma en toalettdörr som öppnades av sig själv. Visst, kan ju bero på en rad olika orsaker, men ändå.
Citera
2010-09-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ja, det var pilotavsnittet filmat med en vanlig videokamera. Mediet bad spöket att bekräfta att det var där innan de lämnade dem.

Men det var inte bara det som var speciellt med det avsnittet. Killen som bodde i lgh blev ömsom kritvit och frusen, sen högröd och jättevarm. Det går inte att spela det, anser jag.
Det var inte det avsnittet som visades först, det visades senare vill jag minnas..

Den kaxiga sambon som sprang skrikande och gråtande ut i hallen när bordet sprack och kamerateamet som sprang efter så att kameran hoppade, var ganska kul också..

Nån som har det klippet o kan lägga upp?
Citera
2010-09-22, 12:17
Medlem
Krullpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Var ju även nåt avsnitt jag minns (brukar aldrig se det, men just detta såg jag) när kamerateamet lyckades filma en toalettdörr som öppnades av sig själv. Visst, kan ju bero på en rad olika orsaker, men ändå.

Jo det kommer jag också ihåg. Det och när de hörde en mansröst är det enda jag vet.
Citera
2010-09-24, 12:48
Medlem
Finns även ett avsnitt när de är i ett stort gammalt hus och i bakgrunden spelas det musik eller om någon sjöng eller dylikt.
Citera
2010-09-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Finns även ett avsnitt när de är i ett stort gammalt hus och i bakgrunden spelas det musik eller om någon sjöng eller dylikt.
Kommer inte ihåg vad avsnittet heter ( Man hörde en man som sjöng opera i bakgrunden ), men dom körde just det avsnittet inte allt för länge sen på Tv4+. Uppskattas alltid.

Edit:
Du kan se klippet här under:
http://www.youtube.com/watch?v=JKpMeud-dAw

Krullpulver: Det avsnittet kommer man väl ihåg. Var rikigt bra.
Senast redigerad av Livohelvete 2010-09-25 kl. 00:40.
Citera
2010-09-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Nån som har det klippet o kan lägga upp?

De gamla avsnitten försvinner ju allteftersom på TV4 Anytime så isf tror jag du måste söka på någon annan sight.. Har du kollar Youtube?
Det borde ju heta pilotavsnittet. Annars kan du ju kontakta TV4 och be dem sända det i repris för det är ett riktigt bra avsnitt.. Lr rättare sagt, programmets upphov..
Citera
2010-09-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
De gamla avsnitten försvinner ju allteftersom på TV4 Anytime så isf tror jag du måste söka på någon annan sight.. Har du kollar Youtube?
Det borde ju heta pilotavsnittet. Annars kan du ju kontakta TV4 och be dem sända det i repris för det är ett riktigt bra avsnitt.. Lr rättare sagt, programmets upphov..
Skulle vara roligt att få återse dom gammla avsnitten från "Det Okända", den danska versionen igen. Har sökt på google men inte kommit fram till något matnyttigt kring det hela. Möjligvis om man skulle skicka ett mess till Tv4 och höra efter där. Men det lämnar jag över till någon annan att göra helt enkelt. Men vilket fall som helst så skulle det vara roligt att återse dom gammla danska avsnitten igen.

Undrar om Tv4 har planer på att lägga ut "Det okända" på dvd ?

Edit:
Snäll som jag är så har jag dumpet ett mess till tv4 och hört efter kring man funderar ev på att sända orginal serien , den danska igen. Så vi får väl se vad man säger helt enkelt.
Senast redigerad av Livohelvete 2010-09-25 kl. 01:17.
Citera
2010-09-25, 08:02
Medlem
angelgirls avatar
Gå in på Isohunt och sök på "Andarnas makt". Där finns åtta avsnitt att ladda ner av den danska serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in