2007-12-30, 21:05
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
@miloudot
Har tre funnits i 10 år?

Måste ha varit nånstans kring 2000 de första Tremobilerna kom... kan ha fel där, är inte säker....

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Självklart har jag det. Annars hade jag inte uttalat mig. Brorsan hade Tre tills i höst, då han lyckades bli av med dom. Detta efter att dom vägrat att laga eller byta hans telefon, då dom "försökt" laga den tre gånger och inte lyckats.

Hela organisationen har sugit totalt, allt från butiken till dom som ska fixa telefoner och ha sig.

Han måste ha haft rejäl otur ! Det enda jag har behövt göra när jag har haft problem är att ringa upp kundtjänst (alltid noll väntetid) och förklarat mitt problem varpå dom skickat mig en ny mobil utan problem. Detta har hänt 3 gånger.

Antingen är jag jävligt charmig eller oxå är din bror förbannat otrevlig
Citera
2007-12-30, 21:19
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Wow det har var bra
Får hoppas bara att ni inte jobbar på Tre

Ne men alltså jag har kollat EN HEL DEL operatörer igår och idag.
De _ÄR_ billigare för mig.
Deras k850i för 299 i månaden ger mig

280 samtalsminuter, 30 sms i månaden gratis samt en Mobil
För 320 kronor i månaden.

280 minuter är mer än vad jag behöver...kanske ska lägga till MSN också, vad säger ni funkar det bra med MSN eller kostar det med per minut/meddelande med?

Deras musiktjänster och videosamtal intresserar mig inte så mycket.

Samt är ni säkra på att man _INTE_ får stacka deras minuter...föra över till nästa månad.
Är rätt så säker på att jag har hört på reklam att man får

Jag har faktiskt jobbat på tre, så här får du lite svar på dina frågor:

Nej, man kan sedan ett tag tillbaka inte föra över sina icke-uppringda minuter från tidigare månader till nuvarande månad.

3 startades år 2000, eller snarare Hi3G Access AB som "grunden" heter. Att på sju år köra igång något som har tagit Telia 20 år är tamefan inte fy skam tycker jag! Speciellt inte när man lyckas bättre än dem också.. (nej, telia är inte så jävla bra bara för att dom är "gamla i gemet" och har bra täckning i västernorrland och kiruna.)

Återkommer kanske lite senare för lite komplettering, ska iväg nu..
Citera
2007-12-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtail
Jag har faktiskt jobbat på tre, så här får du lite svar på dina frågor:

Nej, man kan sedan ett tag tillbaka inte föra över sina icke-uppringda minuter från tidigare månader till nuvarande månad.

3 startades år 2000, eller snarare Hi3G Access AB som "grunden" heter. Att på sju år köra igång något som har tagit Telia 20 år är tamefan inte fy skam tycker jag! Speciellt inte när man lyckas bättre än dem också.. (nej, telia är inte så jävla bra bara för att dom är "gamla i gemet" och har bra täckning i västernorrland och kiruna.)

Återkommer kanske lite senare för lite komplettering, ska iväg nu..

Mycket som inte stämmer alls här. Att Hi3G Access AB startades års 2000 innebär inte att de började erbjuda UMTS-tjänster i Sverige samma år. 3 började erbjuda UMTS-tjänster i Sverige i maj 2003, mindre än ett år tidigare än TeliaSonera.

Under våren 2004 startade TeliaSonera sitt tredje nationella mobila nätverk - denna gången baserat på UMTS-teknik. Innan dess hade TeliaSonera bland annat hunnit bygga ett NMT nät med nästan 100% yttäckning i Sverige samt ett state-of-the-art GSM nät med Sveriges bästa täckning.

3 har inte på långa vägar gjort samma sak som TeliaSonera då 3 roamar nationellt i nuvarande Telenors GSM nät. 3 har alltså ingen egen egentlig nationell täckning utan förlitar sig på Telenors GSM baserade nät. Utöver detta har 3 tillsammans med Telenor byggt ett UMTS nät för landsbyggden genom det gemensamtäga infrastrukturbolaget 3GIS, 3G Infrastructure Services AB. Med få undantag har 3 byggt eget UMTS nät i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Fram till och med imorgon klockan 23:59:59 har TeliaSonera samtidigt tre olika mobilnät igång: NMT, GSM/EDGE och UMTS.
I slutet av år 2008 kommer TeliaSonera att ha 90%-ig yttäckning i sitt svenska GSM nät.

TeliaSonera delar UMTS nät med Tele2 via det gemensamt ägda infrastrukturbolaget SUNAB, Svenska UMTS-nät AB.

Med andra ord, Hi3G Access AB har en lång väg att vandra och mycket kvar att göra innan man kan börja att brösta sig.
Citera
2007-12-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Jag har haft Tre sedan första Motorolan. Har undertiden haft Comviq eftersom Tre funkade inte alls bra i början. Nu 10år senare kan jag säga att Tre är för mig den bästa operatören.

I stort sätt aldrig väntetid på kundservice, stort tjänsteutbud, större än alla andra operatörer jag känner till. När jag har haft fel eller problem med telefonen så har jag alltid fått en ny mobil (annan modell om jag så velat) på en gång.

Jag har bara bra saker att säga om Tre !

Tiden går fort för dig, 3 började erbjuda UMTS tjänster i Sverige i maj 2003.
Citera
2007-12-30, 22:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhjarta
Tiden går fort för dig, 3 började erbjuda UMTS tjänster i Sverige i maj 2003.

Det går fort när man har roligt
Citera
2007-12-30, 22:14
Bannlyst
Aja sak samma verkar fortfarande vara ett bra erbjudande, och jag kommer nog aldrig närvara i Kiruna.
Däremot, hur funkar det i resten av Europa?
Mer som england, tyskland, holland, frankriker och italien och ja.... närliggande länder.
Citera
2007-12-30, 22:38
Medlem
Citat:
Aja sak samma verkar fortfarande vara ett bra erbjudande, och jag kommer nog aldrig närvara i Kiruna.
Däremot, hur funkar det i resten av Europa?
Mer som england, tyskland, holland, frankriker och italien och ja.... närliggande länder.

Förutom att du inte är intresserad av god yttäckning (det kan man ju tycka vad man vill om) så är det direkt felaktigt att TeliaSoneras överlägsenhet när det gäller yttäckning skulle begränsa sig till Kiruna. Generellt i landet har TeliaSonera valt att satsa på god yttäckning och det avspeglar sig också i årliga oberoende undersökningar.
Citera
2007-12-30, 22:49
Bannlyst
Citat:
Förutom att du inte är intresserad av god yttäckning (det kan man ju tycka vad man vill om) så är det direkt felaktigt att TeliaSoneras överlägsenhet när det gäller yttäckning skulle begränsa sig till Kiruna. Generellt i landet har TeliaSonera valt att satsa på god yttäckning och det avspeglar sig också i årliga oberoende undersökningar.

Aja förlåt min okunnighet.
Men, alltså om det inte FUNKADE ALLS så skulle de inte ha något verksamhet right?
Så det måste funka...
Men är det mer till deras priser än

Mobilkostnad per månad + abonnemang + startavgift

Inget mer än detta?
Citera
2007-12-30, 22:54
Medlem
Kallessidas avatar
jag har haft 3 i 3 år nu snart tror jag (?) och jag tycker det funkar fin fint, är inne på min tredje telefon nu ^^ z800i först, 6280 andra och nu w880i.

Förstår inte vad så många klagar på? jag har aldrig haft problem med dem, just nu har jag tre 199kr/mån, kan använda de till sms, mms, samtal (inkl. uppkopplingskostnaden), köpa bakgrundsbilder hos dem osv, tycker det är great.

betalar 69kr/mån för telefonen de tycker jag med är fina grejer.

om nån kan berätta för mig vad som är så dåligt med 3? varje gång någon säger att de är kassa säger de bara "amen allt är dåligt".

Mitt råd, kör på 3, funkar jätte bra. och nu är de nog lite dubbelmoral, för jag säger att 3 är skit bra, men enligt min åsikt, skall man inte lyssna på vad andra säger, de flesta vet inte ett jävla skit. jag har jobbat på Expert en kort tid och det fick mig att inse vilka idioter de flesta människor är...
Citera
2007-12-30, 22:55
Medlem
Citat:
Aja förlåt min okunnighet.
Men, alltså om det inte FUNKADE ALLS så skulle de inte ha något verksamhet right?
Så det måste funka...
Men är det mer till deras priser än

Mobilkostnad per månad + abonnemang + startavgift

Inget mer än detta?

Man kan åka till jobbet i en begagnad fransk småbil från 1988 och man kan göra samma resa i en ny Toyota Avensis. Självklart.

Med andra ord: det finns alternativ för alla smaker och alla inriktningar, det är väl bra? Och sen får var och en fundera på vad som är viktigt för egen del - att operatören "skänker" (eller hur) dig en ny fin mobil terminal som du kan latja med och att det ser billigt ut på pappret är kanske det viktigaste för någon.

Jag tycker att du ska välja 3, det ser ut att passa dig och det viktigaste är ju att du är nöjd.
Citera
2007-12-30, 22:57
Bannlyst
Citat:
Man kan åka till jobbet i en begagnad fransk småbil från 1988 och man kan göra samma resa i en ny Toyota Avensis. Självklart.

Med andra ord: det finns alternativ för alla smaker och alla inriktningar, det är väl bra? Och sen får var och en fundera på vad som är viktigt för egen del - att operatören "skänker" (eller hur) dig en ny fin mobil terminal som du kan latja med och att det ser billigt ut på pappret är kanske det viktigaste för någon.

Jag tycker att du ska välja 3, det ser ut att passa dig och det viktigaste är ju att du är nöjd.
Nu förstår jag inte om du hånar mig, Tre eller Telia och om du är sarkastisk eller inte.

Däremot så ville jag veta om det finns någon hemlig klausol(?) eller nåt.

Jag menar just nu ser jag
Mobilpris per månad
Abonnemang per månad
Startavgift
Frakt
Citera
2007-12-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
jag har haft 3 i 3 år nu snart tror jag (?) och jag tycker det funkar fin fint, är inne på min tredje telefon nu ^^ z800i först, 6280 andra och nu w880i.

Förstår inte vad så många klagar på? jag har aldrig haft problem med dem, just nu har jag tre 199kr/mån, kan använda de till sms, mms, samtal (inkl. uppkopplingskostnaden), köpa bakgrundsbilder hos dem osv, tycker det är great.

betalar 69kr/mån för telefonen de tycker jag med är fina grejer.

om nån kan berätta för mig vad som är så dåligt med 3? varje gång någon säger att de är kassa säger de bara "amen allt är dåligt".

Mitt råd, kör på 3, funkar jätte bra. och nu är de nog lite dubbelmoral, för jag säger att 3 är skit bra, men enligt min åsikt, skall man inte lyssna på vad andra säger, de flesta vet inte ett jävla skit. jag har jobbat på Expert en kort tid och det fick mig att inse vilka idioter de flesta människor är...

Vad enskilda personer har för upplevelser är helt orelevant i sammanhanget. Det enda man kan gå på i sådana här frågor är statistik och mätbara trender över tid, osv. Jag fattar inte vem som lyssnar på sådana här utlägg som ditt ovan: "Men jag har haft operatören X i Z år och det har funkat fiiint för mig så jag tycker du ska välja operatören X."

Men man lyssnar väl kanske som man vill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in