Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-30, 19:06
Bannlyst
Ska man verkligen ta ett abonnemang med Tre, för jag har bara hört dåliga saker?

Deras erbjudande passar mig perfekt faktiskt.
Jag får betala 320 kr per månad, får 299 kronor att ringa för samt en mobil gratis?

Att det inte har någon täckning uppe i Kiruna bekymrar jag mig inte om.

Finns det andra abonnemang som har samma erbjudande?
Att jag betalar typ 299 per månad samt 19 för telefonen varje månad i 24 månader, och får telefonen gratis (ja nästan iaf)`?
Citera
2007-12-30, 19:12
Medlem
Ringer du för 300kronor varje månad då? Om du inte gör det så håller ju inte
"Att jag betalar typ 299 per månad samt 19 för telefonen varje månad i 24 månader, och får telefonen gratis (ja nästan iaf)`?"

Jag kan tyvärr inte yttra mig något om Tre, det enda jag vet är att de i allmänhet är dyrare än de andra operatörerna.
Citera
2007-12-30, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollee
Ringer du för 300kronor varje månad då? Om du inte gör det så håller ju inte
"Att jag betalar typ 299 per månad samt 19 för telefonen varje månad i 24 månader, och får telefonen gratis (ja nästan iaf)`?"

Jag kan tyvärr inte yttra mig något om Tre, det enda jag vet är att de i allmänhet är dyrare än de andra operatörerna.

Nu när jag kollar runt så vet jag att de inte är det.
De är billigare än telenor, halebop och Tele2.
Även billigare än Telia...de andra hade inte K850i

Tre är billigast kolla själv så får du se.

Finns det någon operator som låter en får förra månadstid att ringa för nästa månad?
Har för mig att tre hade det så förut?
Citera
2007-12-30, 19:51
Medlem
miloudots avatar
Jag har haft Tre sedan första Motorolan. Har undertiden haft Comviq eftersom Tre funkade inte alls bra i början. Nu 10år senare kan jag säga att Tre är för mig den bästa operatören.

I stort sätt aldrig väntetid på kundservice, stort tjänsteutbud, större än alla andra operatörer jag känner till. När jag har haft fel eller problem med telefonen så har jag alltid fått en ny mobil (annan modell om jag så velat) på en gång.

Jag har bara bra saker att säga om Tre !
Citera
2007-12-30, 19:52
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollee

Det beror på hur du jämför, ibland kan tre vara dyrare på vissa saker, ibland mycket billigare!

Själv har jag haft tre i ca 3-4 år nu, och jag är mycket nöjd med dem. Inget strul alls och jag har täckning jämt och ständigt (bor i syd-västra Sverige). De har bra utbud på nya telefoner också.

Tre är en bra operatör, punkt slut.

@miloudot
Har tre funnits i 10 år?
Citera
2007-12-30, 19:55
Bannlyst
Wow det har var bra
Får hoppas bara att ni inte jobbar på Tre

Ne men alltså jag har kollat EN HEL DEL operatörer igår och idag.
De _ÄR_ billigare för mig.
Deras k850i för 299 i månaden ger mig

280 samtalsminuter, 30 sms i månaden gratis samt en Mobil
För 320 kronor i månaden.

280 minuter är mer än vad jag behöver...kanske ska lägga till MSN också, vad säger ni funkar det bra med MSN eller kostar det med per minut/meddelande med?

Deras musiktjänster och videosamtal intresserar mig inte så mycket.

Samt är ni säkra på att man _INTE_ får stacka deras minuter...föra över till nästa månad.
Är rätt så säker på att jag har hört på reklam att man får
Citera
2007-12-30, 20:00
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
280 minuter är mer än vad jag behöver...kanske ska lägga till MSN också, vad säger ni funkar det bra med MSN eller kostar det med per minut/meddelande med?

Samt är ni säkra på att man _INTE_ får stacka deras minuter...föra över till nästa månad.

Msn finns som en tilläggstjänst till de flesta mobilerna dom säljer (alla är inte kompatibla), och denna tilläggstjänsten ligger som en månadsavgift på 49kr/mån (om dom inte har höjt). Då får man hänga på msn hur länge man vill och skicka hur mycket man vill.

Videosamtal är den största bluffen någonsin, man måste minst ha turbo3g för att det ska flyta på bra..

De har haft på sina kontantkort att man får stacka minuter, men har aldrig hört om det kring abonnemangen. Men 280 min lär ju räcka länge!

Du får dock se upp att dom tar en öppningsavgift på 0.69kr varje gång du startar ett samtal, så det är inte helt gratis att ringa sina nära och kära, även om man får 280 min.
Citera
2007-12-30, 20:01
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Wow det har var bra
Får hoppas bara att ni inte jobbar på Tre

Ne men alltså jag har kollat EN HEL DEL operatörer igår och idag.
De _ÄR_ billigare för mig.
Deras k850i för 299 i månaden ger mig

280 samtalsminuter, 30 sms i månaden gratis samt en Mobil
För 320 kronor i månaden.

Visst är dom några kronor billigare. Men dom är också den överlägset sämsta operatören. Egentligen är det att tigga om problem att skaffa abb med dom.

Men visst drar dom kunder, varav iaf. några inte kommer få några problem med dom.

Jag hade hållit mig borta.
Citera
2007-12-30, 20:03
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Visst är dom några kronor billigare. Men dom är också den överlägset sämsta operatören. Egentligen är det att tigga om problem att skaffa abb med dom.

Men visst drar dom kunder, varav iaf. några inte kommer få några problem med dom.

Jag hade hållit mig borta.

Har du haft tre? Möjligtvis att det var såhär för några år sedan, men nu har jag inte hört lika mycket problem kring dem.
Citera
2007-12-30, 20:04
Medlem
Citat:
Nu när jag kollar runt så vet jag att de inte är det.
De är billigare än telenor, halebop och Tele2.
Även billigare än Telia...de andra hade inte K850i

Tre är billigast kolla själv så får du se.

Finns det någon operator som låter en får förra månadstid att ringa för nästa månad?
Har för mig att tre hade det så förut?
Tele2 hade sitt player abonemang där man fick med en mobil gratis, betalade 199, och hade lika mycket att ringa för.
Men sen kom snackis, och ersättningen till butikerna sjönk för player, dvs. mobilerna kostar mer , om du vill ha med en sådan.
Citera
2007-12-30, 20:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Har du haft tre? Möjligtvis att det var såhär för några år sedan, men nu har jag inte hört lika mycket problem kring dem.
Självklart har jag det. Annars hade jag inte uttalat mig. Brorsan hade Tre tills i höst, då han lyckades bli av med dom. Detta efter att dom vägrat att laga eller byta hans telefon, då dom "försökt" laga den tre gånger och inte lyckats.

Hela organisationen har sugit totalt, allt från butiken till dom som ska fixa telefoner och ha sig.
Citera
2007-12-30, 20:54
Bannlyst
Men alltså täckning och så brukar inte spela någon större roll mellan de olika operatörerna, iaf inte i de stora städerna.

Däremot om mobilen pajjar så måste de kunna bytas. Spelar ingen roll Tre MÅSTE byta alt fixa.

Däremot så verkar de flesta säga att det är Tre bra på, att kunna byta mobilen snabbt och smärtfritt.

Hur är dock priserna. Är det någon som har något billigare.

Det är mellan k850i och n95 (n95 endast för GPS:ens skull)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in