2017-11-17, 14:33
Medlem
MikeTheBikes avatar
Företaget Consid faller till föga för påtryckningar från skräckslagna kunder...

https://www.consid.se/newsroom/press...la-influencer/

Pinsamt eftersom Bard, även om han är en stridbar person, måste ha rätt att uttrycka sina åsikter!

Consid, verkar inte vara ett bolag som vill stå upp för det fria ordet utan mer låter plånboken styra...

Verkar dessutom vara ett pinsamt bubbelföretag med DotCom-ambitioner som kanske skulle behöva höra vad vanligt folk tycker om deras "syrefattiga" miljö på ledningsnivå
Citera
2017-11-20, 12:23
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeTheBike
Företaget Consid faller till föga för påtryckningar från skräckslagna kunder...

https://www.consid.se/newsroom/press...la-influencer/

Pinsamt eftersom Bard, även om han är en stridbar person, måste ha rätt att uttrycka sina åsikter!

Consid, verkar inte vara ett bolag som vill stå upp för det fria ordet utan mer låter plånboken styra...

Verkar dessutom vara ett pinsamt bubbelföretag med DotCom-ambitioner som kanske skulle behöva höra vad vanligt folk tycker om deras "syrefattiga" miljö på ledningsnivå

Tänkte precis länka samma artikel. Consid - ett namn att lägga till listan på företag som medverkar till att snäva åsiktskorridoren ytterligare.
Senast redigerad av crawly 2017-11-20 kl. 13:18.
Citera
2017-11-21, 03:20
Medlem
HaSib-HaSibs avatar
Jag gillar AB:s kommentarer ang. att han blivit petad till nomineringen Årets digitala influencer av Consid.

Citat:
"Ett stort jävla skämt"
Alexander Bard säger att han inte bryr sig det minsta om att han nekas chansen att vinna utmärkelsen.
– Jag vet inte ens vilka Consid är. Jag vet inte vad det där är. De har nominerat mig till ett pris som jag aldrig har bett om, sedan har de tagit bort nomineringen när det började blåsa lite runt mig. Och det säger väl allt om hur jävla löjliga de är.
Alexander Bard menar att bolaget inte förstår den digitala världen.
– Det är töntar. Supertöntar. Jag tar inte det där på allvar överhuvudtaget. Herregud, de fattar inte alls hur den digitala världen fungerar. Vad är det där, någon liten PR-byrå som säljer grejer till tanttidningar. Det är ju bara ett skämt. Ett stort jävla skämt, säger han.
– Jag har aldrig bett om nomineringen och jag vill inte ha med dem att göra överhuvudtaget, jag tycker de är amatörer, fortsätter Alexander Bard.
https://www.expressen.se/noje/bard-p...ter-kritiken-/
Citera
2017-11-21, 08:04
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag älskar bara Alexander mer och mer, han är lite som den där finnen i röven som bara vägrar försvinna

AB:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...vara-tacksamma

Citat:
Låt oss kalla det Zara Larsson-syndromet. Kändissubba hatar män. Män skriver och producerar hennes skivor, organiserar och promotar hennes turnéer, regisserar hennes musikvideor. Och bygger mikrofonerna och de sociala plattformarna, på vilka hon fortfarande hatar män”.
Orden, fritt översatta från engelska till svenska, kommer från Alexander Bards, 56, Twitterkonto i ett inlägg som publicerades den 15 november. Det är ett av flera inlägg från Bard som mötts av kritik den senaste tiden.
Miriam Bryant, 26, är en som har reagerat kraftigt.
”Här är ännu en kändisbitch som åtminstone hatar den här mannen”, skriver hon på Instagram

– Det är något fundamentalt fel i en kultur när unga brudar går ut och kallar sig manshatare när de lever i ett samhälle där de är fullständigt beroende av män i allting de gör. De borde vara förbannat tacksamma över att män existerar. Jag är så förbannat trött på unga tjejer som kallar sig manshatare. Män är värda respekt precis som kvinnor är värda respekt. Och ska vi någonsin få någon ordning på hatet mellan könen som metoo har växlat upp så måste kvinnor börja respektera män lika mycket som män respekterar kvinnor. Jag är för kärlek och jag är för respekt mellan könen, säger han

Världsklass!
Citera
2017-11-21, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag älskar bara Alexander mer och mer, han är lite som den där finnen i röven som bara vägrar försvinna

AB:

Världsklass!

Han är skön, Bard! Har alltid gillat honom, även om jag inte alltid delar hans åsikter. I det här fallet tycker jag dock att han sätter huvudet på spiken. Han har en förmåga att uttrycka sig på intelligent sätt, oavsett vad det handlar om. Hans sommarprogram förra året var för övrigt helt unikt, smart, och riktigt bra!
Citera
2017-11-21, 09:22
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:

AB:

Världsklass!

Så jävla rätt! Ibland är den där mannen briljant.

Kommentarerna till hans Twitter-kommentar gjorde mig dock mörkrädd. Det är skrämmande hur dumma och lättpåverkade många småbrudar är. För att inte tala om killarna som försvarar Zara Larssons manshat.
Citera
2017-11-21, 09:31
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

AB:

Världsklass!
Han glömde bara en kategori människor.
Zara är en offentlig person som lever på intäkter hon får från sina fans. De flesta fans är minderåriga vars pappor betalar för deras musikkonsumtion. Likaså är vi män en stor grupp som konsumerar skvalmusik.
Jag är en av alla dessa män som gillar hennes musik. Tyvärr för henne så har jag sedan länge, bojkottat hennes musik av den enkla anledningen att hon pissar på mig som konsument.
Citera
2017-11-21, 09:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Han är skön, Bard! Har alltid gillat honom, även om jag inte alltid delar hans åsikter. I det här fallet tycker jag dock att han sätter huvudet på spiken. Han har en förmåga att uttrycka sig på intelligent sätt, oavsett vad det handlar om. Hans sommarprogram förra året var för övrigt helt unikt, smart, och riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Så jävla rätt! Ibland är den där mannen briljant.

Kommentarerna till hans Twitter-kommentar gjorde mig dock mörkrädd. Det är skrämmande hur dumma och lättpåverkade många småbrudar är. För att inte tala om killarna som försvarar Zara Larssons manshat.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Zara är en offentlig person som lever på intäkter hon får från sina fans. De flesta fans är minderåriga vars pappor betalar för deras musikkonsumtion. Likaså är vi män en stor grupp som konsumerar skvalmusik.
Jag är en av alla dessa män som gillar hennes musik. Tyvärr för henne så har jag sedan länge, bojkottat hennes musik av den enkla anledningen att hon pissar på mig som konsument.

Vad tror ni det beror på att många av svenskarna har blivit så förbannat lättstötta, kränkta och förolämpade så fort nån säger vad dom tycker och tänker?
Nu får man knappt yttra ett Hej! när man ser en tjej på stan förrän dom drar fram sexist-kortet
Citera
2017-11-21, 09:47
Medlem
ElakaSofias avatar
Ja Bard är en fantastisk människa, kvinnorna har naturligtvis läst "Fifty Shades of Grey" böckerna, sett filmerna och sänt ut signaler om att de vill bli behärskade, förnedrade och handgripligen tafsade på.

Sådana spån de är alla dessa kvinnor, Bard har tur som är bög så han slipper befatta sig med dem.
Citera
2017-11-21, 20:46
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

AB:

Världsklass!

Mycket träffande av Bard, visst är det män som skriver Zara Larssons låtar. Hade respekterat hennes åsikter mer om hon åtminstone gjorde sina egna grejer. Sen är det onödigt att kalla henne subba, för det innebär att "feministerna" kommer fokusera på ordvalet istället för innehållet för att plocka enkla poäng, som Miriam Bryant redan gjort tex (inga överraskningar där).

När man betänker att Zara manekängar och kampanjar för HM blir det hela ännu mer tragikomiskt, med tanke på det företagets ökända skattefusk (med hjälp av skatteplanering i skatteparadis undgår de helt beskattning i produktionsländerna) och rovdrift på fattiga länder, där framför allt utfattiga kvinnor utnyttjas som slavarbetskraft.

Zara Larsson-feminismen gäller bara de rikaste och mest priviligerade kvinnorna i världen, inte de miljontals kvinnor i Bangladesh som gifts bort som 12-åringar och dör tidiga dödar när de tillverkar billiga kläder och prylar åt Zara och hennes väninnor, kanske efter en brand eller kollaps av de undermåliga sweatshop-fabrikerna, eller kanske bara i ett slaganfall efter att ha tvingats till 16 timmars arbetsdagar, obetald övertid, i 40-gradig hetta och inandades förgiftad luft, fullständigt ignorerade av Zara Larsson och hennes gelikar.
Senast redigerad av zerxez 2017-11-21 kl. 20:51.
Citera
2017-11-21, 20:48
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Vad tror ni det beror på att många av svenskarna har blivit så förbannat lättstötta, kränkta och förolämpade så fort nån säger vad dom tycker och tänker?
Nu får man knappt yttra ett Hej! när man ser en tjej på stan förrän dom drar fram sexist-kortet
Nu tolkade du mig fel.
Jag blir inte kränkt för fem öre. Däremot ger jag lika många ören till en person som hatar mig.
Citera
2017-11-21, 20:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
???????

Så barn till ensamstående mammor tilltalar hon inte alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in