• 1
  • 2
2007-12-29, 08:50
Medlem
Chamoniards avatar
http://sydsvenskan.se/lund/article290236.ece

Vad är detta för lirare?

Har FB ingen lokal korrespondent i Dalby?
Citera
2007-12-29, 19:17
Medlem
Utanför Dalby i en liten liten minihåla med namnet Önneslöv skedde detta.
Ingen som vet vem?
Citera
2007-12-30, 15:26
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Låter som ett typiskt "familjedrama". 28-åringen kanske var bror/vän/pojkvän till dråparens ex-sambo.
Citera
2008-01-01, 22:22
Medlem
Svartsjuke drama.
28 åringen som dog råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Han skjutsade dit en kompis som "bara" skulle hämta ungen från 32 åringen, men det blev lite munhuggande och då hämtade 32 åringen vapen och sköt ett "varningsskott" i riktning där 28 åringen stod och väntade att köra tillbaka till Tomelilla där dem kom ifrån.

Har namn på alla utom tjejen men tror jag kan fixa fram det, men vet inte om man får skriva ut det här.
Citera
2008-01-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har namn på alla utom tjejen men tror jag kan fixa fram det, men vet inte om man får skriva ut det här.

byt ut nån bokstav (*) i för och efternamn så funkar det att skriva ut namnet..
Citera
2008-01-02, 00:00
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Svartsjuke drama.
28 åringen som dog råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Han skjutsade dit en kompis som "bara" skulle hämta ungen från 32 åringen, men det blev lite munhuggande och då hämtade 32 åringen vapen och sköt ett "varningsskott" i riktning där 28 åringen stod och väntade att köra tillbaka till Tomelilla där dem kom ifrån.

"Varningsskott"? Skjuter man inte det i luften el i marken?

Han måste verkligen ha tappat förståndet totalt. Och när han förstod vad han gjort sköt han sej själv. Verkligen tragiskt, både för 28-åringen och hans familj och för hans eget barn.

Varför hade han flera vapen hemma, var han jägare?
Citera
2008-01-02, 00:08
Medlem
Det var en AK4 och han sköt MÅNGA skott. Det hittades 16 skott i en bil i närheten, 20+ skott runtomkring lägenheten och ett flertal skott i den skjutna 28åringen vad jag har hört.. Jag har också några namn men väntar helst tills jag är mer säker på uppgifterna.

MvH
Citera
2008-01-02, 05:09
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juultomten
Det var en AK4 och han sköt MÅNGA skott. Det hittades 16 skott i en bil i närheten, 20+ skott runtomkring lägenheten och ett flertal skott i den skjutna 28åringen vad jag har hört.. Jag har också några namn men väntar helst tills jag är mer säker på uppgifterna.

MvH

Hemvärnsman?
Citera
2008-01-02, 09:44
Medlem
Hmm det är en tragisk historia men det var x:et & 3 män som kom o skulle "prata" med han mitt i natten
Citera
2008-01-02, 10:45
Medlem
hookiemans avatar
Hemvärnsman

Hur pass säkra är uppgifterna om AK4, det skulle förvåna mig mycket om det stämmer eftersom att dagen hemvärnsmän inte har ammo och nyckel till patronlägeslås hemma utan dessa skall centralförvaras.
Citera
2008-01-02, 17:33
Medlem
Nya uppgifter..
Mördaren var medlem i ett MC-gäng därav vapnet.
Tjejen och killarna satt och åt pizza och samtalade om att barnet var hos sin pappa i dalby. Barnet var 1.5 år (alltså ej ett spädbarn som vissa tidningar skrev) Det kom fram att pappan skulle ha fest den kvällen därför bestämde gruppen sig för att åka upp till Dalby för att kolla läget och kanske hämta hem barnet. P, K, T och mamman åkte då upp, det blev munhugg och pappan hämtade ett automatvapen av något slag (rykte säger ak4). Han som blev skjuten var en helt vanlig skötsam kille utan något ont i bagaget. Det var förmodligen inte ens meningen att han skulle bli träffad, därav självmordet efteråt, troligen.
Om någon vet namnet på mördaren/pappan och tjejen/mamman så kan ni kanske skicka ett pm?

MvH
Citera
2008-01-02, 19:59
Medlem
Die Hards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juultomten
Nya uppgifter..
Mördaren var medlem i ett MC-gäng därav vapnet.
Tjejen och killarna satt och åt pizza och samtalade om att barnet var hos sin pappa i dalby. Barnet var 1.5 år (alltså ej ett spädbarn som vissa tidningar skrev) Det kom fram att pappan skulle ha fest den kvällen därför bestämde gruppen sig för att åka upp till Dalby för att kolla läget och kanske hämta hem barnet. P, K, T och mamman åkte då upp, det blev munhugg och pappan hämtade ett automatvapen av något slag (rykte säger ak4). Han som blev skjuten var en helt vanlig skötsam kille utan något ont i bagaget. Det var förmodligen inte ens meningen att han skulle bli träffad, därav självmordet efteråt, troligen.
Om någon vet namnet på mördaren/pappan och tjejen/mamman så kan ni kanske skicka ett pm?

MvH

Var det inte så att mordet skedde i en villa i Önneslöv som väl ligger vid Björnstorp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in