• 1
  • 2
2007-12-28, 16:08
Medlem
Varfr grs det inga sdana i Sverige? Varfr kommer det ingen homosexuell Bert eller en lesbisk version av Tjenare Kungen?
Vad r man rdd fr?

Om man skulle g in p bio och se att huvudpersonen i Kim Novak-filmen blir kr i en manlig vikarie eller storebrorsans kompis istllet fr dennes flickvn? Hur skulle det vara?
Eller om det inte varit Sandor slash Ida, utan Sanna slash Ida?

Varje r r det vanligt att det kommer filmer om tonrskillen och tonrstjejen som gillar varandra. Och det kommer "bara" sdant. Varfr inte ha ett r dr det enbart kommer ungdomsfilmer om bgar och lebbar?

Denna diskussion r riktad mot film, s den borde vara i rtt delforum.
Citera
2007-12-28, 16:13
Medlem
Fucking ml?
Citera
2007-12-28, 16:26
Bannlyst
Homosar kan inte skriva manus?
Citera
2007-12-28, 16:47
Medlem
Fucking ml kom 1998, nu r det 2007. Men det kanske rcker med denna enda film fr all framtid?

Och det behver inte vara homosexuella manusfrfattare fr att filmen ska handla om gays.
Citera
2007-12-28, 16:50
Medlem
Vid en frsta fundering tnkte jag att den stora massan inte gillar homofilmer. Vid nrmare eftertanke s insg jag att bde Fucking ml och Tillsammans (som har lite homotema) blev relativt stora succr.
Dessa tv filmer stter naturligtvis inte normen fr en gayfilm, men jag tror nd p ngot stt att framfrallt tonrspojkar (som r en stor mlgrupp) inte vill se homosexuell krlek p bio.
Citera
2007-12-28, 16:52
Medlem
Fr att gaylobbyn inte rr p SF? nnu?

Och varfr skulle jag vilja se film med gay-tema? Det r ju fullstndigt ointressant fr mig som straight. r TS sjlv mnne en sodomit som knner att han behver lite bekrftelse i populrkulturen? Lyckligtvis r denna typ av styggelse ngot som det svenska folket fortfarande ser ner p med avsmak.
Citera
2007-12-28, 17:45
Medlem
Taiga: Det r ju sdana som ni som frhindrar utvecklingen

Anledningen till att tonrskillar inte vill se bgkrlek p bio, det kan man frga sig. Rdd fr sin egen status som blivande mn? Eller att de helt enkelt vill att samhllet inte ska g vidare och acceptera en del av befolkningen som hvdar sig p sitt stt. Kanske de skrms av tanken p att det kommer framstllas som ngot naturligt, som vilken krlek som helst.

Och varfr skulle jag sjlv vara det jag vill frbttra? Det r ju en typisk frdomsfull kommentar att vrka ur sig.
Citera
2007-12-28, 18:04
Medlem
schizophrenias avatar
ven fr heterosexuella kan det vara en trevlig omvxling att se ngot annat n den stereotypa heterosexuella krnfamiljesituationen. Om man nu inte resonerar som ke Gren & Co vill sga.

Tv filmer som anknyter till det efterfrgade temat:
* Ben och Gunnar - en liten film om manlig vnskap, 1999, Sverige
* Kompisar, 2007, Sverige/Norge

SVT-drama p temat ifrga:
* mheten, 1989
Citera
2007-12-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio Torino
Taiga: Det r ju sdana som ni som frhindrar utvecklingen

Anledningen till att tonrskillar inte vill se bgkrlek p bio, det kan man frga sig. Rdd fr sin egen status som blivande mn? Eller att de helt enkelt vill att samhllet inte ska g vidare och acceptera en del av befolkningen som hvdar sig p sitt stt. Kanske de skrms av tanken p att det kommer framstllas som ngot naturligt, som vilken krlek som helst.

Och varfr skulle jag sjlv vara det jag vill frbttra? Det r ju en typisk frdomsfull kommentar att vrka ur sig.

Men? Det handlar vl bara om ett allmnt ointresse fr denna kttets synd. Och ja, det r klart att det r skrmmande nr ngot s onaturligt som homosexuallitet framstlls som fullt naturligt.

Vi fr ta och tacka Herren fr att gaylobbyn nnu inte lyckats i sitt fretag att konvertera varenda ung man till dekadenta sodomiter. S lnge som dessa genetiskt defekta individer inte blir fler kommer intresset fr gay-film lyckligtvis vara litet.
Citera
2007-12-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
ven fr heterosexuella kan det vara en trevlig omvxling att se ngot annat n den stereotypa heterosexuella krnfamiljesituationen. Om man nu inte resonerar som ke Gren & Co vill sga.

Tv filmer som anknyter till det efterfrgade temat:
* Ben och Gunnar - en liten film om manlig vnskap, 1999, Sverige
* Kompisar, 2007, Sverige/Norge

SVT-drama p temat ifrga:
* mheten, 1989

Det r vl tveksamt om det vore ekonomiskt frsvarbart att sprnga ner skattepengar i ngot fr att blidka de homosexuellas sinnessjuka begr.
Citera
2007-12-28, 18:21
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Men? Det handlar vl bara om ett allmnt ointresse fr denna kttets synd. Och ja, det r klart att det r skrmmande nr ngot s onaturligt som homosexuallitet framstlls som fullt naturligt.

Vi fr ta och tacka Herren fr att gaylobbyn nnu inte lyckats i sitt fretag att konvertera varenda ung man till dekadenta sodomiter. S lnge som dessa genetiskt defekta individer inte blir fler kommer intresset fr gay-film lyckligtvis vara litet.

Man brjar ju undra om inte Taiga r en sn dr "dekadent sodomit" eftersom Taiga visar ett snt stort intresse fr denna trd.
Citera
2007-12-28, 18:24
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio Torino
...Anledningen till att tonrskillar inte vill se bgkrlek p bio, det kan man frga sig...
Javisst, r det inte jttekonstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in