Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vad säger du om att maxa Skeleton Mages?? Har redan allt du listat (utom fler än ett poäng i Amplify) och funderar nu lite på om Mages kan vara till någon nytta för att hjälpa närstridsskeletten med physical immunes och bara annars ge mig chansen att göra mer skada än jag annars kunnat göra... Jag har tidigare i tråden både fått höra att Mages lönar sig och att de inte gör det, så vad säger du??
Jag kör annars också untwinked solo, fast inte på HC...
Jag säger att det inte är värt det. Deras damage är ganska värdelös om du inte använder Lower Resist. Men det betyder att du inte kan använda AmpDmg och då förlorar du mycket mer skada än du tjänar!
Du ska dessutom använda Merc med Might-aura så Mages samspelar dåligt med alla andra delar av builden.
AmpDmg bryter dom flesta Physical Immunes, så det är bara i sällsyna fall dina mages skulle vara till någon nytta. Så 20 Skill Points ger dig nästan ingenting i det här fallet.
Det kan faktiskt göra mer skada än nytta att maxa mages, eftersom att dom kan blockera dina skelett från att komma nära fienderna och göra skada!
Det bästa är att sprida ut dina överblivna poäng på att förbättra olika områden. Några poäng i AmpDmg gör att du inte behöver spamma den så ofta och kan börja kasta CE någon sekund innan vilket sparar lite tid när du farmar i WSK.
Några fler poäng i Revives kan vara bra tills du har ~10 revives med +skills. Tänk bara på att välja rätt revives. Några poäng i Golem Mastery eller Summon Resist så att din Clay Golem klarar sig bättre.
1 Poäng i varje golem kan också vara till stor hälp. Fire Golem är bra i HC eftersom att auran den använder drar till sig alla fiender och håller dom borta från din necro. Att göra Iron Golem från IKMaul (som inte är särskilt sällsynt) är bra, speciellt på bossar, eftersom att den då får 40% Crushing Blow.
1p i Attract är guld värd om du behöver crowd control, fungerar bra med AmpDmg också eftersom att Attract inte skrivs över. Kanske mer användbart i HC än SC precis som Fire Golem dock.
1p i Decrep är ett måste om du inte har det reda, bästa cursen på bossar. Tillsammans med Clay Golem så blir bossarna riktigt långsamma.
Så här skulle jag göra i HC:
20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
1 Raise Mage
1 Clay Golem
1 Blood Golem
1 Iron Golem
1 Fire Golem
1+ Revive
1+ Golem Mastery
1+ Summon Resist
1 Teeth
20 Corpse Explosion
1+ Amplify Damage
1 Dim Vison
1 Attract
1 Decrepify
Alla skills med "+" skulle jag sprida ut mina exta skillpoints på.