2008-06-13, 18:11
Medlem
timpakays avatar
Håller med dig fullständigt, dock tänker jag ändå köra upp en meteorb sorc för att mfa. Men när jag väl hittar lite fin eq tänker jag köra mitt egna race. Kom ihåg när man blev ansedd som total idiot med en trap assassin.
2008-06-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Håller med dig fullständigt, dock tänker jag ändå köra upp en meteorb sorc för att mfa. Men när jag väl hittar lite fin eq tänker jag köra mitt egna race. Kom ihåg när man blev ansedd som total idiot med en trap assassin.

Jag skulle faktiskt rekommendera en Trap Assassin som första MF-char. Speciellt om man kör hardcore. Det är enkelt att handla dom viktigaste sakerna (2x +3 Trap och +3 Shadow claws). Sen är det bara att slänga på billig mf-gear (4PTopaz Armor, 3PTopaz Hjäm) och sen farma i The Pits. Snabb, säker, billig!

En sorc är lite mer beroende av bra saker för att mfa. Jag har själv en meteorb och en trap assassin i HC. Min Trapper är mycket bättre när det kommer till att MFa, mycket säkrare också. Men det är bara viktigt i HC dock.

Men man kan iofs köra moat-trick på Hell Meph med en meteorb. Men jag tycker ändå Meteorb är slö, inte så bra skada. Varför inte köra Blizzard-sorc istället? Om du kör på b.net så hittar du alltid någon att spela med som kan hjälpa mot immunes.
2008-06-14, 02:36
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Maxa SM, RS, CE, 1 i GM+CG+SumRes, 1+ i AmpDmg, 1 Decrep, 1 Revive. Resten av poängen kan användas som man vill. Jag gillar större AmpDmg-radie. Men man kan också förbättra sin golem eller 1p BA och resten BW eller BP. Kanske en CC-curse om man behöver det.
Vad säger du om att maxa Skeleton Mages?? Har redan allt du listat (utom fler än ett poäng i Amplify) och funderar nu lite på om Mages kan vara till någon nytta för att hjälpa närstridsskeletten med physical immunes och bara annars ge mig chansen att göra mer skada än jag annars kunnat göra... Jag har tidigare i tråden både fått höra att Mages lönar sig och att de inte gör det, så vad säger du??

Jag kör annars också untwinked solo, fast inte på HC...
2008-06-14, 03:34
Medlem
Googlas avatar
Själv börjar jag med hammerdin Lär ju bara försöka lvla med den och bara grabba loot och hoppas på det bästa
2008-06-14, 03:45
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Nej nej nej, det är standard att _alltid_ dra upp en mfsorc först!

men de är ju så standard att jag inte trodde det behövde nämnas.. har inte planerat att springa igenom skiten!
2008-06-14, 09:29
Medlem
Sheriffen76s avatar
Amazon

När jag spelade för några år sen va ju amazon hyfsat lättspelad, likaså ww barbar. Är dom helt kassa nu?
2008-06-14, 11:35
Medlem
Jaegarsoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen76
När jag spelade för några år sen va ju amazon hyfsat lättspelad, likaså ww barbar. Är dom helt kassa nu?
Baba är fortfarance sjuk

Smite Paladin likaså
2008-06-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vad säger du om att maxa Skeleton Mages?? Har redan allt du listat (utom fler än ett poäng i Amplify) och funderar nu lite på om Mages kan vara till någon nytta för att hjälpa närstridsskeletten med physical immunes och bara annars ge mig chansen att göra mer skada än jag annars kunnat göra... Jag har tidigare i tråden både fått höra att Mages lönar sig och att de inte gör det, så vad säger du??

Jag kör annars också untwinked solo, fast inte på HC...

Jag säger att det inte är värt det. Deras damage är ganska värdelös om du inte använder Lower Resist. Men det betyder att du inte kan använda AmpDmg och då förlorar du mycket mer skada än du tjänar!

Du ska dessutom använda Merc med Might-aura så Mages samspelar dåligt med alla andra delar av builden.

AmpDmg bryter dom flesta Physical Immunes, så det är bara i sällsyna fall dina mages skulle vara till någon nytta. Så 20 Skill Points ger dig nästan ingenting i det här fallet.

Det kan faktiskt göra mer skada än nytta att maxa mages, eftersom att dom kan blockera dina skelett från att komma nära fienderna och göra skada!

Det bästa är att sprida ut dina överblivna poäng på att förbättra olika områden. Några poäng i AmpDmg gör att du inte behöver spamma den så ofta och kan börja kasta CE någon sekund innan vilket sparar lite tid när du farmar i WSK.

Några fler poäng i Revives kan vara bra tills du har ~10 revives med +skills. Tänk bara på att välja rätt revives. Några poäng i Golem Mastery eller Summon Resist så att din Clay Golem klarar sig bättre.

1 Poäng i varje golem kan också vara till stor hälp. Fire Golem är bra i HC eftersom att auran den använder drar till sig alla fiender och håller dom borta från din necro. Att göra Iron Golem från IKMaul (som inte är särskilt sällsynt) är bra, speciellt på bossar, eftersom att den då får 40% Crushing Blow.

1p i Attract är guld värd om du behöver crowd control, fungerar bra med AmpDmg också eftersom att Attract inte skrivs över. Kanske mer användbart i HC än SC precis som Fire Golem dock.

1p i Decrep är ett måste om du inte har det reda, bästa cursen på bossar. Tillsammans med Clay Golem så blir bossarna riktigt långsamma.

Så här skulle jag göra i HC:

20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
1 Raise Mage
1 Clay Golem
1 Blood Golem
1 Iron Golem
1 Fire Golem
1+ Revive
1+ Golem Mastery
1+ Summon Resist

1 Teeth
20 Corpse Explosion

1+ Amplify Damage
1 Dim Vison
1 Attract
1 Decrepify

Alla skills med "+" skulle jag sprida ut mina exta skillpoints på.
2008-06-14, 14:18
Medlem
Citat:
Problemet med att ha en hammerdin för mf är ju att man vill ha teleport, och för att få teleport så måste man mfa, och hammerdinen kan knappt mfa utan teleport (okej pindleskin går men inte så mycket mer). Jag vill att min mfchar ska vara bra också så jag drar inte på 150 strength på hammerdinen, utan man stannar på 50 och väntar på enigma.

samma paladin har faktiskt varit mf gubbe och hade 1000+ mf men tog allt i hell utan problem.. å 1000mf räcker gott å väl...
2008-06-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
samma paladin har faktiskt varit mf gubbe och hade 1000+ mf men tog allt i hell utan problem.. å 1000mf räcker gott å väl...

Vilken equipment hade du för att uppnå 1000mf?
Senast redigerad av dille 2008-06-14 kl. 15:14.
2008-06-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Vilken equipment hade du för att uppnå 1000mf?

Skulle jag också vilja veta, GÅR det äns att ha 1000 mf?
2008-06-14, 15:49
Medlem
ska som alla andra starta en "MF" sorceress vid ladder resetten. nu är problemet att jag sist spelade för 5 år sedan så jag kan ingenting om buildsen längre.

1.kan nån rekommendera nå bra färdiga builds för en mf sorc?
2.meteorb, är det för att man ska kunna klara immunes på bästa sätt?
3.finns det nån PVP-sorceress build som klarar av mf också, så man slipper dra upp 2 stycken sorcs? (1 mf 1 pvp..)

4. osså en randomfråga.. använder sig folk av cow level nu för tiden, för att levla? hörde att den blev hård som fan.. eller e det baalruns som gäller?
Senast redigerad av Peachzor 2008-06-14 kl. 15:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in