2008-06-14, 16:17
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peachzor
ska som alla andra starta en "MF" sorceress vid ladder resetten. nu är problemet att jag sist spelade för 5 år sedan så jag kan ingenting om buildsen längre.

1.kan nån rekommendera nå bra färdiga builds för en mf sorc?
2.meteorb, är det för att man ska kunna klara immunes på bästa sätt?
3.finns det nån PVP-sorceress build som klarar av mf också, så man slipper dra upp 2 stycken sorcs? (1 mf 1 pvp..)

4. osså en randomfråga.. använder sig folk av cow level nu för tiden, för att levla? hörde att den blev hård som fan.. eller e det baalruns som gäller?

Det var denna jag körde för ca 1år sen och den fungerade utmärkt.. men jag har inte kört en meteorb sorc så jag kan inte säga om den är bättre: http://www.gamerhelp.com/pc/Diablo2LordofDestruction/107666.shtml

jag körde runs såhär.. sen går de ju att baalbugga men de vet jag inte om det fungerar fortfarande.
1-15 tristruns
15-20 Tombruns
20-25 cowruns
25-40 baalruns sen nightmare
2008-06-14, 16:24
Bannlyst
Är det mycket fusk numer på battlenet? Jag menar med dupes o sådant..
2008-06-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Vilken equipment hade du för att uppnå 1000mf?

hela inventoryn full med 7mf scs + torch, anni å gheed 40. isted shako, eni, 6 isted svärd, 4 isted sköld, chance guard, wt tror ja skorna heter, sen kom ja inte ihåg men ja tror ja körde mest med soj å ravenfrost för enkelhetens skull, men hade 2 andra som gav mf, amuletten kom ja inte heller ihåg.
2008-06-14, 16:38
Bannlyst
D2 är en av världens bästa spel. LoD gör det ännu bättre.
2008-06-14, 16:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Jag säger att det inte är värt det. Deras damage är ganska värdelös om du inte använder Lower Resist. Men det betyder att du inte kan använda AmpDmg och då förlorar du mycket mer skada än du tjänar!

Du ska dessutom använda Merc med Might-aura så Mages samspelar dåligt med alla andra delar av builden.

AmpDmg bryter dom flesta Physical Immunes, så det är bara i sällsyna fall dina mages skulle vara till någon nytta. Så 20 Skill Points ger dig nästan ingenting i det här fallet.

Det kan faktiskt göra mer skada än nytta att maxa mages, eftersom att dom kan blockera dina skelett från att komma nära fienderna och göra skada!

Det bästa är att sprida ut dina överblivna poäng på att förbättra olika områden. Några poäng i AmpDmg gör att du inte behöver spamma den så ofta och kan börja kasta CE någon sekund innan vilket sparar lite tid när du farmar i WSK.

Några fler poäng i Revives kan vara bra tills du har ~10 revives med +skills. Tänk bara på att välja rätt revives. Några poäng i Golem Mastery eller Summon Resist så att din Clay Golem klarar sig bättre.

1 Poäng i varje golem kan också vara till stor hälp. Fire Golem är bra i HC eftersom att auran den använder drar till sig alla fiender och håller dom borta från din necro. Att göra Iron Golem från IKMaul (som inte är särskilt sällsynt) är bra, speciellt på bossar, eftersom att den då får 40% Crushing Blow.

1p i Attract är guld värd om du behöver crowd control, fungerar bra med AmpDmg också eftersom att Attract inte skrivs över. Kanske mer användbart i HC än SC precis som Fire Golem dock.

1p i Decrep är ett måste om du inte har det reda, bästa cursen på bossar. Tillsammans med Clay Golem så blir bossarna riktigt långsamma.

Så här skulle jag göra i HC:

20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
1 Raise Mage
1 Clay Golem
1 Blood Golem
1 Iron Golem
1 Fire Golem
1+ Revive
1+ Golem Mastery
1+ Summon Resist

1 Teeth
20 Corpse Explosion

1+ Amplify Damage
1 Dim Vison
1 Attract
1 Decrepify

Alla skills med "+" skulle jag sprida ut mina exta skillpoints på.
Okej, jag har redan allt på listan utom Attract, Dim Vision och Fire Golem... Sen har jag kanske sju överblivna poäng eller något sånt... Kanske jag sparar dessa skill points tills jag stöter på något problem och på så sätt märker vad jag behöver... Jag är just nu i Hell Act 1 och har inga större problem... Har bara dött en enda gång på Normal (vid Diablo) och en gång på Hell (hos Countess)... Nightmare skulle jag ha kunnat klara ut på Hardcore... =)

Potentiella problem för min build är dessa saker:

Physical Immunes - Zombie-Griswold i tog skada i snigeltakt även efter att jag förhäxat honom med Amplify... Vad skall man egentligen göra i såna situationer?? Griswold dog ju efter en evighet men är monstret ifråga farligare så är ju risken större att det blir man själv som dör... Som untwinked har man ju inga supersaker som gör att ens Merc kan göra bra elemental damage heller... Skall man fly fältet eller försöka lura monstren nära en massa lik som man kan spränga eller försöka få tag på Revives som gör elemental damage eller vad som man egentligen hitta på??

Situationer då monstren står och väntar på en direkt utanför dörren i en ny bana... Eftersom jag vill kunna trolla så bra som möjligt så är inte min utrustning direkt baserad på att skydda mig... Samma gäller mina statpoints, jag har läst guider som säger att man skall lämna manan på base men för att jag fick höja den till 100 för att kunna slänga Corpse Explosions och Revives utan att regelbundet behöva bekymra mig för att dricka potions... Detta gör ju att färre poäng är fördelade till vitality... I normala fall funkar det ju bra då mina minions hindrar fienden från att nå mig, men då fienderna ligger i bakhåll direkt i början på en bana är man ju ganska försvarslös... Några tips??
2008-06-14, 19:24
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Bara jag som tycker att reseten är lite tidig? Det är bara en person som är 99 i normal.

Haha, ja och han cheatade med a5-buggen. Den högsta som kört legit är väl 96 eller nåt sånt.
-----

Undrar om det blir nån patch också? Vore ju roligt om de fick bowazons att funka i classic/pvp också. Skulle vara en fin balans mot alla barbs, och dessutom göra necros mindre överlägsna. Som det ser ut nu gör de helt enkelt för lite skada för att funka.

Vore perfekt om de införde pierce/GA-buggen igen, men som en feature den här gången. Hade dock velat se att det enbart funkar tillsammans med pierceskillen, problemet med den var ju att man hjälp av items kunde få 100% pierce och därmed vara garanterad 4 träffar eller vad nu max var. Det skulle väl också vara aktuellt att nerfa pierce lite, nu kommer man väl upp i närmare 90% med lite +skills. Runt 70% maximalt vore väl lagom.
2008-06-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish

japp jag har förlorat en jä*la massa sojs och några hrs och en å annan pc sk...

kan någon hjälpa mig att skaffa en bot?
2008-06-14, 21:03
Medlem
Överviktigs avatar
Hade tänkt testa Diablo 2, är det något man bör tänka på så man inte "förstör" sin karaktär eller nåt liknande?
2008-06-14, 21:13
Medlem
Big Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Haha skojar du? Alla har Enigma och Botd + andra runewords som inte går att hitta legit.
2008-06-15, 02:08
Medlem
Qlubs avatar
Åh detta spel tar mig tillbaka. Kommer ihåg när jag först inte hade internet när jag väl fick spelet, och då man nöttade genom singleplayer. Gud vad skoj det var. Hade en tendens att spara alla set items och de 'bättre'. Sparade alla gems osv.

Sedan när man kopplade upp sig på BN så var det andra bullar, men sjukt skoj hade jag. Lyckades få ihop mig lite diversa fina föremål. Enigma, Call of arms ( om den nu hette så ), HoTo med mera. Nu var det något år sedan jag spela dock.
2008-06-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Okej, jag har redan allt på listan utom Attract, Dim Vision och Fire Golem... Sen har jag kanske sju överblivna poäng eller något sånt... Kanske jag sparar dessa skill points tills jag stöter på något problem och på så sätt märker vad jag behöver... Jag är just nu i Hell Act 1 och har inga större problem... Har bara dött en enda gång på Normal (vid Diablo) och en gång på Hell (hos Countess)... Nightmare skulle jag ha kunnat klara ut på Hardcore... =)

Potentiella problem för min build är dessa saker:

Physical Immunes - Zombie-Griswold i tog skada i snigeltakt även efter att jag förhäxat honom med Amplify... Vad skall man egentligen göra i såna situationer?? Griswold dog ju efter en evighet men är monstret ifråga farligare så är ju risken större att det blir man själv som dör... Som untwinked har man ju inga supersaker som gör att ens Merc kan göra bra elemental damage heller... Skall man fly fältet eller försöka lura monstren nära en massa lik som man kan spränga eller försöka få tag på Revives som gör elemental damage eller vad som man egentligen hitta på??

Situationer då monstren står och väntar på en direkt utanför dörren i en ny bana... Eftersom jag vill kunna trolla så bra som möjligt så är inte min utrustning direkt baserad på att skydda mig... Samma gäller mina statpoints, jag har läst guider som säger att man skall lämna manan på base men för att jag fick höja den till 100 för att kunna slänga Corpse Explosions och Revives utan att regelbundet behöva bekymra mig för att dricka potions... Detta gör ju att färre poäng är fördelade till vitality... I normala fall funkar det ju bra då mina minions hindrar fienden från att nå mig, men då fienderna ligger i bakhåll direkt i början på en bana är man ju ganska försvarslös... Några tips??

Man får helt enkelt vara beredd på att Physical Immunes kommer att ta en mindre evighet att ha ihjäl om man inte kan hitta ett vapen som gör elemental skada till sin merc. Att lura dom till en hög med kroppar och kasta CE är också ett utmärkt sätt.

Men det kommer inte vara något större problem för det finns inte alls många fiender i spelet som fortfarande är Physical Immune efter du kastar Amp, även om dom kommer vara ganska sega att ha ihjäl. Att reviva fiender som gör elemental damage och kasta Lower Resist kan fungera, men LR kostar en del extra poäng och används inte alls ofta.

Du ska helst inte lägga några poäng i Energy, men om du kör utan ladder-runewords så förstår jag varför man lägger en del poäng där för att kunna kasta CE. Men om du har ladder-runewords så är det bara till att skaffa en Insight till din Merc (Ral+Tir+Tal+Sol). Den fixar dina manaproblem enkelt. Använd också Spirit svärd (Tal+Thul+Ort+Amn) för en fin bonus till skills, vitality, FHR och Mana!

Det andra problemet är lite mer svårlöst. Men Attract gör så att finderna inte attackerar dig, utan en av deras egna istället. Du kastar den på en fiende, och alla andra börjar slå på den! Dom kommer inte döda den men det är mycket enklare för dig att ha ihjäl din första fiende och börja bygga din armé. Attract är användbart till mycket, du kan kontrollera alla fiendera på skärmen när du lärt dig använda den. Men ibland drar den till sig fiender från utanför skärmen också, men den är fortfarande en av dom bästa magierna i hela spelet när det kommer till Crowd Control.

Gå också till Act1 Bloodmoor och bygg din armé varje gång du startar nytt spel!

När du kommer till Act5 i en svårighetsgrad och har räddat Anya så kan du gå in i portalen och göra skellett av fienderna som ligger där.

Ett annat problem du kommera att stöta på snart är Act2 Hell, Maggot Lair och Arcane Sanctuary. Det är så smalt så dina skelett kommer inte fram till fienderna och det tar enormt lång tid att ha ihjäl något. För att fixa detta så ska du inte ha några skelett! Använd bara Merc+Golem. Du behöver ändå inte skyddet från dina skelett här.

Tänk också på att kasta Amp på alla fiender innan du kastar CE. För CE gör 50% Physical och 50% Fire. Det innebär att Amp höjer den fysiska skadan av CE.

Spelar du på b.net eller i single player?
Senast redigerad av dille 2008-06-15 kl. 10:48.
2008-06-15, 14:04
Medlem
asteaks avatar
Ingen som har maärk att det är ladder reset snart

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in