Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Öhm livmoderhalscancer? Sen när har man någonsin kunnat bevisa konkret vad cancer uppstår av? Inte ens cigarettrökning har blivit konkret bevisat att det orsakar lungcancer, man har TEORIER om att det gör det inga konkreta bevis. Hur kan man isåfall hävda att sex med smutsig penis orsakar livmoderhalscancer?
Detta gäller i princip ALL cancer. Det enda läkre och forskare vet är att gammastrålning orsakar cancer, och exakt hur det går till och varör cancern uppstår. Men alla andra former av cancer har läkarvetenskapen inte den blekaste aning om VARFÖR eller HUR det uppstår.
För övrigt så lever vi faktiskt i ett samhälle med tillgång till tvål, och bakterier kan leva på ett könsorgan trots att det saknar förhud (det här med renlighet är en judisk myt, inget reellt faktum). För övrigt så stympas flertalet svällkroppar i penis i och med omskärelse vilket gör att sex inte blir lika skönt för mannen, detta tycker jag är rätt hårt att tvinga på en person (ett spädbarn) som inte fått bestämma själv. Och att ett s.k "modernt" samhälle dessutom tillåter sådant är ännu värre.
Så det här med renlighet finns inte med i ekvationen, det spelar ingen roll om du är omskuren eller ej, bakterier frodas där man inte använder tvål det är ett reellt faktum...
Du har rätt, det är en teori.
Bakterier/virus ökar risken för livmoderhalscancer - bevisat genom forskning.
Risken för livmoderhalscancer ökar ju fler sexpartners du har som kvinna - bevisat genom forskning.
Det bästa sättet att få in bakterier i kvinnan är med en penis.
I länder där män är omskurna har färre kvinnor livmoderhalscancer.
En teori.
Att hygienen blir bättre, om än inte bakteriefri, om du tar bort förhuden känns inte helt främmande.
Du har inget värmande hudveck där bakterier kan frodas, flens bildas och urindroppar samlas

.
Jag har inte sett någon forskning på vilken skitig penis som har mest bakterier - den flensiga med förhud eller den icke flensiga utan förhud, men du menar att du tror att de har lika många bakterier?
Oavsett, i stora delar av världen har de inte möjligheten av tvätta sig innan sex och i de delarna av världen skär de av förhuden...och klitoris.
Angående känsel:
Jag har bara haft sex med en omskuren och det var mitt x.
Han omskars under vår relation och sexet och hans känsel ändrades inte.
Jag vet inte om han representerar sanningen eller undantaget. Fast det som är intressant är att han har tillgång till före och efter kunskap. Många har inte det eftersom de knipsas innan sin sexualdebut.