2007-12-26, 15:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumm

Personligen längtar jag tills man kan välja och vraka loss i dna kedjorna och skapa barn som är perfekta. Jag är rädd att fo barn, jag har ingen aning vad jag skulle göra om mitt barn t.ex. blir gravt utvecklingsstört, jag vill inte vara far ot en sodan människa.

Föräldrautbildning är en bra idé men när folk väl fått barn anser de sig vara experter så intensivutbildning med tyngd på pedagogik under graviditeten är vad jag föreslår.
Det skulle vara både genomförbart och lärorikt.

När det gäller skador så utvecklas säkrare metoder för att innan barnet är fött kunna lokalisera defekter.
Problemet med förlossningsskador finns fortfarande kvar men det skulle stor del kunna avhjälpas med kejsarsnitt.
Så för din del tar ni de tester som finns på marknaden och sedan ser ni till att ni får snitt.
Citera
2007-12-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainwalker
hetero? alla förstår ju att det handlar om smyglesbianer, men som utger sig för hetero-kvinnor.

Jag har en vän som har inseminerats i danmark och hon är verkligen inte "smyglesbian".

Har skrivit om detta i min blogg... för den som vill veta lite mer om min vän:

http://bambi.bloggagratis.se/2007/09...s-ingen-pappa/
Citera
2007-12-26, 19:57
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hehehe exakt den där idén hade även jag för en 15år sedan
Precis som du insåg jag att det kanske skulle kunna fungera i ett parallellt universum.

När det gäller omskärelse så är det absolut ett övergrepp som individen själv borde få bestämma över senare i livet.
Kanske är det inte så laddat ämne för att det, till skillnad från kvinnlig stympning, medföljer positiva effekter.

Det positiva är renligheten och att kvinnor i länder där män är omskurna inte drabbas i lika stor utsträckning av livmoderhalscancer.
(Nu är det ju dock inte därför man omskär, utan pga kultur, för vilken man skulle offra förhuden för en kvinnas skull?).

Tänk vad mkt kvinnor som skulle dö i underlivscancer/infektioner i de delar av världen (där omskärlese ofta är vanligt förekommande) där de har svårt att sköta sin hygien pga brist på tvål och vatten.
De snuskiga beduinerna hade för länge sedan varit utrotade

Kvinnors underlivsinfektioner, uvi m.m., när de är i relationer kommer många gånger med hjälp av bakterierna under pojkvännernas förhud.

Jag har haft bekanta genom åren som haft problem med återkommande uvi men sedan de stenhårt börja kräva nytvättad kuk innan sex så är de av med problemen. Notera att det inte på något sätt gällt några ofräscha killar.

Öhm livmoderhalscancer? Sen när har man någonsin kunnat bevisa konkret vad cancer uppstår av? Inte ens cigarettrökning har blivit konkret bevisat att det orsakar lungcancer, man har TEORIER om att det gör det inga konkreta bevis. Hur kan man isåfall hävda att sex med smutsig penis orsakar livmoderhalscancer?

Detta gäller i princip ALL cancer. Det enda läkre och forskare vet är att gammastrålning orsakar cancer, och exakt hur det går till och varör cancern uppstår. Men alla andra former av cancer har läkarvetenskapen inte den blekaste aning om VARFÖR eller HUR det uppstår.

För övrigt så lever vi faktiskt i ett samhälle med tillgång till tvål, och bakterier kan leva på ett könsorgan trots att det saknar förhud (det här med renlighet är en judisk myt, inget reellt faktum). För övrigt så stympas flertalet svällkroppar i penis i och med omskärelse vilket gör att sex inte blir lika skönt för mannen, detta tycker jag är rätt hårt att tvinga på en person (ett spädbarn) som inte fått bestämma själv. Och att ett s.k "modernt" samhälle dessutom tillåter sådant är ännu värre.

Så det här med renlighet finns inte med i ekvationen, det spelar ingen roll om du är omskuren eller ej, bakterier frodas där man inte använder tvål det är ett reellt faktum...
Citera
2007-12-26, 20:09
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Aye, jag menar heller inte att det finns nogra raser, vet ockso att iq inte är det bästa sättet att mäta intelligens po, dock skulle det fungera ypperligt, hur hemskt det än är. Det är skillnad po att ha en ide och att faktiskt vilja utföra den. Likadant som anarkism är en bra ide inser jag att det äinte kommer att fungera.

Nej det skulle inte alls fungera ypperligt. Intelligens är inte genetiskt betingat, intelligens härstammar ur hur mycket man stimulerar fantasiförmåga och abstrakt tänkande. Sålänge hjärnan inte är skadad på något sätt så är alla kapabla till att bli Albert Einstein-ekvivalenta individer (och han hade kanske förstått sig på matematik, men det fanns tusentals andra saker han inte kunde ett jota om). I grund och botten handlar det mest om intresse, och genetik styr INTE våra intressen. Det finns ingen gen som talar om att man ska vara passionerat intresserad av matematik, alltså skulle det inte hjälpa att sålla bort människor med "för låg" iq, det skulle födas BÅDE genier och idioter iallafall.

Citat:
Angoende föräldrakörkort tycker jag det är en strolande ide, problemet är hur man ska hindra folk som inte har körkortet ifron att fo barn. Jag ser hellre en obligatorisk föräldrautbildning där det ingor uppföljning tills barnet fyller 18. Om man inte gor po den skulle t.ex. barnbidraget försvinna.

Som jag föreslog, börja sterilisera nyfödda barn innan de blir sexuellt aktiva. På så sätt kan de inte ens skaffa barn vare sig de vill eller inte. När de uppnått rätt ålder och lyckats ta detta föräldrakörkort först då får de gå till läkaren och häva steriliseringen (ja det går att utföra en fullt reversibel sterilisering). Att stoppa barnbidrag tror jag inte hjälper, det är barnet som i slutändan får lida för det, inte föräldern och jag vill inte leva i ett samhälle där vi offrar barns välmående bara för att lära deras idioter till föräldrar en läxa.

Citat:
Personligen längtar jag tills man kan välja och vraka loss i dna kedjorna och skapa barn som är perfekta. Jag är rädd att fo barn, jag har ingen aning vad jag skulle göra om mitt barn t.ex. blir gravt utvecklingsstört, jag vill inte vara far ot en sodan människa.

Jag längtar också tills den mänskliga genkoden är blottlagd. Att stoppa födandet av utvecklingstörda eller på annat sätt skadade barn enbart p.g.a anledningen att de är sjuka är inte särskilt bra. Men om man kan stoppa genetiska defekter genom attmanipulera fostrets DNA så har man ju massor att vinna. Fast det får banne mig inte bli som i filmen Gattaca, att föräldrar i princip kan specialbeställa hur ungen ska se ut och vad för fysiska drag ungen ska ha. Det är inte en tavla man ska beställa, det är ett barn som ska födas...
Citera
2007-12-27, 00:34
Bannlyst
Citat:
Det är ju helt sjukt isf?!

Skulle män kunna tänka sig att skänka sin spermie till vem som helst?
Jag skulle tex inte donera något av mina ägg för jag skulle aldrig i helvete kunna lämna bort en del av mig i händerna på någon annan.
Tänk om barnet, som till hälften består av mig, får risiga föräldrar?
För mig skulle det nog räcka med att min halva avkomma inte fick en uppfostran som till fullo speglade min uppfattning.

OBS!
Det har inte med ensamstående mammor att göra.
Kriminella kommer huvudsak från samhällsklass 3 dvs samhällets bottenskikt ur ekonomisk synvinkel.
Där hittar vi många ensamstående mammor.

Ensamstående akademiska mammor och ex invandrare från samhällsklass 2 och 3 har sällan problem med kriminella barn som inte klarade skolan.
Inte skänka spermier, avla in natura med en kontrollerad.
Hur gör homosexuella sedan flera år?

Vilken invandrarklass har problem då?
Citera
2007-12-27, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rainwalker
hetero? alla förstår ju att det handlar om smyglesbianer, men som utger sig för hetero-kvinnor.
Tvärtom ska löna sig nu när lebbor ska bli lagligt och hetero tillsvidare är olagligt. Hur ska det gå för manliga homofiler utan den bytesdeal man haft?
Citera
2007-12-27, 00:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Öhm livmoderhalscancer? Sen när har man någonsin kunnat bevisa konkret vad cancer uppstår av? Inte ens cigarettrökning har blivit konkret bevisat att det orsakar lungcancer, man har TEORIER om att det gör det inga konkreta bevis. Hur kan man isåfall hävda att sex med smutsig penis orsakar livmoderhalscancer?

Detta gäller i princip ALL cancer. Det enda läkre och forskare vet är att gammastrålning orsakar cancer, och exakt hur det går till och varör cancern uppstår. Men alla andra former av cancer har läkarvetenskapen inte den blekaste aning om VARFÖR eller HUR det uppstår.

För övrigt så lever vi faktiskt i ett samhälle med tillgång till tvål, och bakterier kan leva på ett könsorgan trots att det saknar förhud (det här med renlighet är en judisk myt, inget reellt faktum). För övrigt så stympas flertalet svällkroppar i penis i och med omskärelse vilket gör att sex inte blir lika skönt för mannen, detta tycker jag är rätt hårt att tvinga på en person (ett spädbarn) som inte fått bestämma själv. Och att ett s.k "modernt" samhälle dessutom tillåter sådant är ännu värre.

Så det här med renlighet finns inte med i ekvationen, det spelar ingen roll om du är omskuren eller ej, bakterier frodas där man inte använder tvål det är ett reellt faktum...

Du har rätt, det är en teori.

Bakterier/virus ökar risken för livmoderhalscancer - bevisat genom forskning.
Risken för livmoderhalscancer ökar ju fler sexpartners du har som kvinna - bevisat genom forskning.

Det bästa sättet att få in bakterier i kvinnan är med en penis.
I länder där män är omskurna har färre kvinnor livmoderhalscancer.
En teori.

Att hygienen blir bättre, om än inte bakteriefri, om du tar bort förhuden känns inte helt främmande.
Du har inget värmande hudveck där bakterier kan frodas, flens bildas och urindroppar samlas .

Jag har inte sett någon forskning på vilken skitig penis som har mest bakterier - den flensiga med förhud eller den icke flensiga utan förhud, men du menar att du tror att de har lika många bakterier?
Oavsett, i stora delar av världen har de inte möjligheten av tvätta sig innan sex och i de delarna av världen skär de av förhuden...och klitoris.

Angående känsel:
Jag har bara haft sex med en omskuren och det var mitt x.
Han omskars under vår relation och sexet och hans känsel ändrades inte.
Jag vet inte om han representerar sanningen eller undantaget. Fast det som är intressant är att han har tillgång till före och efter kunskap. Många har inte det eftersom de knipsas innan sin sexualdebut.
Citera
2007-12-27, 00:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vild oskild

Vilken invandrarklass har problem då?

Våra kriminella kommer företrädesvis från samhällsklass 3, oavsett etnicitet.
Citera
2007-12-27, 01:18
Bannlyst
Citat:
Våra kriminella kommer företrädesvis från samhällsklass 3, oavsett etnicitet.
Citat:
OBS!
Det har inte med ensamstående mammor att göra.
Kriminella kommer huvudsak från samhällsklass 3 dvs samhällets bottenskikt ur ekonomisk synvinkel.
Där hittar vi många ensamstående mammor.

Ensamstående akademiska mammor och ex invandrare från samhällsklass 2 och 3 har sällan problem med kriminella barn som inte klarade skolan.

Skrev du
Citera
2007-12-27, 01:36
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Du har rätt, det är en teori.

Bakterier/virus ökar risken för livmoderhalscancer - bevisat genom forskning.
Risken för livmoderhalscancer ökar ju fler sexpartners du har som kvinna - bevisat genom forskning.

Nja jag skulle vilja säga emot där. Det är som med rökningen, alltså det rökning gör först och främst är att förstöra flimmerhåren i luftvägarna (när dessa blir retade så får det oss att hosta, och det är så kroppen håller skit borta från lungorna). Har man inga flimmerhår så underlättar det ju att skit samlas i lungorna, och givetvis bidrar cigaretterna själva med sopor i lungorna. Att det är allmänt ohälsosamt kan vem som helst förstå, men det här påståendet att man löper risk att drabbas av cancer är, tja inte riktigt säkert. När läkare säger att "man löper risk av att drabbas" så betyder det i princip att de har en teori om att man kan drabbas, men inga riktiga bevis.

Så är det med alla former av cancer, cancer uppstår i det genetiska och man vet inte hur långvariga effekter påverkar händelseförloppet av cancern (för att kunna studera detta skulle man vara tvungen att spärra in någon och studera effekterna på en daglig basis, och det är inte många som vill ställa upp på en sådan studie ). Men en god nyhet angående livmoderhalscancer är att de verkar ha framställt ett vaccin som gör att risken blir ännu mindre. Fast det dröjer väl inte länge innan de kommer på att vaccinet orsakar näsrotscancer eller nåt som bieffekt (pessimistisk? Jag? Va nää! ). Den som lever får se antar jag.

Citat:
Att hygienen blir bättre, om än inte bakteriefri, om du tar bort förhuden känns inte helt främmande.
Du har inget värmande hudveck där bakterier kan frodas, flens bildas och urindroppar samlas .

Öhm, var toalettpappret bara en fluga som resten av sverige glömde? Jag ser till att torka av mig efter att ha gjort nummer 1, och med tanke på hur ofta man går på toaletten i snitt så torde det bli rätt mycket torkande som tar bort fläns och urindroppar (urin är för övrigt en steril lösning, för er som inte visste). Visserligen går inget att ta bort helt och hållet när det kommer till bakterier (om man inte har lust att doppa dasen i ett acetonbad efter varje gång naturen kallat), men det borde vara tillräckligt rent. Jag vågar satsa en slant på att det är betydligt renligare att göra än att bara "skaka av den" efteråt.

Angående ditt ex så antar jag att han gjorde ingreppet hos en läkare som kunde se till att det inte bildades lika mycket ärrvävnad, eller? Jämför det med en försupen krulltottsrabbin som tar fram "gamla bettan" (dvs den beprövade saxen han ALLTID använt), så jag vågar påstå att de som fått den klippt på detta sätt inte känner lika mycket som en som gått till en kirurg och gjort ingreppet...
Citera
2007-12-27, 01:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Nja jag skulle vilja säga emot där. Det är som med rökningen, alltså det rökning gör först och främst är att förstöra flimmerhåren i luftvägarna (när dessa blir retade så får det oss att hosta, och det är så kroppen håller skit borta från lungorna). Har man inga flimmerhår så underlättar det ju att skit samlas i lungorna, och givetvis bidrar cigaretterna själva med sopor i lungorna. Att det är allmänt ohälsosamt kan vem som helst förstå, men det här påståendet att man löper risk att drabbas av cancer är, tja inte riktigt säkert. När läkare säger att "man löper risk av att drabbas" så betyder det i princip att de har en teori om att man kan drabbas, men inga riktiga bevis.

Så är det med alla former av cancer, cancer uppstår i det genetiska och man vet inte hur långvariga effekter påverkar händelseförloppet av cancern (för att kunna studera detta skulle man vara tvungen att spärra in någon och studera effekterna på en daglig basis, och det är inte många som vill ställa upp på en sådan studie ). Men en god nyhet angående livmoderhalscancer är att de verkar ha framställt ett vaccin som gör att risken blir ännu mindre. Fast det dröjer väl inte länge innan de kommer på att vaccinet orsakar näsrotscancer eller nåt som bieffekt (pessimistisk? Jag? Va nää! ). Den som lever får se antar jag.

Öhm, var toalettpappret bara en fluga som resten av sverige glömde? Jag ser till att torka av mig efter att ha gjort nummer 1, och med tanke på hur ofta man går på toaletten i snitt så torde det bli rätt mycket torkande som tar bort fläns och urindroppar (urin är för övrigt en steril lösning, för er som inte visste). Visserligen går inget att ta bort helt och hållet när det kommer till bakterier (om man inte har lust att doppa dasen i ett acetonbad efter varje gång naturen kallat), men det borde vara tillräckligt rent. Jag vågar satsa en slant på att det är betydligt renligare att göra än att bara "skaka av den" efteråt.

Angående ditt ex så antar jag att han gjorde ingreppet hos en läkare som kunde se till att det inte bildades lika mycket ärrvävnad, eller? Jämför det med en försupen krulltottsrabbin som tar fram "gamla bettan" (dvs den beprövade saxen han ALLTID använt), så jag vågar påstå att de som fått den klippt på detta sätt inte känner lika mycket som en som gått till en kirurg och gjort ingreppet...

Vi sitter i olika läger.
Har suttit och letat efter min mkt intressanta källa från WHO men jag kan lika gärna gå ut och leta snö.

Jag diskuterar utifrån ett globalt perspektiv. Jag tror vi i västvärlden framförallt inte i renlighets sverige har problem med lortsnoppar.
Jag tänker på ex de stackars beduinkvinnorna, de som står lägre i rang än getterna och kamelerna och tvättar sig i kamelurin.
De har sannolikt sluppit många underlivsinfektioner tack vare omskärelse.

Det där med hur vanligt det är att killar torkar snoppen när de kissat är ett ämne som diskuterats i tjejekretsar otaliga gånger, så även vilka killar som står respektive sitter på toaletten.
Mkt intressanta ämnen har behandlats med tjejerna i umgänget...och på jobbet...och

Angående Gardasil så ska vaccinationen ske innan sexualdebut för, återigen, forskarna är så säkra på att det är penisar som är den huvudsakliga boven till livmoderhalscancer.

Hehehe ja, mitt x var inte hos en försupen krulltottsrabbin utan var hos svenska läkaret
Citera
2007-12-27, 02:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Vi sitter i olika läger.
Har suttit och letat efter min mkt intressanta källa från WHO men jag kan lika gärna gå ut och leta snö.

Synd, det hade varit intressant läsning. Kan glutta lite själv efter den senare. (saknar snön, jag har ju fått ett par jättebra kängor i julklapp )

Citat:
Jag diskuterar utifrån ett globalt perspektiv. Jag tror vi i västvärlden framförallt inte i renlighets sverige har problem med lortsnoppar.
Jag tänker på ex de stackars beduinkvinnorna, de som står lägre i rang än getterna och kamelerna och tvättar sig i kamelurin.
De har sannolikt sluppit många underlivsinfektioner tack vare omskärelse.

Det stämmer säkerligen, men bara vi pratar om infektioner då och inte just livmoderhalscancer.

Citat:
Det där med hur vanligt det är att killar torkar snoppen när de kissat är ett ämne som diskuterats i tjejekretsar otaliga gånger, så även vilka killar som står respektive sitter på toaletten.
Mkt intressanta ämnen har behandlats med tjejerna i umgänget...och på jobbet...och

Hehe, att man är intresserad av hur hygienen sköts kan jag förstå, men "sitter eller står han"? WTF!? Har ni inget bättre för er liksom? (till och med vädret verkar mer intressant som samtalsämne)

Citat:
Angående Gardasil så ska vaccinationen ske innan sexualdebut för, återigen, forskarna är så säkra på att det är penisar som är den huvudsakliga boven till livmoderhalscancer.

Hmm, tja tills de presenterar goda bevis för det så är jag villig att ändra uppfattning. Men i nuläget så låter det lite som att bolaget som tagit fram vaccinet försöker undvika att bli stämda. (finns det preparat mot cynisism? Isåfall kan jag behöva det )

Citat:
Hehehe ja, mitt x var inte hos en försupen krulltottsrabbin utan var hos svenska läkaret

Bra val av förhudsknipsare om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in