2007-12-25, 23:06
Medlem
Tuesdays avatar
Hittills har hetero singelkvinnor tvingats resa utomlands men det kan komma att ändras snart av denna artikel att döma.

Citat:
Singeltjejer som vill bli mammor får rätt att bli inseminerade i Sverige nästa år.
Expressen kan avslöja att en politisk majoritet planerar att driva igenom en ny lagstiftning.
- Tillräckligt många partier är överens, säger Ylva Johansson, vice ordförande i socialutskottet (s).

http://www.expressen.se/halsa/1.9809...eltjejer-hjalp
Citera
2007-12-26, 00:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n

När vi ändå babblar om barnafödande, har ni tänkt på att om man ska genomgå proceduren att adoptera ett barn så görs det massor av lämplighetskontroller för att avgöra om man kan hantera föräldrarskap, men så fort någon bestämmer sig för att klämma ut en unge själv så är det inte en käft (från statens, eller barnombudsmannens sida) som säger något? Trots att föräldern ifråga kan vara en känd heroinmissbrukare, alkoholist eller kanske är tonåring med allt för optimistisk syn på barnuppfostrandet. Samhällets dubbelmoral slutar aldrig att förvåna...

Föräldrar med sociala problem löses genom att samhället har rätt att ta barnet från dessa vid behov.

Anledningen till de stenhårda kontroller som genomförs av adoptivföräldrar handlar om två saker:
1. Barnen har redan ett trauma i bagaget och man vill så långt det är möjligt skaffa garanter för att barnet verkligen ska få det bra.
2. Hemlandet kräver att hårda föräldrakontroller genomförs av adoptionslandet.

Jag håller fö med dig. Det skulle behövas ett föräldrakörkort men isf skulle det knappt födas några barn, tror jag mig veta.
Citera
2007-12-26, 00:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hittills har hetero singelkvinnor tvingats resa utomlands men det kan komma att ändras snart av denna artikel att döma.
]

Vilken grej! Undrar om det blir som i USA.
Där får kvinnorna sitta med en katalog och välja ut en lämplig donator.
De få se ansiktsfoto, längd, utbildning och intressen samt info om sjukdomsbakgrund.

Ungefär som en hingstkatalog
Citera
2007-12-26, 03:06
Bannlyst
Ska samhället betala detta som nu betalas privat utrikes?

Att göra barn är ett nöje, med en friskrivning emot underhåll skulle många män ställa upp.
Den som vill ha barn utan samlag kan göra som homos gör gratis nu, dom hjälper varandra.

Ska skattekassan betala allt och är det inte fortfarande så att svenska kriminella pojkar brukar ha ensamstående mödrar?
Citera
2007-12-26, 03:58
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Föräldrar med sociala problem löses genom att samhället har rätt att ta barnet från dessa vid behov.

Anledningen till de stenhårda kontroller som genomförs av adoptivföräldrar handlar om två saker:
1. Barnen har redan ett trauma i bagaget och man vill så långt det är möjligt skaffa garanter för att barnet verkligen ska få det bra.
2. Hemlandet kräver att hårda föräldrakontroller genomförs av adoptionslandet.

Jag håller fö med dig. Det skulle behövas ett föräldrakörkort men isf skulle det knappt födas några barn, tror jag mig veta.

Ja och att ta ifrån ungen från dess förälder i ung ålder är ju inte traumatiskt alls menar du? (nej givetvis menar du inte det, så långt fattar jag. Men läs gärna min elaborerade utläggning nu, så blir jag glad)

Har ungen fått leva under "prövotiden" ( i en sisådär 2-3 år) så blir ju ungen skadad för livet av att tvingas skiljas från sin mor, även om morsan är en alkoholiserad sprutnarkoman eller en liten fjortismorsa som fått sin första mens för typ två dagar sen och knappt är mer än ett barn själv.

Så då skadar samhället barnet genom att ta den ifrån föärldern, och så har vi plötsligt ett nytt adoptivbarn med trauma i bagaget som troligtvis har oturen att hamna hos några olämpliga peddon till föräldrar, eller jävla livets ord anhängare som indoktrinerar "bortbytingen" enligt deras sjuka världsföreställning.

Jo ett körkort i föräldrarskap borde fan krävas. Men den största frågan blir ofta: "Men hur gör man med olycksfödslarna då? De som sker iallafall"

tja, jag skulle isåfall se lösningen att man helt enkelt reversibelt steriliserar nyfödda barn. Sen när de växer upp och blir hormonstinna sprutnarkomaner så kan de knulla runt hu mycket de vill, för några ungar blir det inte. De får helt enkelt ta det här föräldrakörkortet först, och DÅ kan de få tillstånd att gå till läkaren och häva steriliseringen. När de bevisat att de kan försörja och uppfostra ett barn.

Men givetvis kommer några att skrika "barnövergrepp" över en så "hemsk" metod (sterilisera små barn, ojojoj då gud så barbariskt!), fast då vill jag påpeka att inte en käft verkar gnälla över att judar i vårat "civiliserade" västerländska samhälle faktiskt låter könsstympa sina egna ungar, utan bedövning (de tar fram en sax och klipper förhuden av ungen samtidigt som den, med all rätt skriker av smärta). Att några primitiva idioter i Afrika (menar givetvis inte att alla afrikaner är primitiva idioter, men det finns såna i afrika också) skär klitoris av sina döttrar är visserligen hemskt, men för det första så blir man inte förvånad då de ligger några hundra år bakåt i tiden därborta, och desutom är SÅNT olagligt i vår moderna västvärld, hur man då samtidigt kan lagligt tillåta omskärelse är bortom mig. Men så är det. Kalla mig anti-semitisk om ni vill gott folk, men jag har problem med människor som låter någon vodkastinkande polisong-krulltott klippa förhuden av sitt egna spädbarn. Religion är roten till allt det onda i världen.

Så sterilisering av ungarna är nog den minst smärtsamma vägen att gå för att kunna forcera barnafödandet lite, dvs. om inte kvinnor kan tänka sig att stå ut med tvångsaborter så fort de blir "illegalt gravida"? Fast det tror jag inte att dem kan tänka sig.

Att ett mindre antal barn föds ser jag bara som en vinst, den här planeten är överbebodd, och folk som ska kalla sig "civiliserade" måste snart ta och inse att fortplantning är INTE en mänsklig rättighet! För fortplantningen sker helt utan någon som helst hänsyn till huruvida vår planet ens kan försörja så många individer inom arten. Därför skulle ett samhälle som kräver tillstånd till barnafödsel få lite mer respekt från mig, för det bevisar att samhället i stort iallafall tänker på konsekvenserna av att sätta ett liv till världen, istället för denna "sopa under mattan"-metod som praktiseras idag.

Det är det vi har att välja på, antingen kontrollerar vi födandet lite hårdare eller så får vi dra igång World War III, och skära ner antalet människor lite i radioaktiv eld. Vilket låter jobbigast?
Citera
2007-12-26, 11:08
Medlem
dumms avatar
Citat:
En massa bra text

Jag och en polare ville ha ett sämhälle liknande det du beskriver med sterisering, lite mer utvecklat dock, alla under iq 100 steriliseras. När det gott kanske 100 or gör man samma sak men med 110 iq som gräns, man avlar fram en smartare mänsklighet. Survival of the smartest, vor lärare tyckte inte om det lika mycket som vi och vi fick inte holla vorat planerade föredrag inför klassen.
Citera
2007-12-26, 11:27
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Jag och en polare ville ha ett sämhälle liknande det du beskriver med sterisering, lite mer utvecklat dock, alla under iq 100 steriliseras. När det gott kanske 100 or gör man samma sak men med 110 iq som gräns, man avlar fram en smartare mänsklighet. Survival of the smartest, vor lärare tyckte inte om det lika mycket som vi och vi fick inte holla vorat planerade föredrag inför klassen.

Det fanns en kille som hette Adolf som gillade att fundera över liknande tankar om människoavel för sådär 100 år sen.

Visst kan man dras med i tankar om föräldrakörkort när man ser vissa barn som far illa. Men om man sedan har någon som helst livserfarenhet så vet man dels att livet inte är svart eller vitt, utan fyllt av gråzoner. Bortsett från en HIV-positiv prostituerad som går på heroin och bor i en sko så är det inte lätt med gränsdragningar. De allra finmaskigaste kontroller av fosterföräldrar misslyckas. Jag har bara i min bekantskapskrets två fall av fosterbarn som misshandlats svårt och/eller utsatts för incest. Samt ett adopterat barn som hamnade i en bitter vårdnadstvist - om vilken av föräldrarna som skulle slippa få ta hand om barnet...

Sedan har vi det rent darwinistiska perspektivet. Vi har absolut ingen koll på åt vilket håll människorasen borde utvecklas, och ska i möjligaste mån undvika att strömlinjeforma genbasen för bästa överlevnad i framtiden.
Citera
2007-12-26, 12:16
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumm

Någon rasavel/selektiv avel ställer jag mig inte bakom, då det bara gör mänskligheten en otjänst. Om man ska välja bort stora folkgrupper från genpoolen så kommer det slutligen resultera i genetiska defekter på den "rena rasen" (använder det som beskrivande uttryck, tror inte själv på att mänskligheten kan delas in i raser) då genpoolen blir för liten, och det i sig kommer göra att den dör ut. Fast så långt tänkte nog inte Hitler och hans gelikar (kan bero på att man inte kunde lika mycket om arvsmassa och dyl under 1920-1940talet).

Visserligen kan man ju tycka att folk borde veta bättre än så idag, men rasism är ju inte en ideologi som är känd för att fokusera på vetenskapliga läror, eller läror överhuvudtaget, utan snarare på okunskap och idioti.

Iq är för övrigt en väldigt urusel metod för att mäta intelligens med (lite som BMI är en värdelös metod att mäta fysisk hälsa med), och jag skulle se det som ett riktigt tramp i klaveret om man tillät iq-rensning ske.

Min metod handlar enbart om att man ska förhindra att det föds så mycket barn av föräldrar som egentligen inte har rätt att vara föräldrar. Som jag sa, fortplantning är INTE en mänsklig rättighet, då det är samhället i stort och barnet som får plocka upp notan om det går snett, inte föräldern.
Citera
2007-12-26, 14:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
tja, jag skulle isåfall se lösningen att man helt enkelt reversibelt steriliserar nyfödda barn. Sen när de växer upp och blir hormonstinna sprutnarkomaner så kan de knulla runt hu mycket de vill, för några ungar blir det inte. De får helt enkelt ta det här föräldrakörkortet först, och DÅ kan de få tillstånd att gå till läkaren och häva steriliseringen. När de bevisat att de kan försörja och uppfostra ett barn.

?

Hehehe exakt den där idén hade även jag för en 15år sedan
Precis som du insåg jag att det kanske skulle kunna fungera i ett parallellt universum.

När det gäller omskärelse så är det absolut ett övergrepp som individen själv borde få bestämma över senare i livet.
Kanske är det inte så laddat ämne för att det, till skillnad från kvinnlig stympning, medföljer positiva effekter.

Det positiva är renligheten och att kvinnor i länder där män är omskurna inte drabbas i lika stor utsträckning av livmoderhalscancer.
(Nu är det ju dock inte därför man omskär, utan pga kultur, för vilken man skulle offra förhuden för en kvinnas skull?).

Tänk vad mkt kvinnor som skulle dö i underlivscancer/infektioner i de delar av världen (där omskärlese ofta är vanligt förekommande) där de har svårt att sköta sin hygien pga brist på tvål och vatten.
De snuskiga beduinerna hade för länge sedan varit utrotade

Kvinnors underlivsinfektioner, uvi m.m., när de är i relationer kommer många gånger med hjälp av bakterierna under pojkvännernas förhud.

Jag har haft bekanta genom åren som haft problem med återkommande uvi men sedan de stenhårt börja kräva nytvättad kuk innan sex så är de av med problemen. Notera att det inte på något sätt gällt några ofräscha killar.
Citera
2007-12-26, 14:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattuppen

Att göra barn är ett nöje, med en friskrivning emot underhåll skulle många män ställa upp.

Det är ju helt sjukt isf?!

Skulle män kunna tänka sig att skänka sin spermie till vem som helst?
Jag skulle tex inte donera något av mina ägg för jag skulle aldrig i helvete kunna lämna bort en del av mig i händerna på någon annan.
Tänk om barnet, som till hälften består av mig, får risiga föräldrar?
För mig skulle det nog räcka med att min halva avkomma inte fick en uppfostran som till fullo speglade min uppfattning.

Citat:
Ska skattekassan betala allt och är det inte fortfarande så att svenska kriminella pojkar brukar ha ensamstående mödrar?

OBS!
Det har inte med ensamstående mammor att göra.
Kriminella kommer huvudsak från samhällsklass 3 dvs samhällets bottenskikt ur ekonomisk synvinkel.
Där hittar vi många ensamstående mammor.

Ensamstående akademiska mammor och ex invandrare från samhällsklass 2 och 3 har sällan problem med kriminella barn som inte klarade skolan.
Citera
2007-12-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

http://www.expressen.se/halsa/1.9809...eltjejer-hjalp

hetero? alla förstår ju att det handlar om smyglesbianer, men som utger sig för hetero-kvinnor.
Citera
2007-12-26, 15:19
Medlem
dumms avatar
Citat:
Någon rasavel/selektiv avel ställer jag mig inte bakom, då det bara gör mänskligheten en otjänst. Om man ska välja bort stora folkgrupper från genpoolen så kommer det slutligen resultera i genetiska defekter på den "rena rasen" (använder det som beskrivande uttryck, tror inte själv på att mänskligheten kan delas in i raser) då genpoolen blir för liten, och det i sig kommer göra att den dör ut. Fast så långt tänkte nog inte Hitler och hans gelikar (kan bero på att man inte kunde lika mycket om arvsmassa och dyl under 1920-1940talet).

Aye, jag menar heller inte att det finns nogra raser, vet ockso att iq inte är det bästa sättet att mäta intelligens po, dock skulle det fungera ypperligt, hur hemskt det än är. Det är skillnad po att ha en ide och att faktiskt vilja utföra den. Likadant som anarkism är en bra ide inser jag att det äinte kommer att fungera.

Angoende föräldrakörkort tycker jag det är en strolande ide, problemet är hur man ska hindra folk som inte har körkortet ifron att fo barn. Jag ser hellre en obligatorisk föräldrautbildning där det ingor uppföljning tills barnet fyller 18. Om man inte gor po den skulle t.ex. barnbidraget försvinna.

Personligen längtar jag tills man kan välja och vraka loss i dna kedjorna och skapa barn som är perfekta. Jag är rädd att fo barn, jag har ingen aning vad jag skulle göra om mitt barn t.ex. blir gravt utvecklingsstört, jag vill inte vara far ot en sodan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in