Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Föräldrar med sociala problem löses genom att samhället har rätt att ta barnet från dessa vid behov.
Anledningen till de stenhårda kontroller som genomförs av adoptivföräldrar handlar om två saker:
1. Barnen har redan ett trauma i bagaget och man vill så långt det är möjligt skaffa garanter för att barnet verkligen ska få det bra.
2. Hemlandet kräver att hårda föräldrakontroller genomförs av adoptionslandet.
Jag håller fö med dig. Det skulle behövas ett föräldrakörkort men isf skulle det knappt födas några barn, tror jag mig veta.
Ja och att ta ifrån ungen från dess förälder i ung ålder är ju inte traumatiskt alls menar du?

(nej givetvis menar du inte det, så långt fattar jag. Men läs gärna min elaborerade utläggning nu, så blir jag glad)
Har ungen fått leva under "prövotiden" ( i en sisådär 2-3 år) så blir ju ungen skadad för livet av att tvingas skiljas från sin mor, även om morsan är en alkoholiserad sprutnarkoman eller en liten fjortismorsa som fått sin första mens för typ två dagar sen och knappt är mer än ett barn själv.
Så då skadar samhället barnet genom att ta den ifrån föärldern, och så har vi plötsligt ett nytt adoptivbarn med trauma i bagaget som troligtvis har oturen att hamna hos några olämpliga peddon till föräldrar, eller jävla livets ord anhängare som indoktrinerar "bortbytingen" enligt deras sjuka världsföreställning.
Jo ett körkort i föräldrarskap borde fan krävas. Men den största frågan blir ofta: "Men hur gör man med olycksfödslarna då? De som sker iallafall"
tja, jag skulle isåfall se lösningen att man helt enkelt reversibelt steriliserar nyfödda barn. Sen när de växer upp och blir hormonstinna sprutnarkomaner så kan de knulla runt hu mycket de vill, för några ungar blir det inte. De får helt enkelt ta det här föräldrakörkortet först, och DÅ kan de få tillstånd att gå till läkaren och häva steriliseringen. När de bevisat att de kan försörja och uppfostra ett barn.
Men givetvis kommer några att skrika "barnövergrepp" över en så "hemsk" metod (sterilisera små barn, ojojoj då gud så barbariskt!), fast då vill jag påpeka att inte en käft verkar gnälla över att judar i vårat "civiliserade" västerländska samhälle faktiskt låter könsstympa sina egna ungar, utan bedövning (de tar fram en sax och klipper förhuden av ungen samtidigt som den, med all rätt skriker av smärta). Att några primitiva idioter i Afrika (menar givetvis inte att alla afrikaner är primitiva idioter, men det finns såna i afrika också) skär klitoris av sina döttrar är visserligen hemskt, men för det första så blir man inte förvånad då de ligger några hundra år bakåt i tiden därborta, och desutom är SÅNT olagligt i vår moderna västvärld, hur man då samtidigt kan lagligt tillåta omskärelse är bortom mig. Men så är det. Kalla mig anti-semitisk om ni vill gott folk, men jag har problem med människor som låter någon vodkastinkande polisong-krulltott klippa förhuden av sitt egna spädbarn. Religion är roten till allt det onda i världen.
Så sterilisering av ungarna är nog den minst smärtsamma vägen att gå för att kunna forcera barnafödandet lite, dvs. om inte kvinnor kan tänka sig att stå ut med tvångsaborter så fort de blir "illegalt gravida"? Fast det tror jag inte att dem kan tänka sig.
Att ett mindre antal barn föds ser jag bara som en vinst, den här planeten är överbebodd, och folk som ska kalla sig "civiliserade" måste snart ta och inse att fortplantning är INTE en mänsklig rättighet! För fortplantningen sker helt utan någon som helst hänsyn till huruvida vår planet ens kan försörja så många individer inom arten. Därför skulle ett samhälle som kräver tillstånd till barnafödsel få lite mer respekt från mig, för det bevisar att samhället i stort iallafall tänker på konsekvenserna av att sätta ett liv till världen, istället för denna "sopa under mattan"-metod som praktiseras idag.
Det är det vi har att välja på, antingen kontrollerar vi födandet lite hårdare eller så får vi dra igång World War III, och skära ner antalet människor lite i radioaktiv eld. Vilket låter jobbigast?