MYCKET intressant tråd - framförallt att så många utan barn kommer med så excellenta utlåtanden..
Jag håller med i vissa utlåtanden och vissa inte, så håll i er - här kommer mina kommentarer;
-Givetvis ska man inte skaffa barn med någon man inte anser lämplig att bli förälder (oavsett orsak) och ambitionsnivån bör väl vara att man ser en framtid tillsammans som föräldrar men därifrån till att välja partner i en ras katalog tycker jag är att gå till överdrift.
-Jag är övertygad om att det finns lika många olämpliga föräldrar i samtliga samhällsklasser och inget "föräldrakörkort" i världen kan bevisa/förkasta hur du i själva verket kommer vara lämplig eller ej innan du väl sitter där med knytet i famnen och det faktiska ansvaret.
-Landstinget erbjuder vaccinationer mot livmodercancer till alla kvinnor över 15 år som bekostas av patienten själv, så jo den cancerfromen vet jag bestämt att de hittat källan till uppkomst till (hittar dessvärre ingen passande länk men har läst det bla på AF o Expressen för ett par mån sen).
-Låter allmännt tramsigt att diskutera om män föredrar att stå eller sitta när de kissar. Enligt BVC och VC ska man helst lära sina små gossar att sitta då de "tömmer ur" blåsan bättre än när de står vilket på sikt ger mindre risk för bla prostata cancer i framtiden.
-Väljer man att inseminera tycker jag man ska bekosta detta själv om det inte är påvisat att insemination krävs av medicinska orsaker och endast upp till en begränsad ålder typ max 35-40 år av hänsyn till den biologiska klockan vi alla lever med.
Det var nog allt för nu..