• 3
  • 4
2007-12-27, 02:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Hehe, att man är intresserad av hur hygienen sköts kan jag förstå, men "sitter eller står han"? WTF!? Har ni inget bättre för er liksom? (till och med vädret verkar mer intressant som samtalsämne)

.

Du kan inte ana

Diskussioner mellan kvinnor har en tendens till att verkligen hamna på dna-nivå.
De har även en tendens att spåra ur.

Jag har flera gånger, på kvinnliga internetforum, sett trådar spåra ur fullständigt med hotfulla pm och låsta trådar.
Gissa ämnet ?

Huruvida man ska lära sina söner stå eller kissa

Det är så patetiskt roligt att just kvinnor kan klösa ögonen ur varandra gällande denna frågeställning.

Kvinnor med sittande män talar om för kvinnor med stående män, hur snuskiga och ohygieniska deras män är.
Givetvis kommer även genusperspektivet in.
Män som står och kissar gör detta enbart för att hävda sig och bevisa sin manlighet.

Jag omger mig dock inte med sådana vänner irl men följer gärna fighterna på nätet.
Citera
2007-12-27, 02:20
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du kan inte ana

Diskussioner mellan kvinnor har en tendens till att verkligen hamna på dna-nivå.
De har även en tendens att spåra ur.

Jag har flera gånger, på kvinnliga internetforum, sett trådar spåra ur fullständigt med hotfulla pm och låsta trådar.
Gissa ämnet ?

Huruvida man ska lära sina söner stå eller kissa

Det är så patetiskt roligt att just kvinnor kan klösa ögonen ur varandra gällande denna frågeställning.

Kvinnor med sittande män talar om för kvinnor med stående män, hur snuskiga och ohygieniska deras män är.
Givetvis kommer även genusperspektivet in.
Män som står och kissar gör detta enbart för att hävda sig och bevisa sin manlighet.

Jag omger mig dock inte med sådana vänner irl men följer gärna fighterna på nätet.

HAHA! XD

Herregud! (och det kommer från en militant ateist ), hur orkar man? Det där med genusperspektivet är kul, alltså om killar använder det som manlighetsgrej att stå upp efter 10 års ålder så vill jag separera mig ännu längre bort från mina "bröder".

Jag gillar att sitta ner, för att det är bekvämt och för att man då kan läsa något samtidigt, dessutom slipper man hålla på och sikta (har jag behov av det så går jag till skjutbanan) och jag vågar gissa att resturangpersonal uppskattar om killarna sitter ner på gästtoaletten istället för att stå och drälla ner.

Om naturen kallar i öh.. Naturen, så är det ju givetvis en annan sak, men finns det en klosett tillgänglig så fördedrar jag att vila de trötta benen och sätta mig ner.
Citera
2007-12-27, 02:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
HAHA! XD

Herregud! (och det kommer från en militant ateist ), hur orkar man? Det där med genusperspektivet är kul, alltså om killar använder det som manlighetsgrej att stå upp efter 10 års ålder så vill jag separera mig ännu längre bort från mina "bröder".

Jag gillar att sitta ner, för att det är bekvämt och för att man då kan läsa något samtidigt, dessutom slipper man hålla på och sikta (har jag behov av det så går jag till skjutbanan) och jag vågar gissa att resturangpersonal uppskattar om killarna sitter ner på gästtoaletten istället för att stå och drälla ner.

Om naturen kallar i öh.. Naturen, så är det ju givetvis en annan sak, men finns det en klosett tillgänglig så fördedrar jag att vila de trötta benen och sätta mig ner.

Visst är det roligt

Jag har ju bara gästat FB ett par dagar men, ur genusperspektiv, är det otroligt intressant att se hur olika kvinnor och män uttrycker sig och hur olika de angriper problematiken.
Frågeställningarna är ju detsamma men pulsen ökar på olika ställen beroende på om du är kvinna eller man.
Citera
2007-12-27, 02:35
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Visst är det roligt

Jag har ju bara gästat FB ett par dagar men, ur genusperspektiv, är det otroligt intressant att se hur olika kvinnor och män uttrycker sig och hur olika de angriper problematiken.
Frågeställningarna är ju detsamma men pulsen ökar på olika ställen beroende på om du är kvinna eller man.

Att pulsen ökar på olika ställen är ju för att alla känner sig väl träffade på något plan när generalisering börjar uppstå. Fast på just FB så verkar misogynismen vara rätt överhängande, fast jag ska inte sticka under stolen med hur kul det är att verbalt banka sönder misogynisternas vrickade åsikter.
Citera
2007-12-27, 12:40
Medlem
myrornaskrigs avatar
MYCKET intressant tråd - framförallt att så många utan barn kommer med så excellenta utlåtanden..

Jag håller med i vissa utlåtanden och vissa inte, så håll i er - här kommer mina kommentarer;

-Givetvis ska man inte skaffa barn med någon man inte anser lämplig att bli förälder (oavsett orsak) och ambitionsnivån bör väl vara att man ser en framtid tillsammans som föräldrar men därifrån till att välja partner i en ras katalog tycker jag är att gå till överdrift.
-Jag är övertygad om att det finns lika många olämpliga föräldrar i samtliga samhällsklasser och inget "föräldrakörkort" i världen kan bevisa/förkasta hur du i själva verket kommer vara lämplig eller ej innan du väl sitter där med knytet i famnen och det faktiska ansvaret.
-Landstinget erbjuder vaccinationer mot livmodercancer till alla kvinnor över 15 år som bekostas av patienten själv, så jo den cancerfromen vet jag bestämt att de hittat källan till uppkomst till (hittar dessvärre ingen passande länk men har läst det bla på AF o Expressen för ett par mån sen).
-Låter allmännt tramsigt att diskutera om män föredrar att stå eller sitta när de kissar. Enligt BVC och VC ska man helst lära sina små gossar att sitta då de "tömmer ur" blåsan bättre än när de står vilket på sikt ger mindre risk för bla prostata cancer i framtiden.
-Väljer man att inseminera tycker jag man ska bekosta detta själv om det inte är påvisat att insemination krävs av medicinska orsaker och endast upp till en begränsad ålder typ max 35-40 år av hänsyn till den biologiska klockan vi alla lever med.

Det var nog allt för nu..
Citera
2007-12-29, 02:50
Bannlyst
Bra försök er att hålla er till ämnet eller starta nytt, det är enklare så.
Citera
2008-01-22, 22:54
Medlem
Mäns rätt till offentligt finansierad surrugatmamma

Många tjejer säger sig vara trötta på män och vill därför bli inseminerade bekostat med våra skattepengar. Eftersom det är lätt för de flesta tjejer att bli mammor med naturmetoden så tycker jag att de själva borde bekosta en badsemester med någon väl vald väninna. Detta är ett osvikligt knep som tjejer tillämpat under lång tid. Dessutom kommer de självklart att bli ensamma om vårdnaden eftersom det är lätt att säga att de inte minns vad pappan heter.
För killar är det idag svårare att få bli ensam pappa på detta sätt och idag går det inte att få sådan hjälp av sjukvården. Därför tycker jag att samhället skall ställa upp med surrogatmammor åt oss män som vill ha ett barn men inte en kvinna i huset.
Man kan naturligtvis ta fram barnperspektivet och säga att det är synd om barn som inte vet vem deras mamma är, men det är ju lika synd om de barn som inte vet vem deras pappa är. Men om samhället fixar surrugatmammor så kan vi väl tala om för barnet vem som var mamma, efter barnets artonårsdag. Detta är en fråga som jag tycker bör utredas samtidigt som vi utreder ensamna kvinnors rätt till insemination.
Vi skall väl inte tillåta att män behandlas annorlunda än kvinnor.
Citera
2008-01-23, 11:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Inte så konstigt om du frågar mig. Fast å andra sidan, när ditt senaste förhållande har hållit i ett par år så är jag övertygad om att du intalat dig själv att snubben du är med fyller alla dessa egenskaper (även om han i realiteten inte gör det).

Relationen som varade i åtta år, där var inte killen komplett enligt mina tre (pappamaterial, god vän, god älskare) därför blev det heller inga barn.

Den senaste var underbar, vilken fantastiskt toppenkille, definitivt en sådan jag unnar alla tjejer.

Har en till på lager men han är upptagen och är hon smart, vilket jag tror att hon är, ser hon till att behålla honom i tid och evighet

Det jag vill ha sagt är att det finns människor som är ett perfekt komplement till en själv, men de växer sannolikt inte på träd.
Jag har bara träffat två hittills och skulle alla kvinnor resonera som mig skulle det inte bli många barn gjorda

PS idag var det en läkare på Oprah Winfrey som talade om förhud och livmorderhalscancer
Senast redigerad av Lava 2008-01-23 kl. 11:42.
Citera
2008-01-23, 11:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Många tjejer säger sig vara trötta på män och vill därför bli inseminerade bekostat med våra skattepengar. Eftersom det är lätt för de flesta tjejer att bli mammor med naturmetoden så tycker jag att de själva borde bekosta en badsemester med någon väl vald väninna. Detta är ett osvikligt knep som tjejer tillämpat under lång tid. Dessutom kommer de självklart att bli ensamma om vårdnaden eftersom det är lätt att säga att de inte minns vad pappan heter.
För killar är det idag svårare att få bli ensam pappa på detta sätt och idag går det inte att få sådan hjälp av sjukvården. Därför tycker jag att samhället skall ställa upp med surrogatmammor åt oss män som vill ha ett barn men inte en kvinna i huset.
Man kan naturligtvis ta fram barnperspektivet och säga att det är synd om barn som inte vet vem deras mamma är, men det är ju lika synd om de barn som inte vet vem deras pappa är. Men om samhället fixar surrugatmammor så kan vi väl tala om för barnet vem som var mamma, efter barnets artonårsdag. Detta är en fråga som jag tycker bör utredas samtidigt som vi utreder ensamna kvinnors rätt till insemination.
Vi skall väl inte tillåta att män behandlas annorlunda än kvinnor.

Bögarna hittar ju surrogatmammor, borde väl fungera för dig med?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in