Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
När det gäller mäns våld mot kvinnor pratar man ofta om "normaliseringsprocessen". Detsamma gäller säkert för män som faller för elaka kvinnor också. Mannen blir charmad av kvinnans personlighet och faller pladask. Senare när han trillat dit börjar kvinnan manipulera och trycka ner mannen. Finns nog ingen som dras till personer som är elaka från början.
Detta stämmer säkert, det tror jag.
Speciellt vad gäller borderlinekvinnor, som kan var otroligt charmiga och fina, sedan slå över till häxan som vill att du skall dö en hemsk död eller något.
Detta skriver jag trots att jag själv har denna diagnos bland annat, MEN jag har gjort något åt det, nämligen att genomgå en av de tuffaste terapiformer som finns, och den enda bevisat effektiva för just borderlinefolk.
Enligt min psykolog jag har, uppvisar jag numera nästan inget borderlinebeteende alls, med självskador och annat. Jag har aldrig manipulerat min make, utan varit en sk. självskadare som vänt allt inåt istället.
Maken är ju den som märkt min enorma förbättring, och att jag numera kan säga att " F*n, jag känner mig borderline idag!" då vet han hur jag mår, och framförallt så är ju jag ärlig.
Jag önskar att ALLA borderlinekvinnor skulle genomgå denna stentuffa terapi, jag tror vi skulle ha mindre vårdnadstvister, mindre mammor som inte låter barnen se sin pappa och annat elände.
Faktiskt.
( Men, terapin ÄR skitjobbig, många hoppar av för att det gör för ont, men står man ut, så får man bättre livskvalite och lär sig att ta sitt ansvar emot andra.
Jag har aldrig ångrat att jag gick igenom den, fast det var som att mentalt hoppa ned i en pool full med hajar.
Numera är mina årstidsdepressioner värst, de är svartare än månens baksida, men det är en ärftlig sak, jag är som en klocka, och jag vet ju numera när de dyker upp och KAN vidta åtgärder, för mina barn skall fanimig inte bli moderslösa tack vare en sjukdom man KAN göra något åt. )
Kan man läsa om den här terapin? Skulle vilja se vad som gör den så tuff och dylikt