2007-12-25, 17:31
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
När det gäller mäns våld mot kvinnor pratar man ofta om "normaliseringsprocessen". Detsamma gäller säkert för män som faller för elaka kvinnor också. Mannen blir charmad av kvinnans personlighet och faller pladask. Senare när han trillat dit börjar kvinnan manipulera och trycka ner mannen. Finns nog ingen som dras till personer som är elaka från början.

Detta stämmer säkert, det tror jag.

Speciellt vad gäller borderlinekvinnor, som kan var otroligt charmiga och fina, sedan slå över till häxan som vill att du skall dö en hemsk död eller något.

Detta skriver jag trots att jag själv har denna diagnos bland annat, MEN jag har gjort något åt det, nämligen att genomgå en av de tuffaste terapiformer som finns, och den enda bevisat effektiva för just borderlinefolk.

Enligt min psykolog jag har, uppvisar jag numera nästan inget borderlinebeteende alls, med självskador och annat. Jag har aldrig manipulerat min make, utan varit en sk. självskadare som vänt allt inåt istället.

Maken är ju den som märkt min enorma förbättring, och att jag numera kan säga att " F*n, jag känner mig borderline idag!" då vet han hur jag mår, och framförallt så är ju jag ärlig.

Jag önskar att ALLA borderlinekvinnor skulle genomgå denna stentuffa terapi, jag tror vi skulle ha mindre vårdnadstvister, mindre mammor som inte låter barnen se sin pappa och annat elände.

Faktiskt.

( Men, terapin ÄR skitjobbig, många hoppar av för att det gör för ont, men står man ut, så får man bättre livskvalite och lär sig att ta sitt ansvar emot andra.
Jag har aldrig ångrat att jag gick igenom den, fast det var som att mentalt hoppa ned i en pool full med hajar.
Numera är mina årstidsdepressioner värst, de är svartare än månens baksida, men det är en ärftlig sak, jag är som en klocka, och jag vet ju numera när de dyker upp och KAN vidta åtgärder, för mina barn skall fanimig inte bli moderslösa tack vare en sjukdom man KAN göra något åt. )
Citera
2007-12-25, 17:46
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Detta stämmer säkert, det tror jag.

Speciellt vad gäller borderlinekvinnor, som kan var otroligt charmiga och fina, sedan slå över till häxan som vill att du skall dö en hemsk död eller något.

Detta skriver jag trots att jag själv har denna diagnos bland annat, MEN jag har gjort något åt det, nämligen att genomgå en av de tuffaste terapiformer som finns, och den enda bevisat effektiva för just borderlinefolk.

Enligt min psykolog jag har, uppvisar jag numera nästan inget borderlinebeteende alls, med självskador och annat. Jag har aldrig manipulerat min make, utan varit en sk. självskadare som vänt allt inåt istället.

Maken är ju den som märkt min enorma förbättring, och att jag numera kan säga att " F*n, jag känner mig borderline idag!" då vet han hur jag mår, och framförallt så är ju jag ärlig.

Jag önskar att ALLA borderlinekvinnor skulle genomgå denna stentuffa terapi, jag tror vi skulle ha mindre vårdnadstvister, mindre mammor som inte låter barnen se sin pappa och annat elände.

Faktiskt.

( Men, terapin ÄR skitjobbig, många hoppar av för att det gör för ont, men står man ut, så får man bättre livskvalite och lär sig att ta sitt ansvar emot andra.
Jag har aldrig ångrat att jag gick igenom den, fast det var som att mentalt hoppa ned i en pool full med hajar.
Numera är mina årstidsdepressioner värst, de är svartare än månens baksida, men det är en ärftlig sak, jag är som en klocka, och jag vet ju numera när de dyker upp och KAN vidta åtgärder, för mina barn skall fanimig inte bli moderslösa tack vare en sjukdom man KAN göra något åt. )

Ursäkta som frågar, jag är en nyfiken rackare Kan man läsa om den här terapin? Skulle vilja se vad som gör den så tuff och dylikt
Citera
2007-12-25, 19:32
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Ursäkta som frågar, jag är en nyfiken rackare Kan man läsa om den här terapin? Skulle vilja se vad som gör den så tuff och dylikt

Sök på DBT, Dialektisk Beteende Terapi, som det står för. Finns mest på engelska om den.
Jag blev tex. videofilmad under sessionerna med min psykolog. Skitkul, verkligen.

Plus att man också har en gruppträff i veckan, med folk som är som en själv. Men absolut värst är de ensklida sessionerna. Tro INTE att man kan snacka bort en DBT utbildad person, tvärtom. Och, DET gör jäkligt ont nät någon sätter fingret på dina absolut känsligaste punkter och gräver. Hårt.

Fast, Det bästa "min" psykolog sade var att;

" Du har ingen skyldighet emot någon , inte din make, inte din mamma eller syskon.
MEN, du har fanimig valt SJÄLV att få två barn, DE har du en skyldighet emot. Skyldigheten att finnas som mor, och inte ta livet av dig.
För då är de dom som sitter i mitt väntrum och undrar vad de gjorde för fel så att du tog livet av dig. VILL du det..? "

Hårda bud. Och uteblir du tre gånger, åker du ut. Punkt.

Tillbaka till ämnet nu va?
Citera
2007-12-25, 19:39
Medlem
Apspektakels avatar
Kan väl bara svara för mig själv.
Det funkade första gången, detta förutsatte dock att tjejen faktiskt var trevlig till att börja med, galenskaperna och diverse skit kom inte förren efter ett tag.

Men men, så fort det ens är en antydan till bitchighet nu för tiden är det andra bullar!
Citera
2007-12-25, 21:27
Medlem
dumms avatar
Aye, tror med po den där normaliseringsprocessen, om nogon är elak fron början skiter man i att umgos med den, men om det dyker upp successivt ser man över det, till slut är man i skiten. Man märker inte vad man har föräns man förlorar det heller, eller tvärtom - du märker inte hur illa du blivit behandlad föräns det är slut.
Citera
2007-12-25, 22:19
Medlem
Nej jag mår illa om en tjej är så mot mig.

de funkar INTE. Dock så verkar de funka jävligt bra mot tjejer.
Citera
2007-12-25, 22:49
Medlem
Maxieboys avatar
Själv skulle jag aldrig göra det. Främst för att jag aldrig intresserar mig så pass mycket för en person att jag skulle orka hålla på om personen behandlar mig som skit.
Citera
2007-12-25, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Jag härmar nedanstående trådskapare och tycker det kunde vara intressant med motsatt frågeställning. Alltså; vad är dessa forums tjejers erfarenhet av detta fenomen? Blir killar mer intresserade om ni ignorerar/behandlar dem dåligt osv? Eller smälter de som is om ni är gulliga, snälla och snarast mesiga? Och vad anser ni killar att ni blir mest attraherade av? (och självklart finns det alla varianter däremellan - jag är medveten om hela spektrat av nyanser i detta ämne)

Möjligtvis om du dissar en tönt, men en kille med lite "stake" och värdighet kommer med all största sannolikhet att be dig att dra åt helvete om du behandlar han illa. Skulle en tjej behandla mig illa så skulle jag be henne att dra åt helvete.

Det som attraherar mig är nog att tjejen är ömsint och omtänksam och rolig att ha och göra med. Kort och gott en tjej som man trivs ihop med och som man behandlar med respekt och får respekt tillbaka med. Nåt annat duger inte såvida det inte handlar om ett regelrätt KK, men då är det viktigt att bägge två är med på det.
Citera
2007-12-26, 01:56
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Sök på DBT, Dialektisk Beteende Terapi, som det står för. Finns mest på engelska om den.
Jag blev tex. videofilmad under sessionerna med min psykolog. Skitkul, verkligen.

Plus att man också har en gruppträff i veckan, med folk som är som en själv. Men absolut värst är de ensklida sessionerna. Tro INTE att man kan snacka bort en DBT utbildad person, tvärtom. Och, DET gör jäkligt ont nät någon sätter fingret på dina absolut känsligaste punkter och gräver. Hårt.

Fast, Det bästa "min" psykolog sade var att;

" Du har ingen skyldighet emot någon , inte din make, inte din mamma eller syskon.
MEN, du har fanimig valt SJÄLV att få två barn, DE har du en skyldighet emot. Skyldigheten att finnas som mor, och inte ta livet av dig.
För då är de dom som sitter i mitt väntrum och undrar vad de gjorde för fel så att du tog livet av dig. VILL du det..? "

Hårda bud. Och uteblir du tre gånger, åker du ut. Punkt.

Tillbaka till ämnet nu va?

Men man ska väl inte gå på DBT om man inte fått en diagnos av en psykolog eller dylikt först? Tror psykopatiska tjejer också kan behandla killar illa men i det fallet hjälper knappast en DBT behandling skulle jag tro.
Citera
2007-12-26, 01:59
Medlem
Rikard_s avatar
Nej det är bara irriterande. Men om tjejen bortsett ifrån att hon håller på så är underbar så försöker man ju själv ignorera det och fortsätta med henne.

Då antar jag väl att tjejen tror att killen blir mer interreserande för att han stannar med henne även fast hon gör som hon gör.
Citera
2007-12-26, 05:17
Medlem
Månsans avatar
Intressantare med lite kylig attityd

Till en början upplever jag det klart intressantare om kvinnan är lite sval, t o m kylig. Man måste skärpa till sig för att kunna fånga in bytet. Detta bygger förstås på att man når framgångar under erövringens gång. Hon ska smälta sakta och till slut bli det infångade, hängivna och förälskade bytet.

Men om hon fortsätter vara kylig eller behandlar mig illa ger jag upp. I min ålder slösar man inte bort allt för mycket tid på tråkiga damer. Det finns så många andra runt hörnet.
Citera
2007-12-26, 07:01
Bannlyst
Lol! Ja det är rätt, sparka de jävlarna på kewken! Hah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in