2007-12-23, 11:23
Medlem
Jag härmar nedanstående trådskapare och tycker det kunde vara intressant med motsatt frågeställning. Alltså; vad är dessa forums tjejers erfarenhet av detta fenomen? Blir killar mer intresserade om ni ignorerar/behandlar dem dåligt osv? Eller smälter de som is om ni är gulliga, snälla och snarast mesiga? Och vad anser ni killar att ni blir mest attraherade av? (och självklart finns det alla varianter däremellan - jag är medveten om hela spektrat av nyanser i detta ämne)
Citera
2007-12-23, 11:25
Medlem
Emp-snubbes avatar
Kan inte tala för någon annan än mig själv men jag hatar när flickor bitchar omkring. Det är helt enkelt så att jag vägrar ta skit och om någon skulle få för sig att behandla mig på detta sätt så skiter jag helt sonika i dem tills de slutar. (Man kan alltså säga att jag ger igen med samma medicin och det funkar i 99% av alla fall). Alltså behandlar jag dem som luft tills de kommer krypande vilket förmodligen bevisar den andra tråden du nämndes riktighet.
Citera
2007-12-23, 11:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Jag härmar nedanstående trådskapare och tycker det kunde vara intressant med motsatt frågeställning. Alltså; vad är dessa forums tjejers erfarenhet av detta fenomen? Blir killar mer intresserade om ni ignorerar/behandlar dem dåligt osv? Eller smälter de som is om ni är gulliga, snälla och snarast mesiga? Och vad anser ni killar att ni blir mest attraherade av? (och självklart finns det alla varianter däremellan - jag är medveten om hela spektrat av nyanser i detta ämne)
En tjej som dissar mig eller behandlar mig illa har inte en chans att få mig som partner.
Möjligtvis skulle jag sätta på henne i tvåan för att sedan åka därifrån med ett leende på läpparna...
Citera
2007-12-23, 11:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Nej, tvärtom.
Blir jag dåligt behandlad av en tjej så blir jag inte mer intresserad av henne.
Citera
2007-12-23, 11:34
Medlem
Lavas avatar
Min uppfattning:

Vi har ett individproblem här som berör många psykologiska aspekter.

Sammanfattningsvis kan förklaras att den som låter sig bli illa behandlad antingen har taskig självkänsla eller har hunnit bli riktigt riktigt kär.
Citera
2007-12-23, 11:40
Medlem
myrornaskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Min uppfattning:

Sammanfattningsvis kan förklaras att den som låter sig bli illa behandlad antingen har taskig självkänsla eller har hunnit bli riktigt riktigt kär.

Helt riktigt - endast trasiga, empatilösa människor sätter taskig behandling av sina medmänniskor i system oavsett kön och vem fan vill ha en sån partner??
Citera
2007-12-23, 11:45
Medlem
troubadixs avatar
Tjejer som är kalla och elaka är så satans okvinnligt och osexigt....
Jag vill ha värme och empati.
Citera
2007-12-23, 11:45
Bannlyst
Det enda som händer är att man blir sur och förbannad och hittar en ny på studs.
Citera
2007-12-23, 13:07
Medlem
Om en tjej hade varit spelat ointresserad, eller behandlat mig på ett kyligt och arrogant sätt, så hade jag knappast attraherats av henne. Tvärtom.
Precis som troubadix skrev är värme och empati desto mer lockande.
Citera
2007-12-23, 13:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Min uppfattning:

Vi har ett individproblem här som berör många psykologiska aspekter.

Iofs pratar ju du om ett senare skede för såvitt jag förstod det handlade frågeställningen om man blir intresserad av en tjej som behandlar en illa.

Och jag tror verkligen att män och kvinnor till stor del skiljer sig åt i den här frågan.
Män faller i väldigt mycket mindre omfattning av att bli taskigt behandlade, medan kvinnor tyvärr ser det som ett positivt, intressant drag och faller handlöst.
Vilket de flesta killar ser som totalt oförståeligt beteende men som vi alla vet så har de flesta kriminella en eller flera flickvänner, vilket jag gissar hänger ihop med trådens frågeställning på ett eller flera sätt...om jag ska vara kryptisk.
Citera
2007-12-23, 14:03
Medlem
Lavas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Iofs pratar ju du om ett senare skede för såvitt jag förstod det handlade frågeställningen om man blir intresserad av en tjej som behandlar en illa.

Nej det gör jag faktiskt inte.
Människor med dålig självkänsla kan många gånger vara destruktiva och söker sig till likasinnade.
De faller således för de som behandlar dem illa.

Citat:
Och jag tror verkligen att män och kvinnor till stor del skiljer sig åt i den här frågan.
Män faller i väldigt mycket mindre omfattning av att bli taskigt behandlade, medan kvinnor tyvärr ser det som ett positivt, intressant drag och faller handlöst.
Vilket de flesta killar ser som totalt oförståeligt beteende men som vi alla vet så har de flesta kriminella en eller flera flickvänner, vilket jag gissar hänger ihop med trådens frågeställning på ett eller flera sätt...om jag ska vara kryptisk.

Jag ber dig att sluta skriva "kvinnor" eftersom det innebär en grov generalisering, och felaktig sådan.
Jag har aldrig träffat en människa, oavsett kön, med sund inställning till sig själv, motsatta könet och relationer som faller för dålig behandling ELLER utsätter andra för utstuderade metoder.

Det handlar om små människor med taskigt självförtroende som när de blir illa behandlade gör allt för att bli godkända och erkända.
Citera
2007-12-23, 14:05
Medlem
myrornaskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro

Nej nu är jag övertygad om att du generaliserar för mycket! Jag är tjej och attraheras definitivt inte av killar som behandlar mig taskigt på något sätt. Tvärtom förlorar jag fullständigt respekten för folk som medvetet är lumpna och har pissig attityd. Tycker mig dessutom se i bekantskapskretsen ungefär lika många killar som tjejer som möter ruttna äpplen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in