Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Jag härmar nedanstående trådskapare och tycker det kunde vara intressant med motsatt frågeställning. Alltså; vad är dessa forums tjejers erfarenhet av detta fenomen? Blir killar mer intresserade om ni ignorerar/behandlar dem dåligt osv? Eller smälter de som is om ni är gulliga, snälla och snarast mesiga? Och vad anser ni killar att ni blir mest attraherade av? (och självklart finns det alla varianter däremellan - jag är medveten om hela spektrat av nyanser i detta ämne)
Näe,
Verkligen inte.
jag lever ju i ett långvarigt förhållande, ca 18 år nu, vi är gifta och har barn.
Mina erfarenheter är att det faktiskt krävs kompromisser VARJE dag för att leva med en annan människa. Vi talar inte om djur här, utan personer med känslor.
Vi kanske är konstiga, jag och maken, men det går faktiskt inte en dag utan att någon av oss säger " jag älskar dig" OCH menar det. Vi är också så otuffa att vi kan smeka varandra i nacken, om man går förbi den andre som sitter på en stol och läser eller så.
Fortfarande, efter alla dessa år, kan vi gå och hålla handen på stan.
Och, kanske det mest talande av allt, jag får fortfarande litet fjärlilar i magen när han tittar på mig med sin speciella mörkblå blick. Kärlek tror jag att det kallas?
Ett förhållande där man behandlar någon som skit under en sko lär inte hålla länge.
Visst, vi bråkar också, men det är sällan.
När vi träffades var jag nog inte överdrivet gullig eller klängig, jag var bara jag och vår personkemi fungerade uppenbarligen, trots att jag i början "bara" betraktade honom som vän. Han var inte min drömtyp alls,
( som jag hade fantiserat ihop i skallen )
Han har berättat att han attraherades av mitt hår som är väldigt långt & tjockt och lockigt ( blond ) och mina ögon, plus att min humor var lika sjuk som hans egen.
Jag hittade en kille som gjorde mig glad, som fick mig att skratta, men som det även gick att tala liv och död med.
Där tände det nog, tror jag. hans insida var enormt fin, helt enkelt.
NU när jag känner honom såpass väl, och levt med honom så länge, så är han den vackraste, snyggaste mannen i världen. Och min drömtyp!
Men, man kan knappast säga att jag tänkte ( jag var bara tonåring då )
att " Detta är mannen som kommer att bli din make och far till dina barn"
Jag drog en jackpot med killen som inte var min typ. I dagens läge har han ett högt uppsatt arbete, trots att han aldrig tummat på familjelivet. När vi fick barn krävde han halva föräldraledigheten till exempel, och det han har gjort för mig, kommer jag nog aldrig kunna betala tillbaka på något sätt.
( När jag drabbas av mina depressioner som blir allvarliga, till exempel.)
Så,
Hittar ni någon ni tycker om, var schyssta. Skulle aldrig drömma om att förnedra en kille på något sätt.
Och, döm inte boken efter utseendet!
Tänk om jag sumpat denne man bara för det....?
Hemskt.