Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Men exakt vad är det du är ute efter, har du blivit mobbad på en arbetplats som tillverkar svenska vapensystem eller vad har du för problem?
Att dom tillverkat fler betyder inte att dom per automatik är bättre.
Det jag sager ar att Tyskland har mycket storre erfarenhet av att bygga ubatar jamfort med Sverige ( och da Kockums som ags av Tyska varv idag).
Tyskland tillverkar redan nasta generation av ubatar, och har sedan mitten av 1990-talet ( da kockums byggde sina sista nya ubatar) byggt mangder av ubatar i flera generationer.
Jag sager aven det att Kockums aldrig kommer att bygga nagra A26 om inte fler utlandska kunder tillkommer, vilket idag verkar foga troligt ( och en av de "sakraste" kunderna - Norge har gjort en helomvandning gallande sin anskaffning av nya ubatar).
Jag anser det mycket onodigt att lagga ungefar 2 Miljarder av forsvarsbudgeten pa utveckling av en ubat som knappast kommer att byggas.
Det var annorlunda med Viking-projektet da upp till 4 lander skulle anskaffa ett relativt stort antal ubatar.
Skillnaden mellan dig och mig ar att jag oppnar upp mina ogon - och inte per automatik tror att allt Svenskt ar bast.
Gallande Tyska ubatar kanske det inte ar en slump att man har/och kommer attt salja ett stort antal ubatar.