2014-03-21, 17:05
Medlem
Aureuss avatar
Faktiskt mycket imponerad över det resoluta och snabba handlade från Sveriges sida. Jävla Thyssen-Krupp.
Citera
2014-03-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aureus
Faktiskt mycket imponerad över det resoluta och snabba handlade från Sveriges sida. Jävla Thyssen-Krupp.

Samma här. Även mycket förvånad över det rakryggade agerandet.
Citera
2014-03-23, 10:58
Medlem
motarbetars avatar
någon som hört nått nytt om denna soppan? håller i alla fall tummarna på att SAAB kör över tyskjävlarna. de ska få smaka på det svenska stålet!
Citera
2014-03-24, 18:17
Medlem
janne3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aureus

Fast det är väl sådär 4 år sen de försökte beställa A26 nu så snabbt har det knappast gått.
Citera
2014-03-25, 19:04
Medlem
motarbetars avatar
SAAB verkar köra på, ännu fler som gått över till SAAB från Thyssen Krupp!

och får de inte köpa upp Karlskronavarvet så tänker de bygga ett nytt i Karlskrona, så de verkar i alla fall mena allvar

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/fartyg/article3815322.ece
Citera
2014-03-25, 19:08
Medlem
ganglere2s avatar
Ja, jag hoppas verkligen att det kommer att tillverkas en ny ubåt i vårt land.
Citera
2014-03-25, 19:16
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Ny Teknik har Saab ökat takten i sin rekrytering av Kockumsanställda. Omkring 40–50 intervjuer genomförs varje vecka. Redan denna vecka bedöms ett 50-tal ingenjörer och tekniker kunna gå hem med rykande färska nya Saabkontrakt i fickorna.

[...]

Initierade källor uppger för Ny Teknik att Saab letar lokaler i Malmö där bolagets nya ubåtsingenjörer kan komma att arbeta redan från och med i sommar. Enligt källorna hoppas Saab få möjlighet att köpa fartygsvarvet i Karlskrona av Thyssen Krupp. Om detta visar sig vara omöjligt, uppges Saab ha för avsikt att bygga upp ett nytt varv i Karlskrona – ett parallellvarv till Kockums.
Kan inte finnas mycket personal kvar i Kockums snart. Jag undrar dock hur Saab har tänkt lösa problemet med sterlingmotorn, den tillhör Kockums vad jag har förstått.
Citera
2014-03-25, 19:52
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity

Kan inte finnas mycket personal kvar i Kockums snart. Jag undrar dock hur Saab har tänkt lösa problemet med sterlingmotorn, den tillhör Kockums vad jag har förstått.

ja jag hoppas de löser det! Hur vi kunde vara så dumma från allra först början att sälja ubåtstillverkningen är för mig en gåta, något man vae riktigt bra på dessutom!
Senast redigerad av motarbetar 2014-03-25 kl. 20:00.
Citera
2014-03-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity

Sterlingmotorn är ett av fler viktiga patent som ägs av FMV .
Citera
2014-03-25, 20:31
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Sterlingmotorn är ett av fler viktiga patent som ägs av FMV .

Blir häftigt med en ubåt som är instabil i undervattensläge och därför har canardplan och avancerat styrsystem...
Citera
2014-03-25, 20:34
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Blir häftigt med en ubåt som är instabil i undervattensläge och därför har canardplan och avancerat styrsystem...
Det funkar ju för flygplan
Citera
2014-03-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
ja jag hoppas de löser det! Hur vi kunde vara så dumma från allra först början att sälja ubåtstillverkningen är för mig en gåta, något man vae riktigt bra på dessutom!

Sen när gjorde våra politiker något smart som motiverar deras höga lön egentligen? Vi är ju det enda landet där man i princip kan skippa hela grundskolan och ändå bli en högt uppsatt politiker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in