• 1
  • 2
2007-12-20, 19:24
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag känner mig väldigt ensam om att inte äta julmat, visst jag har ett gäng bittra vegetarianer bakom mig men inga vanliga hederliga köttätare står på min sida.
Detta jävla julbord, en jävla massa pålägg, fisk å skit, visst det fanns en tid då jag också gick i ledband och åt ”julmat”
Men nu har jag insett vilket skit det egentligen är, tiden då man fick frossa en gång om året är över, jag kan förstå att man under fattiga tider (1800-en bit in på 1900) och slet livet av sig att man då behövde känna denna lyx med att samla all ”god” mat och bara frossa!
Men för fan nu, idag, kan man i alla fall skippa dessa enorma mängder mat, jag säger inte att man inte ska träffas och äta julmat, men dessa kilovis med mat i varje jävla hushåll är hysteriskt.
Man kan ju undra hur mycket mat som slängs åt helvete till ingen nytta.

Så fort man säger något negativt om julmat får man onda ögat på sig, det kan de fega svenskarna stå upp för!
Och dessa jävla uuuuuttttjatade kommentarer vid själva julbordet!!
”åhhh jag äter mig mätt på sillen varje år fniss fniss”
”åhhh vad mätt jag är, att man är så dum som äter för mycket”
För jävulen skona mig!!!!!
Sen när man får alla huvudskakningarna från inskränkta svenskar så blir jag ännu mer irriterad.
Så jag gör som mina två sista julaftnar!!
Jag steker 2 ryggbiffar med pommes! Och är bitter som fan!!

Hehehe nä faktiskt så håller jag mitt lilla ”hat” inom mig och låter inte det gå ut över andra.

Men i alla fall, är jag ensam om att tycka att denna julmatshysteri borde vara förlegad?
Och hur jävla gott är det egentligen och bara trycka i sig en massa pålägg rätt upp och ner??
Citera
2007-12-20, 19:31
Medlem
tpotss avatar
Julmat är vidrigt. Käkar hursomhelst bara köttbullar och potatis, har kört på det sen jag var tolv. Innan åt jag prinskorv också. Skulle gärna ersätta det med riktig mat.
Citera
2007-12-20, 19:35
Medlem
Schrails avatar
Håller med dig om att julmaten är överskattad. Har alltid sagt att om jag någon gång kommer fira jul själv blir det nog med en blodig Oxfilé med tillbehör. Största anledningen till att man äter julbord är:
1. Traditionen
- Vi människor är mycket för traditioner och tycker att tjusningen med julen är att vi vet hur den kommer vara redan innan.
2. Enkelheten.
- Tror att vi svenskar är för lata för att komma på någonting nytt varje år att ha på menyn. På julbordet finns det alltid något för alla, och det går snabbt att slänga ihop ett om man köper det mest tidskrävande färdigt.
Citera
2007-12-20, 19:36
Medlem
Afonsos avatar
Jag äter julmat endast på Julafton och Juldagen. Inga andra julbord.
Och denna julmat ser jag fram emot. Väldigt mycket till och med.

Vad är det för fel på fisk nu då? Och tycker du inte om det så kan du väl käka skinka, revbensspäll eller köttbullar?

Gnällspik.
Citera
2007-12-20, 19:39
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Håller med dig om att julmaten är överskattad. Har alltid sagt att om jag någon gång kommer fira jul själv blir det nog med en blodig Oxfilé med tillbehör. Största anledningen till att man äter julbord är:
1. Traditionen
- Vi människor är mycket för traditioner och tycker att tjusningen med julen är att vi vet hur den kommer vara redan innan.
2. Enkelheten.
- Tror att vi svenskar är för lata för att komma på någonting nytt varje år att ha på menyn. På julbordet finns det alltid något för alla, och det går snabbt att slänga ihop ett om man köper det mest tidskrävande färdigt.

Jag ska faktiskt äta oxfilé till julmat i år. Har tröttnat nå fruktansvärt på julmat
Citera
2007-12-20, 19:41
Medlem
Jag äter inte heller "julmat" i den bemärkelsen, men visst kan det hända att man lagar någon typisk rätt som förknippas med julen, det beror då knappast på tradition utan jag kanske bara känner för att äta det.
Citera
2007-12-20, 19:43
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
Jag ska faktiskt äta oxfilé till julmat i år. Har tröttnat nå fruktansvärt på julmat
Trevligt, trevligt min kamrat!
Citera
2007-12-20, 19:45
Medlem
Emols avatar
julmat är djävulens påhitt, allt på hela jävla julbordet förutom potatis,köttbullar,prinskorv smakar för fan gammla skor
Citera
2007-12-20, 19:47
Medlem
menvafans avatar
Vår familj äter oftast inte julmiddag, vi brukar laga någon temamat. Kanske 3-rätters italienskt, asiatiskt eller dyl.
Vem fan vill egentligen äta snuskiga prinskorvar och köttbullar, det äter man på varje tisdag ändå.
Citera
2007-12-20, 19:47
Medlem
Trumpeters avatar
Om man inte det fler än ett par gånger funkar det för mig. Kan till och med vara gott, men när man närmar sig nyåret vill man knappt se åt skinkan och laxen.
Citera
2007-12-20, 19:51
Medlem
von Schmerzs avatar
Julmat är gott. Om man äter rätterna var för sig vill säga. Trycker man ihop allt på en och samma tallrik som man gör på ett julbord blir det bara korvstoppning av alltihop, och då kan man lika gärna koka en stor gryta havregrynsgröt och sleva i sig.
Citera
2007-12-20, 20:11
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Härligt att se att man inte är den enda som går mot nya tider, när det gäller julmaten!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in