• 2
  • 3
2007-12-21, 12:20
Medlem
Inbillads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moophl
Hmm, äggets färskhet skulle kunna vara ett problem i sammanhanget. Ju färskare ett ägg är, desto fastare är ju den råa vitan. Det kanske skulle fungera bättre med ett ägg som börjar närma sig sista förbrukningsdag, eftersom vitan då har blivit myckat slappare och kanske blandar sig lättare.
Tanken är ju att upplevelsen ska vara njutningsfull, halvruttna ägg förhöjer ju inte direkt smakupplevelsen.
Citera
2007-12-21, 12:49
Medlem
ztingers avatar
Jag minns att jag skakade ett ägg en gång när jag skulle baka eller liknande och när jag knäckte det så hade gulan gått sönder.
Nu måste jag gå och prova. Återkommer med resultat.

Edit: Mission failed
Citera
2007-12-21, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ztinger
Jag minns att jag skakade ett ägg en gång när jag skulle baka eller liknande och när jag knäckte det så hade gulan gått sönder.
Nu måste jag gå och prova. Återkommer med resultat.

Edit: Mission failed
Citera
2007-12-21, 18:50
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensationWhite
Vet inte om det håller teoretiskt då äggdelarna kanske behöver syre för att beblanda sig, men hålet kanske fungerar som ventilation?

Lycka till

Håller det inte teoretiskt så vetifan om jag vågar testa det praktiskt...

Förlåt...
Citera
2007-12-21, 19:33
Medlem
Litet gult djurs avatar
Gjut in ägget i glasfiber, gjut samtidigt fast en flat träborr i klumpen. När det stelnat så fäster du det i en borrmaskin och drar på med några tusen varv i minuten en stund - garanterat att äggets innhåll blandas. Koka klumpen och servera med bågfil.
Citera
2008-01-13, 04:34
Medlem
FarbrorGuds avatar
Synd att ingen fixat detta "Problem" än. Grymt nyfiken om TS fått åtnjuta denna lilla "delikatess"
Citera
2014-03-21, 14:50
Medlem
Om det fortfarande är aktuellt, sju år senare?

https://www.youtube.com/watch?v=aazP6zvJmiQ

Så gör man iallafall!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här