Hmm, äggets färskhet skulle kunna vara ett problem i sammanhanget. Ju färskare ett ägg är, desto fastare är ju den råa vitan. Det kanske skulle fungera bättre med ett ägg som börjar närma sig sista förbrukningsdag, eftersom vitan då har blivit myckat slappare och kanske blandar sig lättare.
Tanken är ju att upplevelsen ska vara njutningsfull, halvruttna ägg förhöjer ju inte direkt smakupplevelsen.
Jag minns att jag skakade ett ägg en gång när jag skulle baka eller liknande och när jag knäckte det så hade gulan gått sönder.
Nu måste jag gå och prova. Återkommer med resultat.
Jag minns att jag skakade ett ägg en gång när jag skulle baka eller liknande och när jag knäckte det så hade gulan gått sönder.
Nu måste jag gå och prova. Återkommer med resultat.
Gjut in ägget i glasfiber, gjut samtidigt fast en flat träborr i klumpen. När det stelnat så fäster du det i en borrmaskin och drar på med några tusen varv i minuten en stund - garanterat att äggets innhåll blandas. Koka klumpen och servera med bågfil.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!