Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-17, 16:40
  #1
Medlem
Mourns avatar
Tjena!

Har en kille som ska skicka ett Xbox 360 till mig från England (London). Någon som har en aning om vad frakten kan gå på? Bor i närheten av Malmö om det betyder något.

Vet inte om detta är rätt sektion men hittade ingen lämpligare.
Citera
2007-12-17, 16:49
  #2
Medlem
jumpcuts avatar
Englands post heter Royal Mail och har URL www.royalmail.com.

Jag har aldrig varit med om att någonting kostat mer än runt tio pund att skicka, men då har paketet aldrig varit större än en skokartong iofs. Jag vet inte om man betalar för storlek eller vikt vid den storlek som ett Xbox 360 har...

Lycka till!
Citera
2007-12-17, 16:51
  #3
Medlem
tvcasualtys avatar
Beror på hur mycket paket väger, men om vi säger 5kg så kostar det 343,75 kr. Kolla portoguiden på postens hemsida http://posten.se/foretag/vara_tjanst...celEurope.jspv
Citera
2007-12-17, 17:09
  #4
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Beror på hur mycket paket väger, men om vi säger 5kg så kostar det 343,75 kr. Kolla portoguiden på postens hemsida http://posten.se/foretag/vara_tjanst...celEurope.jspv

Tack för de snabba svaren.

Kostar det lika mycket att skicka i varje land?
Citera
2007-12-17, 17:32
  #5
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Tack för de snabba svaren.

Kostar det lika mycket att skicka i varje land?

Nej, det var därför jag gav dig länken till det brittiska postsystemet. Posten har ungefär lika mycket med kostnaden av ett paket från London till Malmö att göra som jag har med Bin Laden att göra.
Citera
2007-12-17, 17:34
  #6
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nej, det var därför jag gav dig länken till det brittiska postsystemet. Posten har ungefär lika mycket med kostnaden av ett paket från London till Malmö att göra som jag har med Bin Laden att göra.

Jag har kollat igenom den, lugna dig. Din länk var däremot inte så nyttig heller för jag har letat som en galning och där står det bara priser på paket som väger under 2 kg, Xbox 360 väger runt 4-5...
Citera
2007-12-17, 17:57
  #7
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Jag har kollat igenom den, lugna dig. Din länk var däremot inte så nyttig heller för jag har letat som en galning och där står det bara priser på paket som väger under 2 kg, Xbox 360 väger runt 4-5...

Lugna mig? Jag är kolugn.

Be honom skicka det med UPS, DHL eller FedEx istället då?
Citera
2007-12-17, 21:25
  #8
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Lugna mig? Jag är kolugn.

Be honom skicka det med UPS, DHL eller FedEx istället då?

UPS, DHL eller FedEx är till för företagskunder, man måste vara registrerad kund för att sända med dem. Plus dyrt som F**.
Royal Mail är för vanliga dödliga. och ett paket på 2kg kostar ca £10 enligt deras hemsida.

Edit:4kg för en X-box, lägg till £20 så räcker det nog, be han gå till posten och få det vägt och därmed få prisuppgift.

( fattar inte varför alla nämner stora dyra fraktfötetag när det gäller smått skit i en liten låda?? )
Citera
2007-12-17, 22:13
  #9
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
UPS, DHL eller FedEx är till för företagskunder, man måste vara registrerad kund för att sända med dem. Plus dyrt som F**.
Royal Mail är för vanliga dödliga. och ett paket på 2kg kostar ca £10 enligt deras hemsida.

Edit:4kg för en X-box, lägg till £20 så räcker det nog, be han gå till posten och få det vägt och därmed få prisuppgift.

( fattar inte varför alla nämner stora dyra fraktfötetag när det gäller smått skit i en liten låda?? )

Jag nämnde det för att jag tidigare fått väldigt mycket mindre paket än Xbox 360 skickat till mig via bland annat DHL när jag köpt saker på eBay. Men jag började starkt med att rekommendera Royal Mail iaf, skål för mig!
Citera
2007-12-17, 22:30
  #10
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag nämnde det för att jag tidigare fått väldigt mycket mindre paket än Xbox 360 skickat till mig via bland annat DHL när jag köpt saker på eBay. Men jag började starkt med att rekommendera Royal Mail iaf, skål för mig!
Tyska postens närmsta partner är DHL. Paket som skickas med tyska posten skickas således med DHL.
http://www.deutschepost.de/dpag?xmlFile=828

Se bild:
http://img221.imageshack.us/img221/6523/dhlpostqd4.jpg
Citera
2007-12-18, 12:42
  #11
Medlem
Mourns avatar
Tackar för svaren, han ska skicka det idag så får se hur det blir.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback