Helst engelsk frukost med stekt ägg och skit, annars brukar det bara bli en kopp kaffe. Går jag upp tidigt och har vägarna förbi McD blir det en Egg McMuffin.
Är inte förtjust i kalla mackor, och klarar dem verkligen inte på morgonen. Varm och fet mat ska det vara.
Beror lite på. I normalfallet blir det oftast bara kaffe, juice och mackor. Till helgen försöker jag göra lite mer, koka ägg och eventuellt gröt. Helst skulle jag gärna komplettera med äggröra, fruktsallad, bacon etc, men det blir det nästan endast på tjänsteresor.
Vintertid=en stor knäckemacka med kaviar och ett skivat mellankokt ägg på. Sommartid=mjölk och flingor med skivad banan.
När jag jobbade i hemtjänsten var jag ofta hos en dam som hade dessa frukostvanor: Varannan dag sill med löskokt ägg, varannan dag grönsakssoppa med en stor bit falukorv i. Hon var helt sängliggande så hon passade på varje tillfälle att njuta av det lilla hon kunde, även frukostarna.
Det varierar mycket kraftigt, men har börjat äta frukost i och med att jag vaknar sent på dagarna, framåt 12-12.30 så jag äter då, för man börjar bli hungrig framåt småtimmarna då. Blir oftast inte mer än några mackor med bastillbehör som smör och ost på, en cigarett med kaffet sen.
Jag äter heller ingen frukost, men blir som TS hungrig vid tiotiden. Då brukar det oftast bli en macka eller två med sallad och pastrami på, eller bara ett paket nudlar. Det brukar funka!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!