• 1
  • 2
2007-12-17, 00:40
Medlem
emiliyos avatar
Vad brukar ni käka till frukost?

Kanske den klassiska engelska frukosten med 'bacon and scrambled eggs'?

Helt enkelt kanske med kaffe och någon macka?

Vissa kanske skiter i frukosten, som jag.

Jag brukar aldrig vara hungrig när jag vaknar, men sen lite senare på dagen runt 10-tiden så vill man ju bara ha lunch.

Är aldrig hungrig när det kommer till kakan så att säga.
Citera
2007-12-17, 11:25
Medlem
emiliyos avatar
Dubbelpost av tråd*
Citera
2007-12-17, 11:27
Medlem
knoxahs avatar
Och förklaring i båda trådjävlarna + att det finns en frukosttråd.
Citera
2007-12-17, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Och förklaring i båda trådjävlarna + att det finns en frukosttråd .
När du ändå påpekar kan du gärna länka till den eftersom den inte finns på förstasidan och du tydligen vet var den är..
Citera
2007-12-17, 13:14
Medlem
alcoholocausts avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=426040

Äter sällan frukost, och när jag gör så blir det oftast en kaffe med snus
Citera
2007-12-17, 15:29
Medlem
j0h2ns avatar
Helst engelsk frukost med stekt ägg och skit, annars brukar det bara bli en kopp kaffe. Går jag upp tidigt och har vägarna förbi McD blir det en Egg McMuffin.

Är inte förtjust i kalla mackor, och klarar dem verkligen inte på morgonen. Varm och fet mat ska det vara.
Citera
2007-12-17, 15:34
Medlem
Beror på veckodag...vardagar = kaffe och macka, helger = hotelfrukost, rubbet mao!
Citera
2007-12-17, 17:52
Medlem
Trumpeters avatar
Beror lite på. I normalfallet blir det oftast bara kaffe, juice och mackor. Till helgen försöker jag göra lite mer, koka ägg och eventuellt gröt. Helst skulle jag gärna komplettera med äggröra, fruktsallad, bacon etc, men det blir det nästan endast på tjänsteresor.
Citera
2007-12-17, 18:41
Medlem
emiliyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcoholocaust
http://www.flashback.org/showthread.php?t=426040

Såg inte den Letade men hittade ingen sån tråd.

Men nu såg jag att en sådan tråd fanns :P
Citera
2007-12-17, 19:14
Medlem
Tjohildas avatar
Vintertid=en stor knäckemacka med kaviar och ett skivat mellankokt ägg på. Sommartid=mjölk och flingor med skivad banan.

När jag jobbade i hemtjänsten var jag ofta hos en dam som hade dessa frukostvanor: Varannan dag sill med löskokt ägg, varannan dag grönsakssoppa med en stor bit falukorv i. Hon var helt sängliggande så hon passade på varje tillfälle att njuta av det lilla hon kunde, även frukostarna.
Citera
2007-12-17, 19:43
Medlem
Rakiis avatar
Det varierar mycket kraftigt, men har börjat äta frukost i och med att jag vaknar sent på dagarna, framåt 12-12.30 så jag äter då, för man börjar bli hungrig framåt småtimmarna då. Blir oftast inte mer än några mackor med bastillbehör som smör och ost på, en cigarett med kaffet sen.
Citera
2007-12-18, 00:43
Medlem
supermassives avatar
Jag äter heller ingen frukost, men blir som TS hungrig vid tiotiden. Då brukar det oftast bli en macka eller två med sallad och pastrami på, eller bara ett paket nudlar. Det brukar funka!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in