Helst skulle jag vilja äta gröt varje dag men det hinns inte med så jag brukar äta ordentligt nu innan sänggång och en banan med juice eller mjölk på morgonen. Inte ofta det räcker fram till lunch dock så en förändring kanske vore på sin plats.
De få gånger jag äter frukost är det antingen gröt eller några hårdmackor. Har ingen aptit på morgonen och äter helst inget förrän efter 2-3 vakna timmar.
Tre till fyra skivor Gott & Gräddat med antingen ost, ägg eller salami på.
Det blir oftast ost och nu har jag fan ledsnat lite på det, någon som rekomenderar något pålägg?
Jag slabbar i mig en normalportion gröt med sojamjölk och något slags gott pålägg (sylt eller kanel).
Mackor blir jag aldrig mätt på, ety jag bara orkar tugga i mig en enda. Jag vill ha en frukost som är mjuk och varm.
Till detta dricker jag kaffe och/eller te och försöker även klämma i mig en frukt av något slag.
Det är till och från det där. Har alltid haft problem att få i mig mat på morgonen. Men av nåt konstigt skäl äter jag som en häst när jag är på sjön. Kanske är det avsaknaden på stress.
Man vaknar upp och ramlar ut till mässen, tar för sig frukost, käkar den, tar en mugg kaffe och går ner till kontrollrummet för att snacka lite skit med de övriga innan arbetsdagen börjar.
Hemma kan det bli nån macka och en mugg kaffe, eller i bästa fall en tallrik fil. På sjön blir det ofta brakfrukostar i form av blodpudding, bacon, råstekt potatis, ägg, osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!