2025-05-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Logik är inte din starka sida, eller hur?

1. Ciara har anmält MånsPetter för relationsvåld.
2. Du säger att du inte är säker på att det har hänt, eftersom det inte finns ett domslut.

För att ditt påstående ska kunna vara sant så måste Ciara ha ljugit när hon anmälde MånsPetter, eller hur? Då hävdar du indirekt att hon är en lögnare, annars skulle du tro tro att hon talade sanning när hon anmälde honom.
Jag undrar faktiskt det samma vad gäller dig, hur det står till.med din logik alltså.

Jag TROR varken något om Ciara eller Måns - eftersom jag inte har någon verklig kännedom om deras respektive personligheter eller hur deras förhållande varit. Jag tror alltså inte, ej heller påstår, att den ena eller andra har gjort det ena eller det andra. Min ståndpunkt är att det är felaktigt att PÅSTÅ att Ciara ljuger/ inte ljuger om misshandeln eller att Måns är/ inte är en misshandlare då det ännu inte kommit fram några bevis för något av det. Alltså påstår jag INTE att Ciara ljuger, ej heller att hon inte ljuger, eller att Måns är misshandlare, ej heller att han inte är det. Vad är det som är så jävla svårt att förstå med det? Här inner dräller det av en massa imbecillt svart-vitt tänkande där man tydligen MÅSTE antingen hållla på Ciara eller Måns. Jag håller varken på den ena eller den andra, som sagt, utan har "bara" uppfattningen att man inte ska påstå att någon ÄR något (t ex misshandlare) utan mer belägg än en riktad anklagelse.

Du snackar om logik. Vet du ens vad det ordet betyder? Jävla pucko.
Senast redigerad av meredith 2025-05-30 kl. 20:33.
Citera
2025-05-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
När får vi veta om fallet tas upp i HD eller inte?

Förhoppningsvis ger HD ett snabbt besked.

Gissar: kanske inom tre-fyra veckor efter att överklagandet skickades in?
Citera
2025-05-30, 20:40
Medlem
Tortellis avatar
Men alla här i tråden måste väl ändå hålla med om att Ciaras anmälan är en taktisk anmälan? Väldigt lägligt om jag säger så. Obs jag står inte på någons sida..
Citera
2025-05-30, 20:45
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Men alla här i tråden måste väl ändå hålla med om att Ciaras anmälan är en taktisk anmälan? Väldigt lägligt om jag säger så. Obs jag står inte på någons sida..
Det var väl Månspetter som var otaktiskt då han knuffade in Ciara i väggen. Djävligt klumpigt och speciellt eftersom han vill att barnen ska bo med honom och nanny. Även domare läser tidningar.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-30 kl. 20:48.
Citera
2025-05-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Fy fan vad lågt att han ger sig på Ciara som mamma efter att ha sagt under hela äktenskapet att hon är världens bästa mamma.
Måns mamma projicerar nåt så överdjävulskt med två barn som inte klarar sig själva någon av dem. Dottern bor hemma vid 40 plus och sonen brukade sova till 17 och sparka sönder källardörren vid gränser om att städa rummet tydligen när han bodde hemma.
Och han är så extremt ostrukturerad så det finns ju inte, se bara på Anders knackar på eller missade Nyhetsmorgon osv.

Enig, man kan verkligen kalla honom Lazy....
Citera
2025-05-30, 20:50
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hans advokat inleder honom med falska förhoppningar. Klart är att hon vill suga honom på pengar. Bara att läsa innantill om HD och överklagan. Dessutom är han narkoman vilket skulle vara ett under om dom gav honom rätt.

Advokater får inte ljuga för sina klienter
Citera
2025-05-30, 20:58
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben06
Advokater får inte ljuga för sina klienter
Var stod det att hon ljög? Hon ger honom falska förhoppningar och får klirr i kassan. Klart som fan att hon förstår att HD inte prövar domen. Det står i domen också att han är narkoman. Nej, hon ljuger inte men lurar i honom att det kan gå vägen.
Citera
2025-05-30, 21:03
Medlem
Citat:
Var stod det att hon ljög? Hon ger honom falska förhoppningar och får klirr i kassan. Klart som fan att hon förstår att HD inte prövar domen. Det står i domen också att han är narkoman. Nej, hon ljuger inte men lurar i honom att det kan gå vägen.

Eller så kanske det är MZ som är starkt pådrivande angående HD? Vi vet ju inte hur snacket går mellan MZ och advokaten.
Citera
2025-05-30, 21:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är inga Team eller "likasinnade" jag tillhör. Du bör nog se upp med att försvara MånsPetter alltför mycket eller kommer du fortsätta försvara honom om misstankarna om misshandel visar sig stämma?
Haha, det gör du 100% helt säkert.
Har lärt mig att du tolkar utan att förstå underlaget, så där kan jag nog svara helt klart JA. Att våld har förekommit vet vi redan. Men hur du ska tvista det till något det inte var, är en annan fråga.
Citera
2025-05-30, 21:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Haha, det gör du 100% helt säkert.
Har lärt mig att du tolkar utan att förstå underlaget, så där kan jag nog svara helt klart JA. Att våld har förekommit vet vi redan. Men hur du ska tvista det till något det inte var, är en annan fråga.

Du svamlar som om du vore full. Jag tänker inte tvista till en misshandel. Det är allvarligt nog av en småbarnspappa.
Citera
2025-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Hon ljuger inte - men hon lurar i honom att det kan gå vägen? 😂 Vad dillar du om? Så förbannat korkat.

En synonym till "ljuga" är "lura" och en synonym till "lura" är "ljuga". Fattar du? Nä, troligen inte.
Citera
2025-05-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag undrar faktiskt det samma vad gäller dig, hur det står till.med din logik alltså.

Jag TROR varken något om Ciara eller Måns - eftersom jag inte har någon verklig kännedom om deras respektive personligheter eller hur deras förhållande varit. Jag tror alltså inte, ej heller påstår, att den ena eller andra har gjort det ena eller det andra. Min ståndpunkt är att det är felaktigt att PÅSTÅ att Ciara ljuger/ inte ljuger om misshandeln eller att Måns är/ inte är en misshandlare då det ännu inte kommit fram några bevis för något av det. Alltså påstår jag INTE att Ciara ljuger, ej heller att hon inte ljuger, eller att Måns är misshandlare, ej heller att han inte är det. Vad är det som är så jävla svårt att förstå med det? Här inner dräller det av en massa imbecillt svart-vitt tänkande där man tydligen MÅSTE antingen hållla på Ciara eller Måns. Jag håller varken på den ena eller den andra, som sagt, utan har "bara" uppfattningen att man inte ska påstå att någon ÄR något (t ex misshandlare) utan mer belägg än en riktad anklagelse.

Du snackar om logik. Vet du ens vad det ordet betyder? Jävla pucko.
Logik är att om Ciara säger att MånsPetter har använt våld mot henne och MånsPetter säger att han inte har gjort det, så ljuger en av dom.

Din logik säger att båda både ljuger och säger sanningen, tills du får bevis för annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in