2025-05-19, 18:38
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det du beskriver är alltså ett omfattande missbruk som han gjorde ett kort uppehåll ifrån för att sedan börja missbruka igen.
Ett enstaka återfall hade ju inte gett dom provresultaten. Proven ger också utslag för ett omfattande alkohol bruk och det brukar innebära missbruk det också.
Tycker du att det låter som människa som kan vara en stabil förälder.
Om man behöver hjälp för att sluta så har man redan ett missbruk och är beroende.
Erm snälla? Jag kunde bara föreslå ovan, baserat på tidslinjen och de uppgifter du lämnade, att det INTE behöver vara ett omfattande missbruk baserat på de tillgängliga testresultaten?
Om det var ett omfattande missbruk skulle metaboliterna behöva ha varit upptäckbara i urinen under mycket lång tid, vilket de uppenbarligen inte var?
Och vi talar om att påvisa ett kokainberoende här, inte ett alkoholberoende, vilket är ett annat ämne.
Citera
2025-05-19, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Erm snälla? Jag kunde bara föreslå ovan, baserat på tidslinjen och de uppgifter du lämnade, att det INTE behöver vara ett omfattande missbruk baserat på de tillgängliga testresultaten?
Om det var ett omfattande missbruk skulle metaboliterna behöva ha varit upptäckbara i urinen under mycket lång tid, vilket de uppenbarligen inte var?
Och vi talar om att påvisa ett kokainberoende här, inte ett alkoholberoende, vilket är ett annat ämne.
Jo, det handlar om ett omfattande missbruk och inte enstaka gånger.
Nej det skulle dom inte utan det handlar om 4-5 veckor om det handlar om ett mer omfattande missbruk om det är enstaka gång så syns det inte efter en vecka. Måns struntar i vad du vill diskutera så han missbrukade både alkohol och kokain och tråden handlar om Måns.
Citera
2025-05-19, 18:54
Citat:

Men du har ju för helvete fel i sak och din tidslinje stämmer inte.

Du missar den väsentliga detaljen att M själv säger i sitt förhör att han har sitt återfall två veckor efter att han kontaktat en sponsor. Typ två veckor efter sponsorkontakten, om sponsorkontakten den 18e februari vilket du nog har helt rätt i, kommer mellofinalen som äger rum den 8 e mars. Flera andra omständigheter gör att vi vet att han koksade då, bland annat förhöret med barnflickan om tågresan hem efter finalen.

Han pissar positivt på prover från den 26:e mars och framåt. Hur förklarar du det?

Är också tämligen säker på att han erkände missbruket för C vid hennes vernissage i Helsingborg som ägde rum den 26e februari. Det förklarar också hennes kokain-SMS från den 27 februari där städarna hittat knark.

2 a mars tipsar han dessutom henne om en stödgrupp för anhöriga till kokainmissbrukare.
Citera
2025-05-19, 19:01
Avstängd
Citat:
Du kanske ska lyssna på Måns själv då för han säger att det pågått i minst två år och att han har ett så starkt beroende så han måste ha hjälp och att han trots hjälpen haft återfall på kort tid.
Han har inte heller kunnat hålla hemmet rent från kokain utan haft det med in i hemmet. Måns är inte ett annat ämne och hans prover månadsskiftet mars-april visade höga halter av alkohol, kokain och andra droger. Han kanske inte är alkoholist men super gör han tydligt.
Citera
2025-05-19, 19:11
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Men sluuuuuta skylla på C för Ms jävla knarkande.

Du missar den väsentliga detaljen att M själv säger i sitt förhör att han har sitt återfall två veckor efter att han kontaktat en sponsor. Två veckor efter sponsorkontakten, om sponsorkontakten sker den 18e februari vilket du nog har helt rätt i, kommer mellofinalen som äger rum den 8 e mars. Flera andra omständigheter gör att vi vet att han koksade då, bland annat förhöret med barnflickan om tågresan hem efter finalen.

Han pissar positivt på prover från den 26:e mars och framåt. Hur förklarar du det?

Är också tämligen säker på att han erkände missbruket för C vid hennes vernissage i Helsingborg som ägde rum den 26e februari. Det förklarar också hennes kokain-SMS från den 27 februari där städarna hittat knark.

2 a mars tipsar han dessutom henne om en stödgrupp för anhöriga till kokainmissbrukare.
Nej, jag tror att det är en feltolkning från din sida att han får återfall 2 veckor efter att han kontaktat sponsorn. Och jag anklagar inte CJ för att vara ansvarig för drogerna här, jag håller mig bara till tidslinjen. Det är vad han sa:

För ti veckor sen så hörde jag av mig då till den här sponsorn och började prata med honom... Och det lyckades så jäkla bra. Och då
berättade jag också, gick jag till berättade för för Ciara, jag berättade för min mamma om det här och och att jag har tagit stora steg för att sluta med det här nu liksom. Och nu är, nu blir det inget mer. Det som händer sen är ju då att några dagar, ska vi säga två veckor senare så blir det en omständighet som jag blir bjuden på en fest ... Så det blev ett liksom ja återfall hade man pratat om i missbruksspråk. Men i alla fall och det några dagar senare ... då har motsidan skickat socialen på mig, sagt att barnen ska till ett safe house. Och då där och då börjar jag göra urinprov eh varannan dag hos socialen ...

Dessutom, om jag minns rätt, sa barnflickan också att endast de första testerna av alla var positiva, och de följande var clean.

EDIT: Tror du att ditt påstående blir mer sant bara för att du postar det här två gånger???
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-05-19 kl. 19:16.
Citera
2025-05-19, 19:12
Medlem
ziggarillens avatar
Bäst av allt är att Ciara och barnen är hemma i England och låångt ifrån den obehagliga pappan. Nu kan hon berätta för omgivningen vad hon gått igenom på sitt eget språk och få stöd. I England har varken poliser eller rättsinstanser något gott öga till en narkoman som dessutom försökt hålla kvar barn i ett knarknäste ihop med sin egen stalker.

Bisarrt är att den stolpskottet umgås med i sitt eget hus är en av dom mest obehagliga nannys som går att finna. Hon skulle kunna få en naturlig roll i en thriller där hon sakta men säkert duperar och vurmar för sin idol, MånsPetter.

MånsPetter ringaktar barnens egen mamma och får sin egen stalker att framstå som barnens mamma.
Där ser man vad narkotika gör med hjärnan. Nu kan det bara gå bra för Ciara och barnen även om knarkaren förmodligen kommer fortsätta sätta käppar i hjulet.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-19 kl. 19:32.
Citera
2025-05-19, 19:17
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Du kanske ska lyssna på Måns själv då för han säger att det pågått i minst två år och att han har ett så starkt beroende så han måste ha hjälp och att han trots hjälpen haft återfall på kort tid.
Han har inte heller kunnat hålla hemmet rent från kokain utan haft det med in i hemmet. Måns är inte ett annat ämne och hans prover månadsskiftet mars-april visade höga halter av alkohol, kokain och andra droger. Han kanske inte är alkoholist men super gör han tydligt.
Jag lyssnade på vad Måns sa, men du prackar på honom falska påståenden nu.
Citera
2025-05-19, 19:22
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Jo, det handlar om ett omfattande missbruk och inte enstaka gånger.
Nej det skulle dom inte utan det handlar om 4-5 veckor om det handlar om ett mer omfattande missbruk om det är enstaka gång så syns det inte efter en vecka.
Jag antar att det passar om bara de allra första testerna var positiva, som nannyn säger också? Det sägs inte att de flesta testerna var positiva.
Citera
2025-05-19, 19:34
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag lyssnade på vad Måns sa, men du prackar på honom falska påståenden nu.
Jag tror att MånsPetter uppskattar dig och facebooktanterna. Ni lyfter honom så att han fortfarande känner sig som den gudomlige.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-19 kl. 19:37.
Citera
2025-05-19, 19:44
Citat:
Nej, jag tror att det är en feltolkning från din sida att han får återfall 2 veckor efter att han kontaktat sponsorn. Och jag anklagar inte CJ för att vara ansvarig för drogerna här, jag håller mig bara till tidslinjen. Det är vad han sa:

För ti veckor sen så hörde jag av mig då till den här sponsorn och började prata med honom... Och det lyckades så jäkla bra. Och då
berättade jag också, gick jag till berättade för för Ciara, jag berättade för min mamma om det här och och att jag har tagit stora steg för att sluta med det här nu liksom. Och nu är, nu blir det inget mer. Det som händer sen är ju då att några dagar, ska vi säga två veckor senare så blir det en omständighet som jag blir bjuden på en fest ... Så det blev ett liksom ja återfall hade man pratat om i missbruksspråk. Men i alla fall och det några dagar senare ... då har motsidan skickat socialen på mig, sagt att barnen ska till ett safe house. Och då där och då börjar jag göra urinprov eh varannan dag hos socialen ...

Dessutom, om jag minns rätt, sa barnflickan också att endast de första testerna av alla var positiva, och de följande var clean.

EDIT: Tror du att ditt påstående blir mer sant bara för att du postar det här två gånger???

Om du lyssnar på hela inspelningen från rätten så är det alltså den 27e februari som C hittar kokain på deras hotellrum i Helsingborg och att detta är samma dag som M kontaktar sin sponsor. Händelsen i Helsingborg är kopplad till hennes vernissage som var den 26 e februari. M s morsa beskriver också händelsen i Helsingborg som ”the turning point”.

Den 2 mars tipsar han C om en stödgrupp för anhöriga till kokainister.

M drar ladd vid mellofinalen den 8 mars, det framkommer tydligt av förhöret med barnflickan. Det framgår också att M berättat detta för henne efteråt i en ärlig konversation.

Hur förklarar du att han pissar positivt den 26e och 28e mars?
Senast redigerad av katperlom 2025-05-19 kl. 20:40.
Citera
2025-05-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Om du lyssnar på hela inspelningen från rätten så är det alltså den 27e februari som C hittar kokain på deras hotellrum i Helsingborg och att detta är samma dag som M kontaktar sin sponsor. Händelsen i Helsingborg är kopplad till hennes vernissage som var den 26 e februari. M s morsa beskriver också händelsen i Helsingborg som ”the turning point”.

Den 2 mars tipsar han C om en stödgrupp för anhöriga till kokainister.

M drar ladd vid mellofinalen den 8 mars, det framkommer tydligt av förhöret med barnflickan.

Hur förklarar du att han pissar positivt den 26e och 28e mars?

På tal om det Måns föräldrar har verkligen problem med att kalla saker för vad det verkligen är.
Tex hans mamma och Måns otrohet som hon väl nämnde som en "händelse". Dom lever verkligen i förnekelse hela familjen.
Citera
2025-05-19, 19:50
Citat:
Jag antar att det passar om bara de allra första testerna var positiva, som nannyn säger också? Det sägs inte att de flesta testerna var positiva.

Men du fattar ju inte vad det betyder att de två första testerna var positiva men sjunkande.

Måns knarkade den 26 e februari. Då hör han av sig till en sponsor.

Två han knarkar igen vid mellofinalen den 8 e mars och åker tåg hem med barnflickan dagen efter.

Ett test gjordes den 26 mars, det var positivt för kokain, höga halter av alkohol och andra droger.

Ett test gjordes igen den 28e mars, det var positivt för kokain, höga halter av alkohol och andra droger. Men det sjunker.

Vad händer mellan den 8 e mars och den 26 e mars?

Antingen så har han ett långvarigt missbruk eller så har han knarkat i alla fall två gånger sen han i februari kontaktade sin sponsor och ”påbörjade sin rehab”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in