2025-04-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Men den andra är en ganska stark anklagelse mot CJZ. Jag är uppenbarligen på MZ:s sida, men det mot hennes sida borde definitivt inte bara skrivas utan källor heller.
Ja, och en sann sådan. Källan är jag själv. Ikväll är det försent för mig att åberopa "bevisen" jag har (de är väldigt många) så under tiden kan du kolla vad jag skrev den 23 mars på förmiddagen; först om att hon kopierat sin konst och sedan skrev jag exakt vilka som gjort originalen. Den 24 mars snappade podden "sanning och konsekvens" upp detta och gjorde en bildgoogling. Du kan höra deras reaktion från ca 24.40 min in.
Och imorgon kan du läsa här att jag är en crazy, Karen, stalker, kär, gammal, imbecil kärring. Hon har likt förbannat kopierat i princip all sin konst.
Citera
2025-04-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Att publicera bilder på sina egna barn är alltid en fråga om personliga preferenser, beroende på situationen.
Jag tror inte barnkonventionen håller med om det. Om din mamma lägger ut till världens beskådan när du är ledsen, naken, arg eller uträttar dina behov så har din integritet, och därmed dina rättigheter, överträdits å det grövsta. Men det verkar å andra sidan vara den här mammans - och fruns - grej att göra exakt det.
Citera
2025-04-03, 23:33
Medlem
To something completely different…

Idol-Måns och Idol-Agnes sjöng ju en julduett ihop ”All I want for Christmas”.

Tydligen har de inte varandra på sociala medier, vilket borde vara naturligt, kan man tycka, när de varit med samma år i Idol OCH haft ett musikaliskt samarbete ( under Kappahl).

Blev de osams?
Citera
2025-04-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
När han sa att ingen skulle bli gladare än han tog han för givet att det aldrig skulle hända.
Jag känner ingen medmänsklighet med folk som varit notoriskt otrogna och själviska mot sina partners i tiotals år, de har fått ett överflöd av kärlek och daltande som det är.

Klart han inte trodde😁
Citera
2025-04-03, 23:39
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vi kan konstatera att han är huvudkandidat i ditt huvud, som kändisen som kanske blev attraherad av en vacker kvinna och följde med hem till hennes hyrda rum. Kändisen kanske ville umgås och sitta och prata med henne bara, sitta och läppja på vin och lyssna på musik. Det vet du inte.

Det jag läste om incidenten så handlade det om en sexsäljande transa som Måns hookat up med på en klubb på Stureplan, men kan ju eventuellt ha sett ut som en vacker kvinna. Ja Popstjärnan kanske bara ville sitta och pysmysa, dricka skumpa och hångla till musik. I så fall var det ju ganska onödigt att stanna till och plocka ut cash motsvarande ett sexköp i bankomaten, men Polisen valde att tro på honom.
Citera
2025-04-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, och en sann sådan. Källan är jag själv. Ikväll är det försent för mig att åberopa "bevisen" jag har (de är väldigt många) så under tiden kan du kolla vad jag skrev den 23 mars på förmiddagen; först om att hon kopierat sin konst och sedan skrev jag exakt vilka som gjort originalen. Den 24 mars snappade podden "sanning och konsekvens" upp detta och gjorde en bildgoogling. Du kan höra deras reaktion från ca 24.40 min in.
Och imorgon kan du läsa här att jag är en crazy, Karen, stalker, kär, gammal, imbecil kärring. Hon har likt förbannat kopierat i princip all sin konst.

Men och, om hon nu skulle kopierat någon konst? Tror du Måns är oskyldig eller? Googla Måns plagiat så får du fram flera exempel och artiklar för hur han anklagas för plagiat både vad gäller musik och även scenframträdande.
Är vanligt inom branschen både inom musik och konst skulle jag vilja säga.
Är det här den enda "smuts" du har att komma med om Ciara?
Ja det var inte mycket att komma med. Fortfarande så är det Måns som ser ut att vara rövhålet i det hela med den "fakta" vi har hittills.
Citera
2025-04-03, 23:46
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
"Bla, bla, blaaa etc."

1. Googla själv om du är intresserad av narcissism och yrke tio i topp.

2. Nej, det är inte normalt att slå in en låst dörr för att ens mamma vill att man ska städa. Det är en varningssignal, och han har ju fortsatt med beteendet i vuxen ålder, så varningssignalen visade sig stämma.

3. Sluta svamla skit. De flesta mottagningar ställer diagnos på några få besök precis som jag skrev. Ett antal mottagningar har t o m webbformulär som ger svar på trettio minuter.

Citat:
Det här är ju 100% dina fria fantasier.
Förstår du inte att folk som läser dina fantasier om hur du tror att något gått till kan missförstå dem som fakta.

Du är ju farlig på riktigt!!!

Detta är bland det sjukaste du skrivit i hela tråden.

Jag skriver tydligt att jag tror att det kanske är på ett visst sätt.

Folk spekulerar om allt möjligt hela tiden överallt. På TV (om vädret, "klimatet", kriget, världsläget, ekonomin), i social media, på arbetsplatser, hemma etc. Om någon tar spekulationer för fakta så är den gravt störd, och inte normala människors ansvar.
Citera
2025-04-03, 23:46
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Du menar Måns stiftelse som Björkman sedan kom in i. Är han en riktig vän är han nog mer bekymrad över situationen MZ befinner sig, i än något annat. Det förstår nog du också.

Riktiga män bekymras inte över en vän som bedrar sin hustru, och eventuellt knarkar och misshandlar henne och barnen. De bekymras över hustrun och barnen.

Citat:
Inte så konstigt. Det rörde ju sig om NÅGON FORM av skyddat boende. Att de helt enkelt skulle gå under jorden. Det är ju förstås inte socialen som tagit beslutet, utan mamman som hotat om att gömma dem.

"Det är ju förstås inte socialen som tagit beslutet, utan mamman som hotat om att gömma dem." Detta från en av de värsta "källa på det"-töntarna i tråden. Jävla hycklare!

Hallå, otto ska du inte flyga på Lazy nu? Hon spekulerar inte ens, utan skriver rakt ut att Ciara hotat att gömma barnen, trots att hon inte vet ett skit om så är fallet.
Citera
2025-04-03, 23:49
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Du kan bara hålla käften, jag scrollar förbi dina, Sven, ottoplommon, sagasäppelträd, osv.

Detta tog jag från MÅNS SJÄLV när han pratade om SIG SJÄLV i Så mycket bättre.

Tror vissa av dem postar så många idiotinlägg som möjligt för att sabba tråden så den blir jobbig att läsa och folk ger upp efter två sidor. Syftet är att det negativa om Måns i tråden ska nå så få läsare som möjligt.
Citera
2025-04-03, 23:49
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Sen stör jag mig så på narrativet att Måns är ”snygg”. Jag ser bara en obehaglig liten arg man. Tycker verkligen andra kvinnor att han är snygg eller är det något man läst och liksom av slentrian hållt med om..?

Jag attraheras varken av hans yttre eller inre.

Jag föredrar manliga, starka, intelligenta, vakna, lojala, trygga, hälsosamma män, och Måns är raka motsatsen.

Sitta och grina om sitt bekräftelsebehov hos en psykolog, knarka, bedra sin fru, misshandla henne och barnen, kavla upp, skriva en låt om klimatet (alternativt Trump, för han är så "dum"). Kan inte bli värre, mer beta och mindre attraktivt enligt min mening.
Citera
2025-04-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Men och, om hon nu skulle kopierat någon konst? Tror du Måns är oskyldig eller? Googla Måns plagiat så får du fram flera exempel och artiklar för hur han anklagas för plagiat både vad gäller musik och även scenframträdande.
Är vanligt inom branschen både inom musik och konst skulle jag vilja säga.
Nej, det är INTE vanligt inom branschen öht. Då skulle ingen artist överleva. Du får nog ta och kolla upp skillnaden mellan att ta tre likadana accord i följd, sampla en slinga eller att några fått för sig att Heroes låter som David Guetta och att de facto lägga ett carbonpapper mellan din tavla och en annan konstnärs dito.
Citera
2025-04-03, 23:52
Medlem
FairyGirls avatar
Detta att Måns slog in den låsta källardörren, att han fick ett utbrott och slog sönder saker när han förlorade Mello samt att han påstås ha misshandlat Ciara och barnen, är ju ett mönster... och här kommer exempel på ett annat beteende som också, helt klart, är ett mönster.

Det rör sig om problemet han har att dyka upp på avtalad tid. Nu senast var det i TV efter deltävlingen i Mello (som han vann).

Nån dag efteråt försvarade han sig med att ingen sagt åt honom att han hade Nyhetsmorgon. Agenten hade inte informerat honom och inte heller skivbolaget. Båda hade helt enkelt räknat med att den andra parten skulle säga det. Då är det svårt att vakna, sa han.

Detta är dock inte en engångsföreteelse, utan en vana visar det sig.

Den här intervjun är ytterligare ett exempel: https://www.expressen.se/nyheter/man...t-jag-var-gay/

Intervjuaren skriver: Jag skulle egentligen ha intervjuat Zelmerlöw per telefon dagen före, men 2,5 timma efter avtalad tid meddelade managern att Zelmerlöw måste ha glömt bort att ringa och att han somnat.

Första frågan Måns får i intervjun är: "Vi skulle egentligen ha talats vid i går, men då sov du...?"

Måns svarar: "Jaha, skulle vi? Det stämmer att jag tog en eftermiddagslur i går, men jag hade ingen aning om att jag hade ytterligare en intervju då. Sorry!"

I artikeln står även att läsa: "Patrick Hillberg från eventbyrån Concierge förklarar att Zelmerlöw ofta är lite sen - och att det beror på att artisten är så väluppfostrad och artig. Han kan helt enkelt inte säga nej när folk stannar honom och ber om autografer."

Jag köper inget av detta! Efter delfinalen festade han förmodligen hela natten och var för bakfull för att vakna (och visa sig i TV). Samma sak kan ha varit orsaken vid intervjun ovan, och säkert vid andra tillfällen.

Jag hade inte väntat annat än bortförklaringar från Måns, men varför täcker folk upp för honom hela tiden? Varför låter de honom hållas, och t o m skylla ifrån sig på agenten och skivbolaget (som garanterat informerat honom om intervjun)?

De t o m bortförklarar å hans vägnar, trots att han beter sig som en riktig skitstövel.

Tror bubblan kommer spricka snart, folk kommer vända honom ryggen. Hade han vunnit Mello hade han kanske kunnat fortsätta bete sig illa ett tag till, men inte nu.
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-03 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in