Detta att Måns slog in den låsta källardörren, att han fick ett utbrott och slog sönder saker när han förlorade Mello samt att han påstås ha misshandlat Ciara och barnen, är ju ett mönster... och här kommer exempel på ett annat beteende som också, helt klart, är ett mönster.
Det rör sig om problemet han har att dyka upp på avtalad tid. Nu senast var det i TV efter deltävlingen i Mello (som han vann).
Nån dag efteråt försvarade han sig med att ingen sagt åt honom att han hade Nyhetsmorgon. Agenten hade inte informerat honom och inte heller skivbolaget. Båda hade helt enkelt räknat med att den andra parten skulle säga det. Då är det svårt att vakna, sa han.
Detta är dock inte en engångsföreteelse, utan en vana visar det sig.
Den här intervjun är ytterligare ett exempel:
https://www.expressen.se/nyheter/man...t-jag-var-gay/
Intervjuaren skriver: Jag skulle egentligen ha intervjuat Zelmerlöw per telefon dagen före, men 2,5 timma efter avtalad tid meddelade managern att Zelmerlöw måste ha glömt bort att ringa och att han somnat.
Första frågan Måns får i intervjun är: "Vi skulle egentligen ha talats vid i går, men då sov du...?"
Måns svarar: "Jaha, skulle vi? Det stämmer att jag tog en eftermiddagslur i går, men jag hade ingen aning om att jag hade ytterligare en intervju då. Sorry!"
I artikeln står även att läsa: "Patrick Hillberg från eventbyrån Concierge förklarar att Zelmerlöw ofta är lite sen - och att det beror på att artisten är så väluppfostrad och artig. Han kan helt enkelt inte säga nej när folk stannar honom och ber om autografer."
Jag köper inget av detta! Efter delfinalen festade han förmodligen hela natten och var för bakfull för att vakna (och visa sig i TV). Samma sak kan ha varit orsaken vid intervjun ovan, och säkert vid andra tillfällen.
Jag hade inte väntat annat än bortförklaringar från Måns, men varför täcker folk upp för honom hela tiden? Varför låter de honom hållas, och t o m skylla ifrån sig på agenten och skivbolaget (som garanterat informerat honom om intervjun)?
De t o m bortförklarar å hans vägnar, trots att han beter sig som en riktig skitstövel.
Tror bubblan kommer spricka snart, folk kommer vända honom ryggen. Hade han vunnit Mello hade han kanske kunnat fortsätta bete sig illa ett tag till, men inte nu.