2025-05-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
"Omdömeslöst monster"? Nej, jag talar om abstinens vid missbruk och om detta ev. har påverkan på barn. Eller du kanske menade tiden när Måns missbrukade kokain. Vi får se framåt hur det går.
Jag vet inte tillräckligt om kokain för att uttala mig.
Så vi slopar den diskussionen.
Men den värsta abstinensen ligger nog bakom Måns iallafall.
Citera
2025-05-07, 17:46
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vet inte tillräckligt om kokain för att uttala mig.
Så vi slopar den diskussionen.
Men den värsta abstinensen ligger nog bakom Måns iallafall.
Vet du hur många missbrukare som får återfall på återfall? Med tanke på att han missbrukat olika substanser på något vis sedan minst 2015, så har han en lång väg. Han sa ju i någon tidning för en del år sedan att det blir väldigt mycket fest iomed gig och turnéer...vi pratar förmodligen mer än bara något hobbysnortande då och då
Citera
2025-05-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vet du hur många missbrukare som får återfall på återfall? Med tanke på att han missbrukat olika substanser på något vis sedan minst 2015, så har han en lång väg. Han sa ju i någon tidning för en del år sedan att det blir väldigt mycket fest iomed gig och turnéer...vi pratar förmodligen mer än bara något hobbysnortande då och då
Det vet jag. Tex heroinmissbruk.
Jag vet inte om kokain är lika illa som Heroin.
Citera
2025-05-07, 18:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Det beror väl på vilken kärlek du får till drogen. Men heroin ska ju enligt expertisen vara det jävligaste
Citera
2025-05-07, 18:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du utdelar ju domar för förtal helt utan domstolsprövning.
C:s brott går att verifiera och skadan går att mäta. Måns påståtta "brott" går inte att verifiera och mäta. Det finns inga bevis för att han skulle vara "notoriskt otrogen", vilket i sig inte ens är något brott i lagens mening.

Citat:
Gäller inte din moraliska kompass dig själv? Du hänger ut Chiara som klandervärd efter ett inlägg på Twitter, det är inte anmält till någon instans och ingen domstol har utdelat någon dom.
Hon är i allra högsta grad klandervärd som valde att hänga ut Måns istället för att som normala människor anmäla brott till rätt instans. Det är skadligt för deras gemensamma barn.

Citat:
Det finns ett talesätt som passar bra in på dig, det är bättre med en dubbelmoral än ingen moral alls. Den du försvarar är en notoriskt otrogen missbrukare. Han saknar därmed moral helt. Ni kompletterar således varandra eftersom din är dubbel.
Vad du inte fattar är jag inte tar någons parti, för det här är ingen tävling i vem som är ond respektive god. Båda har betett sig illa och oansvarigt eftersom de båda är föräldrar och har gemensamma barn. Varför försöker du och så många andra missförstå mig. Jag tar ingens parti.
Citera
2025-05-07, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Intressant att allting verkar ha sparkat igång precis efter Melodifestivalenförlusten (8e mars). Antingen så hade de någon överenskommelse om att vänta för att slippa dålig press inför Eurovision eller så blev han rejält odräglig den där helgen.

Ingen överenskommelse har framkommit bland dokumenten från tingsrätten men C beskriver i sitt material att missbruket och situationen hemma eskalerat från januari och blev outhärdlig där i mars.
Citera
2025-05-07, 18:51
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ingen överenskommelse har framkommit bland dokumenten från tingsrätten men C beskriver i sitt material att missbruket och situationen hemma eskalerat från januari och blev outhärdlig där i mars.

Jo Måns har nog levt rövare under drogerna och gjort både det ena och det andra som han senare förträngt.
Citera
2025-05-07, 18:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Jo Måns har nog levt rövare under drogerna och gjort både det ena och det andra som han senare förträngt.

med betoning på "nog"....
Citera
2025-05-07, 19:11
Medlem
ziggarillens avatar
Alla som levt ihop med en narkoman kan intyga vilket helvete det är. Lögner, otrohet, psykiskt misshandel och svek. Dessa hade nog varit glada om narkomanen endast skrivit något ofördelaktigt på ett nätforum. Barnen lider också då dom känner att det inte står rätt till. Varför gamla kärringar tröstar Måns i olika forum beror på att dom är änkor efter ett liv som hemmafruar. Gamla gubbar verkar också gilla den präktige Måns då dom själva har missbruksproblem. Finns ingen annan förklaring efter att ha läst vad dessa människor skriver och upprepar sin kärlek till Måns. Barnen är det minsta dom bryr sig om. Man får hoppas att domstolen består av ansvarsfulla personer och inga som är med i Mums-cluben.
Citera
2025-05-07, 19:16
Citat:

Alla former av missbruk fungerar likadant, det är ett psykologiskt missbruk.
Själva avgiftningen är inte beroendet som försvinner. Beroendet är kvar resten av livet även om abstinensen är borta efter några veckor.
Citera
2025-05-07, 19:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det beror väl på vilken kärlek du får till drogen. Men heroin ska ju enligt expertisen vara det jävligaste
Har läst många reportage sista åren om hur folk går ner sig efter att fastnat i kokain. Otaliga som mår riktigt dåligt och har förstört hela sina liv. Ska tydligen vara riktigt svårt att sluta med och samtidigt blir missbruket otroligt dyrt. Drogen är inte gratis direkt.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-05-07 kl. 19:22.
Citera
2025-05-07, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom

Jag tror han gjorde allt med flit.
Han ville inte bli ”förnedrad” genom att ”förlora” när Ciara först ansökte om skilsmässa i England 2024.
Så han kom upp med denna djävulska plan att lura henne och barnen till Sverige.
Väl här spårade han ur helt och sket i om hon på nytt ville skiljas, han provocerade nog fram det med flit.
För att kunna göra det han gör nu och passa på med sitt jävla eftervåld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in