2025-04-29, 18:04
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja det är många kändisar som fått äran att låna ut sin röst till tecknade serier.
Bebbe Wolgers och en känd skådespelare till i Djungelboken tex.
Alla artister försörjer sig på en hel del ströjobb också.
Och betalar mycket i skatt.

Är det skämmigt tycker du?

Inte alls, jag bara menar att Måns framgångar varit begränsade till Melodifestivalen och många tror nu att hans artistliv är över. Jag tror han kan få lite småjobb framöver om han tar sig ur den här soppan som han själv tillagat. Frågan närmast är ju vad som ytterligare framkommer utöver kokainmissbruk och polisanmält fysiskt våld.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-04-29 kl. 18:07.
Citera
2025-04-29, 18:07
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du har ju ingen aning om vad det är för situation du kommenterar.

Detta hände innan hon kände sig tvingad att kommentera att det var för barnens skull:

Någon gång i mitten på mars, C gör en polisanmälan om relationsvåld och gissningsvis är det i anslutning till detta hon också lämnar in ansökan om skilsmässa till brittisk domstol FÖR ATT SLIPPA ATT SKILSMÄSSAN BLIR OFFENTLIG I SVERIGE

17e mars, Måns lämnar in en egen ansökan om skilsmässa till tingsrätten och gör hela skilsmässan till offentlig handling vilket han verkligen inte hade behövt göra. En jätte konstig sak att göra om man verkligen inte vill att något ska bli offentligt. Det blir också då klargjort att C skickat in sin ansökan flera dagar före M.

Sedan hänger det här nedan (men även det andra hon skrev) bra ihop med det ovan då hon postade det efter att måns gjort så det blivit offentligt och hon behöver äga sin historia innan stormen kom:

”Jag hade inget annat val än att göra ett offentligt uttalande ENBART för barnens välbefinnande, så att min röst blev hörd innan den kunde förvrängas. Om barnens och vår familjs bästa hade varit prioriteringen, hade vi inte befunnit oss i den här situationen från första början. Nu, snälla, sluta. Nog är nog”

Du har inte heller en aning om situationen så lägg ner det där snacket.
Citera
2025-04-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Inte alls, jag bara menar att Måns framgångar varit begränsade till Melodifestivalen och många tror nu att hans artistliv är över. Jag tror han kan få lite småjobb framöver om han tar sig ur den här soppan som han själv tillagat. Frågan närmast är ju vad som ytterligare framkommer.
Jag vet inte, men tror polisanmälan blir nedlagd pga av brist på bevis,.
Så det här var vad CJZ menade med fysisk misshandel?
En knuff, om det nu är sant.
Går resten av hennes anklagelser i paritet med misshandels anklagelsen
så är det verkligen ett storm i ett vattenglas.
Citera
2025-04-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
[b]Någon gång i mitten på mars, C gör en polisanmälan om relationsvåld och gissningsvis är det i anslutning till detta hon också lämnar in ansökan om skilsmässa till brittisk domstol FÖR ATT SLIPPA ATT SKILSMÄSSAN BLIR OFFENTLIG I SVERIGE
Men HUR är det rimligt att man säger sig vilja hålla skilsmässan utanför offentligheten samtidigt som man gör en (offentlig) polisanmälan i Sverige??
Svar: Det är ju inte rimligt någonstans och går inte ihop med hennes story.
Citera
2025-04-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Inte alls, jag bara menar att Måns framgångar varit begränsade till Melodifestivalen och många tror nu att hans artistliv är över. Jag tror han kan få lite småjobb framöver om han tar sig ur den här soppan som han själv tillagat. Frågan närmast är ju vad som ytterligare framkommer utöver kokainmissbruk och polisanmält fysiskt våld.
Jag tror inte kokainmissbruket leder till något alls.
Han jobbar ju med likasinnade dvs kollegor.
Det är ju en ankdamm där kollegor ger kollegor jobb.

Om Chiaras knuffanklagelse leder till något har jag svårt att tro,
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 18:48.
Citera
2025-04-29, 18:17
Medlem
Inte hängt med så mycket men jag är verkligen inte förvånad att han är en douché när kamerorna inte är igång. Jag tror dessutom att det här citatet kommer att komma tillbaka och äta honom likt en orm kan äta sig själv ibland...
Citat:

"– Jag har varit emot droger hela mitt liv men för två år sedan dök det upp i turnébussen. ”Alla andra” gjorde det. Det är så vanligt i min bransch, så det blev svårt att inte testa. "

Hur vanligt är det att en person som är 36 år helt plötsligt får för sig att testa kokain för att det "dök upp i turnébussen", samtidigt som han säger att det är så himla vanligt i hans bransch...

Oh, coca coca-ina, coca coca-ina
how?
Senast redigerad av anyaellerd 2025-04-29 kl. 18:22.
Citera
2025-04-29, 18:17
Medlem
Citat:
Håller med dig i allt, men mest i sista raden " Och vi kan inte utesluta att båda har sitt ansvar i det som händer nu".
Måns och Chiara har varit två i sitt äktenskap och fel och brister finns hos alla.

När det kommer till kvinnovåld bär dock enbart en ansvaret och alla ursäkter om ”bådas fel och brister” och ”två sidor av myntet” kan strykas.
Citera
2025-04-29, 18:20
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anyaellerd
Inte hängt med så mycket men jag är verkligen inte förvånad att han är en douché när kamerorna inte är igång. Jag tror dessutom att det här citatet kommer att komma tillbaka och äta honom likt en orm kan äta sig själv ibland...

Hur vanligt är det att en person som är 36 år helt plötsligt får för sig att testa kokain för att det "dök upp i turnébussen", samtidigt som han säger att det är så himla vanligt i hans bransch...

Haha, okeeej bruh.

Tänkte exakt samma sak Vilken jätteosis han måste ha haft den stackars Måns. Knarket bara råkade vara där och likt en katt som blir lockad av kattmat så råkade knarket hamna i näsan.
Citera
2025-04-29, 18:25
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Ja ingen rolig situation för någon dessutom 2 väldigt små barn inblandade . Tycker ff att det kunde skötts på ett betydligt bättre sätt.
Oavsett vem man tycker är skyldig el oskyldig. Det finns utbildade människor som hanterar sånt här dagligen tycker inte att en massa utomstående ska blanda sig i ,det gynnar ingen.

Nu finns det ingen rim o reson i kommentarerna här.!

Tids nog hoppas jag för allas skull att dom finner en lösning och att lugnet lägrar sig.

Nej här är ju bara ” Medeltida Torget” med Skampåle, utpekanden och ruttna tomater i högsta hugg.Bara gömma sig bakom tangentbord nu ?

Men med samma skadeglädje som Anno Dazumal? 😏

Hoppas liksom Du, detsamma!
Citera
2025-04-29, 18:27
Citat:
Nej Måns planterar nya vinrankor,
Varför är du så föraktfull?

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jag vet inte om det beror på att du är avundsjuk på att du inte har nån gård eller vad driver dig och uttrycka dig som du gör ?

Mår du inte bra så finns det folk att prata med vet du 😏🤔

Vi önskar vin-baronen lycka till på fälten, det finns ju en hel del hål att fylla igen.

Och så hinner han i godan ro att spåna fram en mysig julshow också, med titel "vit jul" kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Tänkte exakt samma sak Vilken jätteosis han måste ha haft den stackars Måns. Knarket bara råkade vara där och likt en katt som blir lockad av kattmat så råkade knarket hamna i näsan.

Ja, vilken otur. Så vanligt i denna bransch, men lyckades bli 36 år gammal och han har då varit i branschen sedan han var ca 20 år. Starkt.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men tror polisanmälan blir nedlagd pga av brist på bevis,.
Så det här var vad CJZ menade med fysisk misshandel?
En knuff, om det nu är sant.
Går resten av hennes anklagelser i paritet med misshandels anklagelsen
så är det verkligen ett storm i ett vattenglas.

Orkar fan inte med folk... Vad är ni för syn på relationer och tror du att det enbart har varit en knuff? Kan vara så att det är den hon kan anmäla men för att ge lite mer blåst i ditt lilla vattenglas:

Exempel på fysiskt våld
Knuffa, nypa, riva
Dra i håret, skaka, hålla fast
Bita, bränna, förgifta
Örfilar, knytnävsslag, sparkar
Slag med tillhyggen och knivstick
Stryptag och kvävning

Källa: https://kunskapsguiden.se/omraden-oc.../fysiskt-vald/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto