Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det var inte så jag uttryckte det direkt, men jag såg nyligen på sociala medier att vin-baronen plöjde upp nya fält på sin lilla gård, ska han satsa på mer lönsam och uppiggande gröda denna säsongen tro?
Nej Måns planterar nya vinrankor,
Varför är du så föraktfull?
Citera
2025-04-29, 17:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
De flesta artister varvar med olika job. Eric Sade jobbar som domare i Let´s dance och har en massa bolag.
Men det är inte omöjligt att han dyker upp i fler mellotävlingar. Även om det mest är programledarjobb.
Håller inte med om Tommy Körberg. Han är möjligen världsberömd i Sverige.

Ja, nu ser jag, Måns har ju varit röst i "svampbob fyrkant" också
Citera
2025-04-29, 17:45
Medlem
buisnismannens avatar
Förutom att han är skåning och MFFare så höjdes han ännu mer i mina ögon nu när han kommer ut som invigd! Bästa Månz. ❤️
Citera
2025-04-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
HändelsEN ska alltså ha skett under mellons finalvecka. Den vecka halva Sverige ändå fick för sig att han var våldsam pga av spark/kast av mobil. Märkligt ändå att det inte finns fler händelser på dessa 9 år.
Jo, han sparkade in en källardörr i ett stort tonårsbråk med sin mamma.
Glöm för Jösse namn inte denna väldigt viktiga händelse!
Så han har misshandlat två döda ting under 38 år.
Jag tror nog att han sparkat på lite grus och nedfallna pinnar på marken också. Usch och FY!
Vilken hemsk våldsverkare pågen är....
Citera
2025-04-29, 17:53
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hon framstår som helt sinnessjuk ju. Vadå sluta, nu. Nog är nog. Vafan menar hon ens, det är ju hur hon som håller på med att driva detta medvetet helt offentligt.

Att det skulle vara för barnen är ju bara absurt. Barnen når bäste att det hela inte blir offentligt, hennes lögner och påståenden är ju närmast cringe'artad.

Du har ju ingen aning om vad det är för situation du kommenterar.

Detta hände innan hon kände sig tvingad att kommentera att det var för barnens skull:

Någon gång i mitten på mars, C gör en polisanmälan om relationsvåld och gissningsvis är det i anslutning till detta hon också lämnar in ansökan om skilsmässa till brittisk domstol FÖR ATT SLIPPA ATT SKILSMÄSSAN BLIR OFFENTLIG I SVERIGE

17e mars, Måns lämnar in en egen ansökan om skilsmässa till tingsrätten och gör hela skilsmässan till offentlig handling vilket han verkligen inte hade behövt göra. En jätte konstig sak att göra om man verkligen inte vill att något ska bli offentligt. Det blir också då klargjort att C skickat in sin ansökan flera dagar före M.

Sedan hänger det här nedan (men även det andra hon skrev) bra ihop med det ovan då hon postade det efter att måns gjort så det blivit offentligt och hon behöver äga sin historia innan stormen kom:

”Jag hade inget annat val än att göra ett offentligt uttalande ENBART för barnens välbefinnande, så att min röst blev hörd innan den kunde förvrängas. Om barnens och vår familjs bästa hade varit prioriteringen, hade vi inte befunnit oss i den här situationen från första början. Nu, snälla, sluta. Nog är nog”
Citera
2025-04-29, 17:53
Medlem
Sagotradapplets avatar
När jag läser igenom GP:s artikel tycker jag inte att den framstår som skadebegränsning, som många här hävdar. Snarare erkänner han de misstag han har begått och är beredd att ta konsekvenserna, precis som han skrev i sitt inlägg på Intagram.

Att han nu går ut och bekräftar tidigare drogbruk är ett stort steg, särskilt med tanke på hans offentliga roll och den känsliga situation han befinner sig i. Och man förstår varför – ryktesspridningen är redan i full gång. I det här läget spelar det nästan ingen roll om det blivit känt genom utredningen imorgon eller genom honom själv igår. Folk hade ändå pratat. Men att det kommer direkt från honom, på eget initiativ, gör trots allt skillnad.

Samtidigt upprepar han tydligt att inget våld riktats mot barnen eller CJZ. ”Lämpligt nog” blev en polisrapport offentlig just idag – trots att utredningen fortfarande pågår.

Frågan om våld är uppenbart central, eftersom den sannolikt blir avgörande i vårdnadsfrågan. Det är också en nyckelfråga för att hon ens ska ha en chans att ta med barnen tillbaka till England från Sverige.

Det verkar som om det finns en viss avsikt bakom beteendet i den här frågan. Och MZ spelar med de mycket mer öppna och ärliga korten här, särskilt med hänsyn till den uttalade oron för barnens välfärd.

Mot den bakgrunden lutar jag fortfarande mer åt att tro på MZ:s version i denna fråga. Han har försökt gå igenom processen med förnuft och tystnad, medan hon har postat inlägg och stories på Instagram som kort därefter raderats. Hennes kommunikation har hittills mest bestått av anklagelser och vaga inlägg som lett till ännu mer spekulation. Han däremot har hållit fast vid sina uttalanden, tagit ansvar för sina misstag, och inte demoniserat motparten offentligt. I det avseendet kan den andra sidan inte mäta sig. Och vi kan inte utesluta att båda har sitt ansvar i det som nu sker.
Citera
2025-04-29, 17:54
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Ja ingen rolig situation för någon dessutom 2 väldigt små barn inblandade . Tycker ff att det kunde skötts på ett betydligt bättre sätt.
Oavsett vem man tycker är skyldig el oskyldig. Det finns utbildade människor som hanterar sånt här dagligen tycker inte att en massa utomstående ska blanda sig i ,det gynnar ingen.

Nu finns det ingen rim o reson i kommentarerna här.!

Tids nog hoppas jag för allas skull att dom finner en lösning och att lugnet lägrar sig.

Flashback kanske är Dagens Publika Pöbeltorg?
Där man anonymt kan kasta ” ruttna tomater”, i skydd av folkmassan?

Men som du skriver - hoppas också att det sköts så snyggt som möjligt .
För bådas skull, och trots offentlighet.

Ingen av dem, lär nog hänvisa till till tråden här, åtminstone..
Citera
2025-04-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ja, nu ser jag, Måns har ju varit röst i "svampbob fyrkant" också
Ja det är många kändisar som fått äran att låna ut sin röst till tecknade serier.
Bebbe Wolgers och en känd skådespelare till i Djungelboken tex.
Alla artister försörjer sig på en hel del ströjobb också.
Och betalar mycket i skatt.

Är det skämmigt tycker du?
Citera
2025-04-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det var inte så jag uttryckte det direkt, men jag såg nyligen på sociala medier att vin-baronen plöjde upp nya fält på sin lilla gård, ska han satsa på mer lönsam och uppiggande gröda denna säsongen tro?

Jag vet inte om det beror på att du är avundsjuk på att du inte har nån gård eller vad driver dig och uttrycka dig som du gör ?

Mår du inte bra så finns det folk att prata med vet du 😏🤔
Citera
2025-04-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
När jag läser igenom GP:s artikel tycker jag inte att den framstår som skadebegränsning, som många här hävdar. Snarare erkänner han de misstag han har begått och är beredd att ta konsekvenserna, precis som han skrev i sitt inlägg på Intagram.

Att han nu går ut och bekräftar tidigare drogbruk är ett stort steg, särskilt med tanke på hans offentliga roll och den känsliga situation han befinner sig i. Och man förstår varför – ryktesspridningen är redan i full gång. I det här läget spelar det nästan ingen roll om det blivit känt genom utredningen imorgon eller genom honom själv igår. Folk hade ändå pratat. Men att det kommer direkt från honom, på eget initiativ, gör trots allt skillnad.

Samtidigt upprepar han tydligt att inget våld riktats mot barnen eller CJZ. ”Lämpligt nog” blev en polisrapport offentlig just idag – trots att utredningen fortfarande pågår.

Frågan om våld är uppenbart central, eftersom den sannolikt blir avgörande i vårdnadsfrågan. Det är också en nyckelfråga för att hon ens ska ha en chans att ta med barnen tillbaka till England från Sverige.

Det verkar som om det finns en viss avsikt bakom beteendet i den här frågan. Och MZ spelar med de mycket mer öppna och ärliga korten här, särskilt med hänsyn till den uttalade oron för barnens välfärd.

Mot den bakgrunden lutar jag fortfarande mer åt att tro på MZ:s version i denna fråga. Han har försökt gå igenom processen med förnuft och tystnad, medan hon har postat inlägg och stories på Instagram som kort därefter raderats. Hennes kommunikation har hittills mest bestått av anklagelser och vaga inlägg som lett till ännu mer spekulation. Han däremot har hållit fast vid sina uttalanden, tagit ansvar för sina misstag, och inte demoniserat motparten offentligt. I det avseendet kan den andra sidan inte mäta sig. Och vi kan inte utesluta att båda har sitt ansvar i det som nu sker.
Håller med dig i allt, men mest i sista raden " Och vi kan inte utesluta att båda har sitt ansvar i det som händer nu".
Måns och Chiara har varit två i sitt äktenskap och fel och brister finns hos alla.
Citera
2025-04-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Vet inte hur gammal du är. Men jag är ingen ungtupp. Vet att sanningen kommer fram. I synnerhet när det gäller en kändis. Media kommer att gräva djupt. Om inte Måns själv kommer erkänna förstås.

Tiden får utvisa vad som är sant.

Men är det som Ciara säger lär nog Måns framtid som artist vara över. Om Ciara ljuger lär hon riskera bli en av Sveriges mest hatade kvinnor.
Så djupt behöver de inte gräva. Hans grisiga beteende har varit känt i 10+ år, av alla inom branschen plus hotellbranschen, frisörer, makeup m.m. Precis som med Timell, Ramberg mfl
Citera
2025-04-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Såg nån dokumentär för många år sen om honom, hembesök , fan då fick man riktigt dåliga vibbar av honom, är inte ett dugg förvånad av någonting som framkommit, obehaglig snubbe
Det säger mig inget alls såvida du inte länkar Hembesöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in