2025-04-18, 23:58
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Konstig sak att hoppas på när du inte har en aning om vem som är den jävliga av dem?

Tror de eventuellt är väldigt fast här oavsett var hon än ansökte om skilsmässa. Lagar och värderingar verkar inte skilja sig så mycket åt.

De hade inte varit fast här om de inte flyttat till Sverige. Och det är inte det minsta konstigt att hoppas att barn får återvända till sitt hemland där de bott hela sitt liv, med sin mamma.
Speciellt inte när pappan är av sorten att hans egna vänner säger att de är likgiltiga och att allt beror på pappans beteende, ”ingen rök utan eld”.

Nej, vi vet att du victim blejmar då du erkänt att du följt Ciara på instagram sedan hon träffade Måns, fast du tyckt illa om henne hela tiden.
Samtidigt som du påstår att Måns är en stor artist, tidernas största artist, är skitsnygg osv.

På tal om utseende, någon frågade om det bara var hon som inte fattade varför Måns beskrivs som snygg i media;
Nej, du är inte ensam.
Män kan absolut vara snygga korta, det tycker jag ganska ofta, men han har ett litet runt ansikte som helt enkelt inte är snyggt i mina ögon.
Sätt på valfritt husrenoverarprogram och han ser ut som nån av bakgrundssnickarna.
Han ser liksom ut som nån småkriminell lokal sol- och vårare i typ Grums eller Mariefred.
Citera
2025-04-19, 00:00
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
https://youtu.be/RgOHK8Lwe8U
I slutet på videon kan du få höra det själv från hästens mun dvs MZ.
Om du fattar svenska.

Han pratar engelska i videon.

Höra vad från hästens mun?

Jag frågade "Varför skriver du att Måns inte har gått till en sexterapeut? Vad fan vet du om det?"

Och han säger inte något om att han inte gått till en sexterapeut i videon, han säger bara att det var ett skämt att han legat med sin sexterapeut.
Citera
2025-04-19, 00:01
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Du glömde feta "barnen eller min hustru" som din mening avslutas med.
Nu anmärkte du fånigt på att uttrycket "egna barn" uteslöt hans styvbarn.
Men isåfall ingår styvbarnet i fortsättningen "barnen" i ditt långsökt, tramsiga hårklyveri.

Han skriver: ”Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Till de som tror att han skulle vara farlig eller våldsam mot hans egna barn vill han säga följande:

Allt han säger därefter gäller Ciara och hans egna barn, inte styvbarnet.
Citera
2025-04-19, 00:01
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Fy fan. Måtte de få åka tillbaka till England. En sak som gick upp för mig när jag såg er diskutera att Måns bara köpt gården i Skåne utan att ens diskutera med Ciara först, var att jag tror på ett tredje alternativ;
Nämligen att det är regel att narcissister jävlas med barn och vårdnad även om de framtill separationen inte tagit ansvar och mest festat i ett annat land eller legat och sovit/shoppat.

Han kanske köpte gården bakom hennes rygg eftersom hon inte velat flytta till Sverige innan, lyckades få henne ”testa” det när huset ändå var på plats - väl medveten om att relationen skulle ta slut, för att jävlas med att barnen blir fast i Sverige.
Ciara hade ju redan dumpat honom sommaren innan pga hur han betedde sig, och han kanske inte tar lätt på att bli dumpad eller ”förlora”, men istället för att desperat ha försökt ”fixa allt” med husköpet var det kanske en sista jävlig hämnd, och att när hon väl var fast i fällan var han öppet otrogen eller andra saker som han visste skulle driva henne till att en gång för alla ta ut skilsmässa.
Men att han ville att hon skulle göra det i Sverige så att de fastnade här.

Det är mycket möjligt att det är så det gått till. Ja, hoppas verkligen hon får ta med sig barnen hem och att de får ha sin bas där. Det är utan tvekan bäst för dem.
Citera
2025-04-19, 00:02
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Du är genomfalsk. Jo, Måns skriver mina egna barn.

Han skriver följande, på svenska, men orden har precis samma betydelse på engelska:

”Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Citatet är från Expressen, som han hört av sig till med uttalandet.
Är jag genomfalsk? Ändå bekräftar du exakt vad jag skrev. Därför att:

Den första delen av meningen anger vem hans efterföljande uttalande är riktat till: Till alla dem som anklagar honom för att vara våldsam mot CJZ eller hans barn - i detta fall hans barn, de som är med honom för tillfället, alltså inte grannarnas eller Anna Svenssons. Och den avgörande punkten ligger fortfarande i meningens kärnbudskap: ”[...] jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Och om du av någon anledning byter till engelska, så kanske det är värt att nämna att det är mindre vanligt att skilja på son och styvson på engelska? I så fall skulle det förmodligen även inkludera det tredje barnet om han talar om mina barnen i engelsk mening i allmänhet.
Citera
2025-04-19, 00:03
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Tack!! Jag trodde jag hade för ovårdat språk för allas kopp av te här men jag uppskattar väldigt ditt psykologiska gräv.
Tankeväckande, inte bara i denna situationen.

Haha, nej då absolut inte för min kopp te i alla fall. Tycker det är uppfriskande med folk som inte skräder orden.
Citera
2025-04-19, 00:03
Medlem
Citat:
Han pratar engelska i videon.

Höra vad från hästens mun?

Jag frågade "Varför skriver du att Måns inte har gått till en sexterapeut? Vad fan vet du om det?"

Och han säger inte något om att han inte gått till en sexterapeut i videon, han säger bara att det var ett skämt att han legat med sin sexterapeut.
Du får lyssna på videon. I slutet. Inte särskilt jobbig engelska. Så du fattar nog.
Måns berättar själv om skämtet.
Citera
2025-04-19, 00:10
Medlem
Citat:
Han skriver: ”Till er som tror att jag skulle vara farlig eller våldsam mot Ciara eller mina egna barn vill jag säga följande: jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Till de som tror att han skulle vara farlig eller våldsam mot hans egna barn vill han säga följande:

Han sa det (återigen) efter att någon oinbjuden varit hemma med filmande mobiler (camilla L och svärmodern?) och att han fruktade för sina barns säkerhet.
Alltså barnen i Skåne där familjen bor. Det handlade inte alls om hans styvson som bor i England.
Du måste ju tolka det sagda i sin kontext. Om du fattar???
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-19 kl. 00:45.
Citera
2025-04-19, 00:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Är jag genomfalsk? Ändå bekräftar du exakt vad jag skrev. Därför att:

Den första delen av meningen anger vem hans efterföljande uttalande är riktat till: Till alla dem som anklagar honom för att vara våldsam mot CJZ eller hans barn - i detta fall hans barn, de som är med honom för tillfället, alltså inte grannarnas eller Anna Svenssons. Och den avgörande punkten ligger fortfarande i meningens kärnbudskap: ”[...] jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru. Det är sanningen.”

Och om du av någon anledning byter till engelska, så kanske det är värt att nämna att det är mindre vanligt att skilja på son och styvson på engelska? I så fall skulle det förmodligen även inkludera det tredje barnet om han talar om mina barnen i engelsk mening i allmänhet.

Ja, du är genomfalsk! Nej, jag bekräftar inte vad du skrev. Nej, styvsöner inkluderas inte i mina egna barn vare sig på svenska eller engelska.

Som sagt:

Citera
2025-04-19, 00:15
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Han sa det (återigen) efter att någon oinbjuden varit hemma med filmande mobiler (camilla L och svärmodern?) och att han fruktade för sina barns säkerhet.
Alltså barnen i Skåne där familjen bor. Det handlade inte alls om hans styvson i England.
Du måste ju tolka det sagda i sin kontext. Om du fattar???

Precis, det var bara de egna barnen han förnekade att han misshandlat. Nu har du fattat rätt.
Citera
2025-04-19, 00:16
Medlem
Citat:

Du är rudis. Det är inte korrekt citerat. Försöker du trolla?
Varför skulle han alls blanda in styvsonen i England?
Nu var det barnen i Skåne och han fruktade för deras säkerhet. I skilsmässodramat med de barnens mamma.
Om du fattar???
Citera
2025-04-19, 00:18
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Du får lyssna på videon. I slutet. Inte särskilt jobbig engelska. Så du fattar nog.
Måns berättar själv om skämtet.

Jag har lyssnat på videon och han säger inte något om att han inte gått till en sexterapeut, han säger bara att det var ett skämt att han legat med sin sexterapeut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in