2025-05-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Som om kvinnor själva är helt oskyldiga. Det du uppmanar till är ett kriminellt beteende och straffbart enligt svensk lag. Det spelar ingen som helst roll om historien är sann eller inte. Förtal kallas det. Poängen med den lagen är att man ska anmäla brott till rätt instans. Ingen har rätt att hänga ut någon som klandervärd och ska dömas i folkdomstolen, utan det är våra domstolar som ska utdela eventuella straff. Och när straffen är avtjänade så ska man ses som oskyldig. Så fungerar det i ett demokratiskt samhälle och passar inte galoscherna får man flytta till Nordkorea, Ryssland eller Kina.

Tvärtom är det så att Ciara skadar sina barn barn genom att vända sig till folkdomstolen. Hur man än vrider och vänder på det så är Måns fortfarande pappa till barnen och lär fortsätta att vara det hur än den här historien slutar.

Tycker du skrev detta så bra och borde berätta om detta igen. Det är så många som inte kan denna lag och har åsikter om den. Att Ciara gjort sig skyldig mot Måns är klart och skulle bli en dom direkt. Flera menar att information utöver alla dessa tusentals elaka falska inlägg mot honom skulle framkomma om han anmäler henne tom Camilla Läckberg har välkomnat detta för då skulle hon minsann komma med information. Kan du detta, är inte det verkliga uppenbara hot till tystnad?

" Spännande" att få se vad som kommer fram och om de vågar det eftersom även det blir förtal i offentlighetens ljus. I en förhandling kommer inte mer information fram utan Ciara får stå till svars för det redan sagda på Instagram och som fått oss alla att reagera så starkt.
Citera
2025-05-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Föräldrarna är ju välutbildade akademiker. Vet de inte att domar och rättegångar blir offentliga i Sverige? Typ allt är offentligt.
Är det verkligen tillåtet att lägga ut en rättegång på youtube? Är det likadant i andra länder?
Citera
2025-05-24, 19:14
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Fast du svarar ju inte överhuvudtaget på frågan. Den gällde ju att flytten hit var villkorad. Hur vet ni det? Har han berättat det?

Ja, det har han säkert. Men tiktoken sköttes ju ändå av skivbolaget. Men du tyckte inte att det var att hänga med i tiden, utan snarare ett tecken på en medelålderskris?

Personer nära Måns vittnar inte för att de inte vill bli osams med honom, säger du. Men blir de inte osams när de inte ställer upp alls på honom i rätten i en så viktig fråga? Du säger ju ändå att han är mer hätsk nuförtiden.

Jag har lite problem med att förstå att denna högutbildade familj inte förstod att offentliga handlingar kan publiceras online. Vill du påstå att de inte riktigt "följer med sin tid"?

Du tycker alltså att det är värre att prata illa om Ciara än om "kändisen" , som du kallar Måns, en person som alltså ingår i din närmsta krets. Är inte detta ett enormt svek mot din närstående som du sysslar med just nu?

Vad var din egentliga tanke med att skriva ett inlägg här?
Folk ville inte vittna flr att han villkorad vad de skulle säga, precis som han gjorde med pressen. Normala människor föredrar att berätta sanningen, inte gå i andras ledband
Citera
2025-05-24, 19:32
Avstängd
Citat:
Det var helt rätt att dela med sig av den informationen de hade i en situation som gällde så mycket för flera inblandade.
Attack och kritik är nog två ord du måste googla.
Men herregud! Allt som klanen Zelmerlöv vräkte ur sig i rätten var avgörande för utfallet. Men du tycker dom gjorde bra ifrån sig.
Citera
2025-05-24, 19:54
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Så du outar Måns som en lögnare här? Han ska alltså INTE alls sälja huset I England?
Försöker förstå din fråga till Insekterna.

Menar du att M skulle ha ljugit (för någon) om M tidigare sagt att han tänkt sälja deras hus i London?
Eller frågar du om M offentligt sagt att han avser sälja huset?

Om M tidigare haft för avsikt att sälja huset tänker jag att det är fullt möjligt och rimligt att M nu (sedan domen i TR/barnen åkt tillbaka till London) omvärderat sin åsikt. Givet att barnen inte kommer att bo i Staffanstorp. Vem vet, om M ändrat sig kanske det är på inrådan av sin familj? Eller att han tänker att umgänget med barnen i London blir lättare om barnen bor i det hus de till stor del är uppväxta i? Så slipper barnen byta boende igen. Det kanske tom är så att M numera tycker att det är den bästa lösningen givet nuvarande förutsättningar.
Citera
2025-05-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Men herregud! Allt som klanen Zelmerlöv vräkte ur sig i rätten var avgörande för utfallet. Men du tycker dom gjorde bra ifrån sig.
Var skriver jag det?

Det här kommer hamna i tramskategorin så för sakens skull får jag tillägga att jag inte övht fattar vad de gjorde som var så fel i rätten.
Citera
2025-05-24, 19:59
Citat:
Huset I sig skiter jag fullkomligt i. Men kommentaren visar att en av dem ljuger och jag vill veta vem. Att du inte greppar det säger en del. Men det är ju ditt problem.

Vilken jävla Pick Me du är.
Du borde vara med i Urban Dictionary för just det. Lazydell = Pick Me.

Otrohet är lögn och svek mot den som står en närmast.
Och det har han gjort mot sin fru han avgett äktenskapslöften till och är vigd med enligt lag.
Samt mot Azra och Marie.
Så du vet redan en av dem som är en lögnare.
Men ändå tror du att han inte skulle ljuga för just dig?
För du verkar ta det extremt personligt om han ljugit plötsligt?
När det gäller Ciara är det kokain = äsch, knuffar = ingenting, otrohet = äsch då, men nu helt plötsligt låter det
SKA HAN INTE SÄLJA HUSET I ENGLAND? LJUGER HAN?!!” 😱😡🤬🤯😡🤯😱🤯🤬
Citera
2025-05-24, 20:21
Medlem
insekternas avatar
Jag loggade in nu och hade tretton notiser. Kommer inte kunna svara på alla enskilt och framför allt inte dig som svarat på alla mina inlägg med mycket detaljerade frågor. Kan däremot svara på frågan om Måns ska sälja huset i England. Huset ligger just nu inte ute till försäljning men hur det blir i framtiden vet jag inte. Husmarknaden i England är tuff precis som i Sverige.

Ingen är skyldig att tro att jag är någon med insyn men att både Team Ciara och Team Måns kritiserar mig för att inte vara tillräckligt neutral eller ta tillräckligt mycket ställning samtidigt som jag ”outat” både Måns och Ciara kanske säger er någonting…? 😉

Hela syftet med mitt inlägg var att ge en nyanserad bild av vad som sker, hur Måns liv sett ut på sistone och försöka dämpa urspårningen i den här tråden. För barnens skull, eftersom att jag helhjärtat bryr mig om dem.
Citera
2025-05-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vilken jävla Pick Me du är.
Du borde vara med i Urban Dictionary för just det. Lazydell = Pick Me.

Otrohet är lögn och svek mot den som står en närmast.
Och det har han gjort mot sin fru han avgett äktenskapslöften till och är vigd med enligt lag.
Samt mot Azra och Marie.
Så du vet redan en av dem som är en lögnare.
Men ändå tror du att han inte skulle ljuga för just dig?
För du verkar ta det extremt personligt om han ljugit plötsligt?
När det gäller Ciara är det kokain = äsch, knuffar = ingenting, otrohet = äsch då, men nu helt plötsligt låter det
SKA HAN INTE SÄLJA HUSET I ENGLAND? LJUGER HAN?!!” 😱😡🤬🤯😡🤯😱🤯🤬
Oj, vad arg du blev. Inte helt oväntat dock då jag vet att du reagerar på obekväma frågor. Även om de inte är ställda till dig.
Vad säger du - ska vi inte lämna plats åt "nykomlingen" så hen kan svara på det jag undrade, istället för att anklaga varandra för saker vi kanske kommer att ångra senare?
Så återigen, vem är det som ljuger om husförsäljningen?
Citera
2025-05-24, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Jag loggade in nu och hade tretton notiser. Kommer inte kunna svara på alla enskilt och framför allt inte dig som svarat på alla mina inlägg med mycket detaljerade frågor. Kan däremot svara på frågan om Måns ska sälja huset i England. Huset ligger just nu inte ute till försäljning men hur det blir i framtiden vet jag inte. Husmarknaden i England är tuff precis som i Sverige.

Ingen är skyldig att tro att jag är någon med insyn men att både Team Ciara och Team Måns kritiserar mig för att inte vara tillräckligt neutral eller ta tillräckligt mycket ställning samtidigt som jag ”outat” både Måns och Ciara kanske säger er någonting…? 😉

Hela syftet med mitt inlägg var att ge en nyanserad bild av vad som sker, hur Måns liv sett ut på sistone och försöka dämpa urspårningen i den här tråden. För barnens skull, eftersom att jag helhjärtat bryr mig om dem.

Här var det liv i luckan !

Vilken glädje för oss alla att det kom en utomstående och kunde skaka om

Jag tänker välja att tro på att personen är någon ”i M s nära krets” för det gör saken mycket mer intessant än dom senaste dagarna där vi bara malt gammal skåpmat

• Hur har M reagerat på misshandelsanmälan? Vet du vad denna rör mer specifikt

• Vad vet du om hans otroheter bakåt i tiden ?

• Du säger att du helt kan avfärda att han testade kokain i turnébussen men också att du tror han gjort det någon gång om året . Hur mycket insikt har du haft i detta? Hur vanligt är kokain bland M s nära?
Citera
2025-05-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har Måns anmält Camilla?
Anmäla ngn för förtal är inte så enkelt o vad skulle drabba Måns som redan skitit i det blå skåpet?

Precis det jag menar, vad har han att förlora på att anmäla dem båda?. Han får utstå så många brott och är den som hotas till tystnad, det insinueras allvarliga saker han påstås ha gjort utan ett enda bevis. Man vet inte med säkerhet någonting. Bara det om transvestiten, tänk om det var så att de båda skulle köpa droger istället? Illa båda sakerna förstås men det finns inga bevis och han döms för allting i denna folkets rättegång. Vänner ställer inte upp av rädsla för att halka med på samma dom. Den onda spiralen fortsätter. Alla inställda jobb, vilket skadestånd det skulle kunna bli...
Citera
2025-05-24, 20:53
Medlem
insekternas avatar
Måns har haft väldigt många stalkers genom åren, uteslutande kvinnor och majoriteten av dessa har varit allvarligt psyksjuka men en del har också varit till synes vanliga människor som lever ett ordnat liv. I de fallen har det framför allt handlat om cyberstalking. Oftare än man anar framkommer det att deras respektive inte haft en aning om hur ofta och mycket de skriver om och till Måns. Då är det ofta mammor som långsamt inbillar sig att det finns en ömsesidighet i relationen baserat på att de kanske fått svar på någon av sina kommentarer på Instagram. De läskigaste är dock de som dykt upp i den fysiska världen också. Måns med management har större koll än andra kanske anar på just fans som visar på riskbeteenden. Det är trots allt en säkerhetsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Tråden har för längesen helt ballat ur så det här var intressant skrivet, så tack för att du ger din syn på det hela. Hoppas att allt ordnar upp sig till det bästa för alla de inblandade.
Nu köper jag såklart inte vad en främling skriver på flashback bara sådär rakt av såklart, men du låter trovärdig och om du är det och det hela stämmer så lär väl Måns veta vem du är om han läser den här tråden. Vet du om han läser här? (hoppas inte, för hans egen skull).

Apropå stalkers, så vet jag att han hade en skogstokig kvinna efter sig för ett tag sen typ 7-10 år sedan, hon postade helt knäppa saker på Instagram från massa olika konton, tror inte hon var från Sverige, men hon besökte Sverige flera gånger minns jag och var helt besatt av Måns. Undrar om hon slutat med sitt stalkande nu, hon var fasiken läskig.

(Obs. Fick korta ner din text väsentligt, då det blev för långt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in