2026-09-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Ja men Word! Måns är inte Fritzl, han är inte jättedålig sångare, han var helt ok programledare, han är inte världens sämsta pappa (men inte fan är han världens bästa, måttstockar skitsamma), men jag dömer honom hårt. Att säga det han sa i Haag-rättegången, att bete sig som han gjorde i Skavlan, jävlar vad jag dömer! Och han förtjänar det!

Det Adelina Nikolic berättar är också hårresande. Byter lås på huset så att hans BARN och den kvinna han gift sig med och lovat älska i nöd och lust står på bar backe på en kall jävla åker i Skåne. Dessutom gömde han Ciaras bilnycklar och barnens pass..!
Citera
2026-09-20, 09:07
Avstängd
Ingen köper böcker längre din fähund så 4:a på en lista säger ingenting.
Berätta när du tror hans 'karriär' kommer igång igen då om det nu går så bra och han kände sig nöjd med insatsen hos Skavlan..

Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Men visa då bevisen, cyberhawk. Det borde ju vara världens enklaste sak när ALLT redan är bevisat.

Källa på 700–1 500 sålda exemplar?

Källa på den ENIGA presskåren?

EN av alla mina ”osanningar”?

Och du svarade fortfarande inte på frågan om Ciara. Frågan var inte om delar av det hon skrev senare kan ha visat sig stämma. Frågan var om hennes Instagraminlägg, när det publicerades, också var en parts berättelse om deras äktenskap. Ja eller nej?

”Allt finns i tråden, din dumme fan” är liksom inget bevis på någonting. Det är bara ett väldigt långt sätt att slippa svara på ganska enkla frågor.
Citera
2026-09-20, 13:06
Medlem
Måns bör acceptera att han få ta ett vanligt svensson jobb . In i värmen igen kommer han nog aldrig komma in.
Citera
2026-09-20, 14:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Om det nu vore ett kärleksfullt uttryck hade det varit sin sak. Men han beskrev ju SIG SJÄLV som "världens bästa pappa", det är milt uttryckt något annat än om sönerna hade sagt det.

Sjukligt: man kan förstås tycka så ibland, men kanske inte verbalt, men som förälder känner man sig ibland väldigt duktig och nöjd. Det ger ju en stor tillfredsställelse att se att de som är beroende av en tycker om en. Det gäller diverse husdjur också.

Men att säga det högt, det kan man bara göra om det är ironiskt, när man har klantat sig med något specifikt. Annars är det sådant man säger till partnern, och om den köper en t-tröja med v. b. mamma/pappa. Ska man förstås ha den på sig.
Citera
2026-09-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralpredikan
Måns bör acceptera att han få ta ett vanligt svensson jobb . In i värmen igen kommer han nog aldrig komma in.
Frågan är om han är anställningsbar? Det är ju allmänt känt att han gillar kokain och är psykiskt labil. Hur han kan ha körkortet kvar är en gåta.? Efter bok och besök hos Skavlan begick han sitt största misstag. Vinnare i slutändan blir Ciara. Kan MånsPetter sjunka djupare eller har han fler idéer på gång?
Citera
2026-09-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, han beskrev SIG SJÄLV så. Och?

Jag ser fortfarande inte det märkliga. En pappa får väl känna och säga att han är världens bästa pappa för sina barn, precis som en mamma får säga att hon är världens bästa mamma för sina.

Jag uppfattade knappast MZ:s uttalande som: ”Efter en objektiv jämförelse med samtliga pappor på jorden har jag kommit fram till att förstaplatsen går till mig.”

Det var ett känslomässigt uttryck om hans relation till sina barn. Det är just därför jag tycker att dissekerandet av formuleringen blir så småsint.

Och hade Ciara sagt ”jag är världens bästa mamma till mina pojkar” hade jag inte reagerat det minsta på det heller. Jag hade förstått precis vad hon menade.

Om du inte uppfattade att han sade att han var "världens bästa pappa" föreslår jag att du tittar på Skavlan-avsnittet igen. Han sade nämligen precis så, utan att i samma mening eller andetag nämna att det var "världens bästa pappa till mina barn".
Citera
2026-09-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Frågan är om han är anställningsbar? Det är ju allmänt känt att han gillar kokain och är psykiskt labil. Hur han kan ha körkortet kvar är en gåta.? Efter bok och besök hos Skavlan begick han sitt största misstag. Vinnare i slutändan blir Ciara. Kan MånsPetter sjunka djupare eller har han fler idéer på gång?

Han kan starta bed and breakfast på den så kallade vingården. Gästerna får en glad överraskning när det visar sig att de ska dela säng med värden.
Citera
2026-09-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Han har inte bara körkortet kvar - i våras blev han även färdigutbildad pilot.
Känn på den du!
Citera
2026-09-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Känn på den du!

Och ändå kämpar han så hårt med att försöka hålla sig kvar i rampljuset.
Citera
2026-09-20, 16:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Han kan starta bed and breakfast på den så kallade vingården. Gästerna får en glad överraskning när det visar sig att de ska dela säng med värden.
i vilket fall kan det bli lyckliga tanter som lämnar gården....
Citera
2026-09-20, 16:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Känn på den du!
Konstigt att han inte berättade det hos Skavlan när han hade chansen? Han hann ju tala om att han var nära på att bli filmstjärna. Jag hoppas innerligt att MånsPetter inte börjar köra inrikesflyg. Jag bor nära en flygplats och vill känna mig trygg.
Citera
2026-09-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Och ändå kämpar han så hårt med att försöka hålla sig kvar i rampljuset.
Nej, han kämpar hårt med att få berätta sin historia. Och det är svårt i en värld där man inte längre tycker att nästa människa är vatten värd, där feministerna bestämmer och alla som inte lyder är kärringar, där folkdomstolar dömer utan att höra båda sidor och vanligt folk verkar tappat både läsförståelse, ordförståelse, humanitet samt sans och vett.

Han kämpar nog hårt, som sagt. Men säkerligen inte för att hålla sig kvar i rampljuset. Utan bara i själva ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in